• 1
  • 2
2018-02-20, 10:15
Medlem
.Presss avatar
Trffade en tjej p jobbet. ven om vi inte jobbar srskilt mycket samtidigt s r vi alltid tillsammans nr vi gr det, och ter alltid lunch tillsammans osv. Vi klickade ganska bra frn brjan, pratar vldigt mycket nr vi jobbar och har alltid haft kul tillsammans p jobbet om jag fr sga det sjlv.

Trodde fr ett tag att hon tyckte om mig. Hon kollade ofta mot mitt hll, log ofta och skrattade t mina skmt. Jag freslog att vi skulle ses utanfr jobbet, men hennes svar gjorde det ganska tydligt att hon inte ville gra det. Blev superdeppig d jag verkligen tycker om henne.

Jag tog det coolt och slppte det. Och jag vet att det logiska r att slppa henne helt, eftersom jag gjort det ganska tydligt fr henne att jag gillar henne mer n som kollega, men jag r fr kr i henne fr att vilja gra det. Vill ha henne omkring mig ven om hon inte gillar mig tillbaka.

Vad gra?
Citera
2018-02-20, 10:21
Medlem
Du har visat intresse och frskt. Det r bra bara det!
Hlften vunnit.

S nu r ju frgan om du ska fortstta visa intresse, jaga, uppvakta och drmed lyckas.
Eller s blir du stalker killen !
Citera
2018-02-20, 10:34
Medlem
Wachtmans avatar
Du kanske inte vet hennes fulla situation. Hon kanske inte r intresserad av att etablera ett frhllande just nu. Hon kanske rent av tycker om dig, mer som vn, men r passiv d hon kanske gr igenom ngonting jobbigt?

Rena spekulationer, men man ska inte anta/gra slutsatser fr snabbt. G med en god sjlvknsla och hll uppe en duglig kontakt, anstrng dig inte fr mycket, fr det kan ge fel signaler. Kanske hon fattar tycke fr dig s smningom, men var alltid trygg med dig sjlv och var beredd p att g vidare.
Citera
2018-02-20, 10:34
Medlem
kumlafucker84s avatar
Det r bara att gilla lget. Satsa p ngon annan kvinna. Gillar hon dig inte s r det ingen mening att frska n mer.
Citera
2018-02-20, 10:41
Medlem
.Presss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Du har visat intresse och frskt. Det r bra bara det!
Hlften vunnit.
Ja, och bara det r ganska olikt mig. P jobbet r jag ganska osocial och r generellt ganska dlig p att prata med folk jag inte knner vl, inte minst tjejer jag r intresserad av, men med henne flt allt p s naturligt. Att hon inte gillar mig tillbaka kom nstan som en chock just fr att jag gjorde allting rtt. Jag var rolig, smart, gullig och tyckte att jag ntligen trffat en tjej som ser mig fr den jag r. Det tar tid att lra knna mig, men med henne gick det fort. Inga sociala hinder alls. Och om hon, som r en perfekt match fr mig, inte gillar mig nr jag r mitt bsta jag, vem ska d ngonsin gilla mig?
Citat:
S nu r ju frgan om du ska fortstta visa intresse, jaga, uppvakta och drmed lyckas.
Eller s blir du stalker killen !
Det r just dr jag r kluven. Just nu r jag inte rdd fr att gra ngonting alls, men det r svrt att veta vad. Det knns mer logiskt att slppa henne, men den troligaste fljden r att vi inte pratar mer ens p jobbet.
Citera
2018-02-20, 10:43
Medlem
Gra ingenting?

Enklaste trden p lnge
Citera
2018-02-20, 10:48
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Press
Trffade en tjej p jobbet. ven om vi inte jobbar srskilt mycket samtidigt s r vi alltid tillsammans nr vi gr det, och ter alltid lunch tillsammans osv. Vi klickade ganska bra frn brjan, pratar vldigt mycket nr vi jobbar och har alltid haft kul tillsammans p jobbet om jag fr sga det sjlv.

Trodde fr ett tag att hon tyckte om mig. Hon kollade ofta mot mitt hll, log ofta och skrattade t mina skmt. Jag freslog att vi skulle ses utanfr jobbet, men hennes svar gjorde det ganska tydligt att hon inte ville gra det. Blev superdeppig d jag verkligen tycker om henne.

Jag tog det coolt och slppte det. Och jag vet att det logiska r att slppa henne helt, eftersom jag gjort det ganska tydligt fr henne att jag gillar henne mer n som kollega, men jag r fr kr i henne fr att vilja gra det. Vill ha henne omkring mig ven om hon inte gillar mig tillbaka.

Vad gra?
G vidare! Fortstt vara trevlig mot henne men hll distans. Prata grna mycket med vriga kvinnor p jobbet.
Citera
2018-02-20, 10:49
Medlem
Ja, den stndiga rvsaxen.

Jag hade nog rekomenderat att vnta en tid. Kanske ngra mnader, just fr att det r p jobb. Du har redan visat intresse och d r det lite upp till henne att spela bollen tillbaka.

Om allt gr som du sger van s gjorde du rtt.

Sedan vet vi inte hennes situation, kanske trffar ngon annan eller har kille etc.

Annars kol jag och tnka p det tjejen min sa nr vi trffades.
Hon var ny p jobbet och ville inte bli stmplad som den som brjade trffa sina killkollegor tidigt. Du vet tjejer p arbetsplatser. Pratar.
Citera
2018-02-20, 10:53
Medlem
.Presss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Det r bara att gilla lget. Satsa p ngon annan kvinna. Gillar hon dig inte s r det ingen mening att frska n mer.
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Gra ingenting?

Enklaste trden p lnge
Lttare sagt n gjort, haha, men ni har vl rtt. S svrt dock. Hon r perfekt. Det finns inga andra tjejer n henne fr mig.
Senast redigerad av .Press 2018-02-20 kl. 10:57.
Citera
2018-02-20, 11:03
Medlem
.Presss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Ja, den stndiga rvsaxen.

Jag hade nog rekomenderat att vnta en tid. Kanske ngra mnader, just fr att det r p jobb. Du har redan visat intresse och d r det lite upp till henne att spela bollen tillbaka.

Om allt gr som du sger van s gjorde du rtt.

Sedan vet vi inte hennes situation, kanske trffar ngon annan eller har kille etc.
Jag ska nog hlla en viss distans till henne och hoppas att hon nr ut till mig, ven om det knns mindre sannolikt. Vi r inte riktigt s nra och som det ser ut nu bryr hon sig inte det minsta om mig, men vad vet jag.

Att hon r singel r jag sker p, ven om hon inte sagt det rakt ut.
Citat:
Annars kol jag och tnka p det tjejen min sa nr vi trffades.
Hon var ny p jobbet och ville inte bli stmplad som den som brjade trffa sina killkollegor tidigt. Du vet tjejer p arbetsplatser. Pratar.
Det r en tanke som inte slagit mig frrn nu. Vi har bda jobbat dr ett tag dock, och hon jobbar inte s ofta, s jobbet r inte ens hennes primra sysselsttning.
Citera
2018-02-20, 11:04
Medlem
Krongjorts avatar

Hoppas du ursktar att man klippte lite i dina inlgg hr i trden och skapade ett citat av det. Ls det dr tillsammans som du skrev. Det du kan gra r att frga dig om du ser henne som hon r egentligen. Det r inte ltt det dr. Hoppas vad som n hnder, med henne eller en annan, att du fr det du nskar dig.
Citera
2018-02-20, 11:15
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Press

Vad gra?

Jag har egentligen inga goda rd att ge dig n att hlla dig cool och slppa henne som tnkbar flickvn.. vem vet vad som hnder efter det om hon knner sig fri frn krav och samtidigt ser att du r en bra kille.
Nvl, egentligen ville jag bara ge dig eloge fr att du verkar vara en empatiskt grabb med huvudet p skruvat t rtt hll, till skillnad frn s mnga andra hr.

All lycka och framgng till dig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in