Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-15, 11:28
Medlem
Jag har satt mig sjlv i ett knslomssigt dilemma.
Har jobbat p mitt nuvarande jobb i ett par mnader. Chefen r enormt attraktiv i mina gon...har dock aldrig tnkt tanken p att gra ngot med honom.
Till saken hr att jag lever i ett frhllande sedan ett antal r och det har vl inte varit speciellt dligt om n man har tappat gnistan s att sga litegrann.
Fr ngra veckor sedan hnde det ngot ovntat. Vi var p festligheter tillsammans och blev bgge rtt s onyktra... hips vips befann vi oss p ett stlle och brjade kyssas...det var som att marken frsvann under mig...underbart. hade kunnat vara dr hela natten med honom hnde inget mer n s.
Sedan dess har haft grym ngest....framfrallt eftersom jag varit otrogen....men ven pga av att jag har svrt att sluta tnka p honom.
Saken blir ju inte enklare av att vi ses varje dag typ....
Vet inte hur jag ska hantera detta riktigt 😣
Senast redigerad av curious1234 2018-02-15 kl. 11:44.
Citera
2018-02-15, 11:41
Medlem
Kryp till korset. Dags att bertta fr pojkvnnen.
Citera
2018-02-15, 11:46
Medlem
skalman1973s avatar
Dumt misstag ! Fast var glad att du inte gick lngre Jag satte p en kvinnlig chef en gng och tja jag blev bitchen och sade upp mig ngra mnader senare . Beroendestllningar och snacket som kan uppst r hemskt
Citera
2018-02-15, 11:49
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curious1234
Har jobbat p mitt nuvarande jobb i ett par mnader. Chefen r enormt attraktiv i mina gon...har dock aldrig tnkt tanken p att gra ngot med honom.
Till saken hr att jag lever i ett frhllande sedan ett antal r och det har vl inte varit speciellt dligt om n man har tappat gnistan s att sga litegrann.
Fr ngra veckor sedan hnde det ngot ovntat. Vi var p festligheter tillsammans och blev bgge rtt s onyktra... hips vips befann vi oss p ett stlle och brjade kyssas...det var som att marken frsvann under mig...underbart. hade kunnat vara dr hela natten med honom hnde inget mer n s.
Sedan dess har haft grym ngest....framfrallt eftersom jag varit otrogen....men ven pga av att jag har svrt att sluta tnka p honom.
Eftersom du inte kan sluta tnka p det s br du vl till att brja med prata med chefen om det. Det behver inte bli ngon stor grej. Bara sg "Du, det blev ju lite dumt dr p festen. Vi borde prata om det. Jag vill inte att det blir ngon konstig stmning mellan oss efter det som hnde. Kan vi lgga det bakom oss p ngot stt och g vidare?". Antagligen tycker nmligen han ocks att det blev lite dumt, men man r inte s smart nr man fr alkohol i kroppen. Det r nog nnu jobbigare fr honom eftersom han r din chef. Det r katastrofdligt ur alla perspektiv att ha den typen av relationer till sina anstllda.

Du mste liksom se till att prata med honom om det. Annars blir det bara nnu konstigare om han undviker dig under festligheter eller helt enkelt struntar i att g om du r dr.
Citera
2018-02-15, 11:52
Medlem
321js avatar
Ditt frhllande r dligt.
Citera
2018-02-15, 12:00
Medlem
Till saken hr att jag knner honom ven lite privat s han r ingen ny bekantskap...vi har pratat lite snabbt om det..och var verens om att vi hade druckit fr mycket.
Har lite minnen om att han sa nnting den kvllen (i samband med hndelsen) att han inte vill frstra fr mig och min sambo...
Jag knner ju att jag trivs med jobbet s mste frska g vidare bara..
Citera
2018-02-15, 12:06
Medlem
Citat:

mnniskan r inte programmerad till att hlla sig till en partner livet ut s det nda du kan gra r att sga till din kille att du tappat gnistan och vill testa ppet frhllande och om ni inte r svart sjuka av er s kan det g hur bra som helst men har ngon av er ltt fr att bli svart sjuk s blir det rtt svrt,,,,,

lever sjlv i ett frhllande med s ganska dd gnista sex en gng i mnaden och det har slutat med att jag sover i ungarnas sng och ungarna sover hoss henne i stora sngen och ungarna har anvnt sin vning sng 1-2 gnger s det vart 3,100 helt t helvete i sjn,,,

sg som det r att du vill ha ppet eller ut och gka i skogen havet eller annat spnnande fr att bttra p samlivet eller lmna gubben
Citera
2018-02-15, 12:18
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Till saken hr att jag knner honom ven lite privat s han r ingen ny bekantskap...vi har pratat lite snabbt om det..och var verens om att vi hade druckit fr mycket.
Har lite minnen om att han sa nnting den kvllen (i samband med hndelsen) att han inte vill frstra fr mig och min sambo...
Jag knner ju att jag trivs med jobbet s mste frska g vidare bara..

Bra att det fixade sig!

--
Tillgg: Vnta, undrade du om du skulle sga ngot till din kille? Gr inte det. Glm chefen och g bara vidare.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2018-02-15 kl. 12:20. Anledning: Tillgg
Citera
2018-02-15, 12:42
Medlem
Alt 1. Antingen lmnar du din partner och byter jobb s du kan brja dejta chefen. Vldigt risky.

Alt 2. Eller s lr du av ditt misstag och gr aldrig om det. Du behller killen och jobbet, ditt liv kommer se ut som innan kyssen.

Var du njd med ditt liv innan kyssen freslr jag alternativ 2. Knde du dig missnjd freslr jag alternativ 1.

Lycka till!
Citera
2018-02-15, 13:33
Medlem
Min erfarenhet av den hr typen av flings p kontor/skola, sger mej att det kommer att hnda igen, once you've popped you can't stop.

Problemet fr dej r att de i princip inte finns ngot bra sett ur detta, utan att byta jobb. Om du vill ha kvar ditt frhllande, sjlvklart. Men ven om du vill byta partner till (eller iaf ha en extraromans med) chefen, fr om inte arbetsplatsen r extremt liten; s r ett frhllande med chefen inte att rekommendera. Dels kommer du f dassiga arbetsuppgifter och karrir, via devisen Cesars hustru. Och dels kommer du alltid att ses som en frlngning av chefen i dina kollegors gon.

Av alla kontorsromanser jag sett, har det aldrig slutat vl fr den underordnade. Och som jag sa inledningsvis, om ni r p ett ftg med personalfester, konferenser osv., kommer det hgst troligt att hnda igen.
Citera
2018-02-15, 13:37
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Din chef r din chef
Du fantiserar massa nu
Klart han e i ett frhllande ox
Fixa ditt relantionchips nu istllet
S du inte blir ensam , gr bitter
Citera
2018-02-15, 13:39
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Det dr r ett BIG NO NO.... det slutar aldrig bra. Inte om du r rdd om ditt jobb iaf (eller ditt frhllande).
Senast redigerad av Femme.Fatale 2018-02-15 kl. 13:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in