• 1
  • 2
2018-02-28, 12:19
Medlem
Var fundersam till varfr ingen trd gjorts n till detta spel s jag startar en nu!

Hunt: Showdown r ett nytt FPS-spel med skrcktema. Du befinner dig p en vldigt stor map med 9 andra spelare. Antingen spelar du solo eller s har du en partner (premade eller random) och ni strider tillsammans mot 8 andra spelare.

Mlet med spelet r att hitta tre ledtrdar som leder till bossen, dda bossen, banisha den till helvetet, plocka upp bounty och sedan frska klara sig drifrn.

Spelet utspelar sig ngonstans vid slutet av 1800-talet s det r inga moderna vapen du har utan bssor.

P mappen finns det ven olika typer av Zombies som du mste verleva mot, en del strre n andra.

Det jag gillar med spelet r den realism det erbjuder. Det kan handla om att du hr ett skott lngt bort frn en spelare, krkor som flyger upp vid en plats fr att ngon gtt frbi dem, hundar som brjar sklla pga en spelare.

Gameplay : https://www.youtube.com/watch?v=giguwjdoidU&t=
Citera
2018-02-28, 12:58
Medlem
Hej_tjos avatar
De ser riktigt intressant ut, blir ett kp fr mig och en vn! terkommer nr jag har testat det ngra timmar.
Citera
2018-02-28, 14:12
Medlem
Muppers avatar
Har sneglat p spelet lnge, men har hrt att dom har vldiga problem med servrarna. Att det slpptes alldeles fr tidigt och drmed riskerar att floppa.

Vad tror ni om det pstendet?

Fr vrigt tycker jag det ser riktigt schysst ut. En kollega har redan klmt 100 timmar innan det slpptes officiellt och det r enda spelet han pratar om.
Citera
2018-02-28, 14:49
Medlem
Jag spelade det p closed alpha och tyckte det var riktigt trgt, gubben kndes "tung" att rra sig med. Har fr mig att det inte gick att strafe:a heller.

Stngde faktiskt av det rtt s omgende pga det. Kanske vrt att testa igen?
Citera
2018-02-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
De ser riktigt intressant ut, blir ett kp fr mig och en vn! terkommer nr jag har testat det ngra timmar.
Hrligt! Ser fram emot det!
Citera
2018-02-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Har sneglat p spelet lnge, men har hrt att dom har vldiga problem med servrarna. Att det slpptes alldeles fr tidigt och drmed riskerar att floppa.

Vad tror ni om det pstendet?

Fr vrigt tycker jag det ser riktigt schysst ut. En kollega har redan klmt 100 timmar innan det slpptes officiellt och det r enda spelet han pratar om.
Problem med servrarna ibland ja, men de restartar servrarna varje morgon mellan 11-12 och det tar vl kanske 30 min, annars har jag inte mrkt ngot alls !
Citera
2018-02-28, 20:05
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Har spelat ca 20 timmar nu. Det strsta problemet jag mrker r att nr man ska spela med en vn s fr man upp felkoder s man fr starta om spelet flera gnger tills det funkar. Annars gillar jag spelet vldigt mycket
Citera
2018-03-01, 09:46
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Har spelat ca 20 timmar nu. Det strsta problemet jag mrker r att nr man ska spela med en vn s fr man upp felkoder s man fr starta om spelet flera gnger tills det funkar. Annars gillar jag spelet vldigt mycket

Samma fr oss nr vi spelade, jag och min vn hade drremot riktig kass FPS... Vi lg p runt 30-50 med allt p lgsta.

Sjlva spelet i sig var riktigt roligt, jvligt pirrigt nr man vl kommer till bossen sen ven kan det komma andra spelare samtidigt.

Men det blev ett terkp fr oss bda d vi antingen har fr kassa datorer eller spelet r fr dligt optimerat, hade grna vela spela detta mer om jag hade haft bttre FPS in-game.
Citera
2018-03-06, 09:28
Medlem
Spelat ca 20 timmar, r rank 38 och har tv hunters p lvl 39 och 36. Tycker spelet r magiskt, vldigt underhllande och speciellt att spela duos med ngon man knner.

Jag har klippt ihop ett montage av lite early game hr:https://www.youtube.com/watch?v=p8reE6amQlU
Citera
2018-04-02, 06:02
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Jag har glott p Rad Brad p YouTube nr han spelar fr frsta gngen. Det verkar redigt kul och bttre n Day Z, som var populrt fr ngra r sedan. Det blir kanske till att skaffa hem nr Steam snkt priset.
Citera
2018-04-07, 17:14
Medlem
mahutma_homos avatar
Jag sker en trevlig kille att spela med. Eller i absolut vrsta fall en tjej. (Jag spelar via steam)

Skicka PM om ni r p!

Prova det hr spelet. Det r suvernt. Det har en viss "learning curve" Ju mer man lr sig desto roligare blir det! Det r lite battle royale ver det. Men man behver verleva till sista gubbe.

Man kan g till extraction-areas. Man fr smyga mycket, det finns krkor och hstar osv som avsljar dig om de skriker. Man kan dock springa om man har tagit ett "bounty" och vill extracta. Du samlar sk ledtrdar, (bara blixtrande hgar) sedan fr du reda p var bossarna finns. Sedan nr man skickat ett boss till helvetet - Ja det heter s. D fr du ett bounty som du helst ska g i ml med.

Det finns ven NPC-zombies som ger en Xp och pengar. Du startar inte utan vapen, du har ett urval av karaktrer dr du kan vlja vad de ska ha fr olika vapen. Sedan r det levelbaserat. Du lser upp nya vapen och annat. Det r INTE balanserat p det sttet att du endast spelar mot sdanna med samma level. Detta tycker jag r brad d det lnar sig p riktigt att levla. Du klarar dig dock rtt bra med de ursprungliga vapen som finns p level 0. Man spelar helst 2 och tv.

Allt du sger eller skriver i spelet hr/ser alla som r i nrheten. Att anvnda ett voice-over program (eller steams inbyggda dr man ringer upp sin mate r drfr att fredra.)

Jag sker drfr en trevlig kille att spela med. Eller tjej. S vi kan lgga upp strategier (T ex vnta p att ngon har ftt sig en bounty och ligga i bakhll fr att dda honom och sno bytet!

Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an

Det verkar vara lst. Ett problem som dyker upp ibland r man fastnar i spelet nr map'en ska laddas. Starta om steam hjlper.
Citera
2018-04-14, 20:27
Medlem
Jtte intresserad utav det hr spelet men r nojig att kpa iaf min dator kanske inte ens kommer klara att ppna/starta igng spelet alls. Kommer min dator ens palla 720p lst till 30fps. bara det gr att ppna och lira utan hack i den upplsningen ngon som vet. Nr slpps det helt p pc. Tack p frhand

Cpu - i5 "quadcore" 3.5ghz 4690k
Gpu - Radeon R9 M290X 2gb vram
Ram - 16gb Ram minne 1600hz
Hrddisk - Ssd 512 m2
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem