2018-03-07, 08:24
Medlem
sasos avatar
smart sätt

men finns det blåögda folk som går på sånt?

Citat:
Finns det nån som kan hjälpa en ensamstående deltidsarbetande mamma med skuldfinansiering med 500000kr så att jag kan bli skuldfri hos KFM?får ej lån från bankerna därav förfrågan här!är ärlig och kan delbetala varje månad pga fast tjänst!hoppas nån snäll person kan hjälpa mig i detta avlånga land!jag behöver verkligen hjälp!

https://www.blocket.se/vasternorrlan...94936.htm?aw=1

om jag nu ville låna till henne, hur kan jag säkerställa att hon betalade tillbaka hela summan?
Citera
2018-03-07, 08:27
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
smart sätt

men finns det blåögda folk som går på sånt?

https://www.blocket.se/vasternorrlan...94936.htm?aw=1
Vad är skuldfinansiering? Låter som slang för "betala allt åt mig".

Är det olagligt?
Citera
2018-03-07, 08:34
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus

Är det olagligt?

det tror jag inte
men hon söker kanske partner?
Citera
2018-03-07, 08:37
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
det tror jag inte
men hon söker kanske partner?
Jo, du har nog rätt i att det rör sig om laglig prostitution. Det vill säga byteshandel av pengar mot tjänster i form av social relation. Någon som söker en betaprovider och inte sticker det under stolen.
Citera
2018-03-07, 09:01
Medlem
paerras avatar
Hon delar hus med 3 män och 1 kvinna.

Hon är dessutom 48år så prostitution låter mindre troligt. Även om det är möjligt
Citera
2018-03-07, 09:08
Medlem
Varför är det så viktigt för henne att bli av med hela skulden på en gång? Speciellt då hon egentligen inte blir skuldfri, hon flyttar ju bara skulden från KFM till en privatperson. Eller att försöka ta ett banklån för att betala tillbaka skulderna. Det förvånar mig dock inte det minsta att hon får avslag på banklån.

Om hon nu kan betala tillbaka en viss summa varje månad, varför kan hon inte betala in dessa pengar till KFM så att hon blir av med skulden snabbare? Jag vet inte om hon har löneutmätning, någon avbetalningsplan hos KFM eller så, men om hon nu kan betala tillbaka på ett eventuellt lån så kan hon lika gärna använda dessa pengar till KFM varje månad.

Jag är nog alldeles för skeptisk för att vilja hjälpa henne.
Citera
2018-03-07, 09:30
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus

Är det olagligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Varför är det så viktigt för henne att bli av med hela skulden på en gång? Speciellt då hon egentligen inte blir skuldfri, hon flyttar ju bara skulden från KFM till en privatperson. Eller att försöka ta ett banklån för att betala tillbaka skulderna. Det förvånar mig dock inte det minsta att hon får avslag på banklån.

Om hon nu kan betala tillbaka en viss summa varje månad, varför kan hon inte betala in dessa pengar till KFM så att hon blir av med skulden snabbare? Jag vet inte om hon har löneutmätning, någon avbetalningsplan hos KFM eller så, men om hon nu kan betala tillbaka på ett eventuellt lån så kan hon lika gärna använda dessa pengar till KFM varje månad.

Jag är nog alldeles för skeptisk för att vilja hjälpa henne.

Tanken är nog att hon ska ta ett samlingslån till säg kanske 5 % ränta, och har då möjlighet att betala amortering och ränta med sina inkomster. I dagsläget har hon säkert flera skulder hos KFM som ligger och löper med 8-30 % ränta, vilket gör att hon kanske knappt klarar att betala räntan varje månad.

Så skulle jag tro att det är i alla fall.
Citera
2018-03-07, 12:06
Medlem
Det handlar absolut inte om nån jävla prostitution och inte om partner sökes utan en helt vanlig människa som hamnat i skiten pga av ett ex för 15 år sen.
Citera
2018-03-07, 12:25
Medlem
Han lurade mig vid en försäljning av vår sommarstuga i Finland tog alla pengarna och betalade ej vinstskatten och stugan var i mitt namn.
Citera
2018-03-07, 12:38
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLady69
Han lurade mig vid en försäljning av vår sommarstuga i Finland tog alla pengarna och betalade ej vinstskatten och stugan var i mitt namn.
För din egen skull uppmanar jag dig till försiktighet. 500.000 är mycket pengar. Den som lånar ut kan bli mycket arg om du inte kan betala och skicka folk på dig och din eventuella familj för att skada er.

Vidare skulle jag rekommendera dig att ansöka om skuldsanering.

Sedan om någon nu hoppar på detta så betala direkt till KFM och inte via hennes konto. Risken känns ju rätt överhängande för Scam.
Citera
2018-03-07, 17:14
Medlem
godboys avatar
Då var annonsen borta. Tror ni att någon nappade? själv tror jag att det var Blocket som plockade bort annonsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in