Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-02, 16:02
Medlem
WhatsGuccis avatar
Tja.
Använder TILLFÄLLIGT min mobilsurf (Tele2) till min PC, och min fråga är:
Hur mycket drar det? Dvs om jag spelar och snackar med polare i skype tex, hur länge kan jag hålla på med det tills det tar slut?
En kompis till mig säger att jag kan klara mig på detta ish en vecka, och det är ungefär så länge jag kommer "använda" det.
Det står att man får upp till 80mb/s osv.
Uppskattas om ni kan hjälpa!
Citera
2018-03-02, 16:07
Medlem
WhatsGuccis avatar
Och vad kan jag stänga av / ändra på telefonen så jag får ut max kräm från nätverket?
Finns det något mer jag kan göra tex stänga av notiser eller bakgrundsdata eller w/e.
Ska jag köra 4G eller 3G??
E helt jävla lost
All hjälp uppskattas!
Senast redigerad av WhatsGucci 2018-03-02 kl. 16:20.
Citera
2018-03-02, 16:17
Medlem
WhatsGuccis avatar
Vill jättegärna få full täckning också (har konstant full täckning med 3G och 4 och då och då 5 med 4G!)
så det faktiskt funkar så smidigt som möjligt!
Hoppas någon kan hjälpa mig!
Senast redigerad av WhatsGucci 2018-03-02 kl. 16:21.
Citera
2018-03-02, 20:25
Medlem
hejonlineAPs avatar
Kollar du film eller youtube med normal kvalitet (ej högsta) drar det ca 1gb per timma. Skype drar kanske en tiondel av det. Onlinespel runt hälften skulle jag säga. Skulle tippa på att du drar 0,8gb per timma som mest.
Hade det inte varit tillfälligt hade jag rekommenderat datakort och en sticka. Men lite ovärt att lägga 500 spänn på ett modem om det bara är tillfälligt.
Hur mycket surf har du?
Citera
2018-03-02, 20:26
Medlem
hejonlineAPs avatar
Eller menar du att du kör internetdelning? För om du gör det kan du dubbla det jag skrev ovan.
Citera
2018-03-02, 21:58
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejonlineAP
Eller menar du att du kör internetdelning? För om du gör det kan du dubbla det jag skrev ovan.
Korrekt.
Kör liksom internet delning på telefonen och har USB inkopplat i datorn med laddaren till telefonen.
Citera
2018-03-03, 14:31
Medlem
hejonlineAPs avatar
När man indernetdelar så dras ungefär dubbelt så mycket surf som om du skulle göra samma sak i luren.
Men håll koll på mitt tele2. Kolla där, sen kollar du förbrukningen igen efter en timma, så kan du ju enkelt räkna ut snitt på det viset.
Citera
2018-03-03, 20:37
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Korrekt.
Kör liksom internet delning på telefonen och har USB inkopplat i datorn med laddaren till telefonen.

Datalagringsdirektivet gör att mängden datatrafik som ingår i ett normalt mobilabonnemang är rätt begränsad.

https://mobiltelefoni.prisfakta.se/
https://www.mobilabonnemang.se/j%C3%...obilabonnemang

2-16 GB "surf" verkar vara de vanligaste planerna.
Det finns dock hela vägen upp till 100 GB om man är villig att betala för det.

Att ladda en vanlig webbsida med all tillhörande skit kostar omkring 12-21 MB.
Youtubes standard bitrate för 720p video är omkring 5 Mbps, en timme blir 2.25 GB

Dvs med ett 860 kronors mobilsurf abonnemang kan du kolla på hela *flämt* 44 timmar video på en månad, eller en timme och 25 minuter om dagen.

Förutsatt att det är allt du använder abonnemanget till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in