Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-16, 12:06
Medlem
När jag läser denna tråd får jag en känsla av att det här är en grupp:

- där de flesta är etablisemangshatare
- där de flesta anser att eliten är vänster/feminister och sossar och styr Sverige.

Det blir ju ganska ensidigt här med.

Två ensidiga grupper, en på FB, en på Flashack och aldrig de mötas
Citera
2018-04-16, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortmenfel
När jag läser denna tråd får jag en känsla av att det här är en grupp:

- där de flesta är etablisemangshatare
- där de flesta anser att eliten är vänster/feminister och sossar och styr Sverige.

Det blir ju ganska ensidigt här med.

Två ensidiga grupper, en på FB, en på Flashack och aldrig de mötas
När idioti uppmärksammas borde det väl bli "ensidigt"?

Eller menar du att det finns någon missad nyans när reaktioner blir "ensidiga". Finns det något värdefullt i att "demokratiförkämpar" hyser förakt för folket?
Citera
2018-04-16, 13:22
Medlem
Jag menar att de som skriver i FB-sidan borde skriva här. Eller att de som skriver på flashback-sidan skulle skriva där. Det blir ju ganska meningslöst när åsikter aldrig möts.
Citera
2018-04-16, 16:07
Medlem
Citat:
Jag menar att de som skriver i FB-sidan borde skriva här. Eller att de som skriver på flashback-sidan skulle skriva där. Det blir ju ganska meningslöst när åsikter aldrig möts.
Jaha. Då förstår också jag.
Citera
2018-04-16, 16:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:

När du skriver, att åsikter ska mötas, så antar jag att du tänker dig, att det hos båda parter skulle kunna finnas en acceptans för den andra partens ståndpunkter. (Du får rätta mig, om jag har feltolkat dig.)

Men, det finns ju inte alltid ngn acceptans för den andra partens ståndpunkter, t.ex. när det handlar om väljarförakt.

Hur kan de, som Hillary Clinton anser är deplorable "möta" denna ståndpunkt? Förväntas de "möta" henne halvvägs och hålla med om, att de är *ganska* deplorable??

-----

Synonymer till deplorable: disgraceful, shameful, dishonourable, disreputable, discreditable, unworthy, shabby, inexcusable, unpardonable, unforgivable; reprehensible, despicable, abominable, base, sordid, vile, hateful, contemptible, loathsome, offensive, execrable, heinous, odious, revolting, unspeakable
Senast redigerad av Meiji 2018-04-16 kl. 17:14.
Citera
2018-04-16, 17:07
Medlem
Citat:

Skulle välkomna om det kunde komma flera aktivister för handhjärtan till Flashback. Kom de väl hit och såg argumenten så skulle de nog ganska snabbt radikaliseras.
Citera
2018-04-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Sverige använde DDR som transitland för vapenaffärer i stor skala. Borfors sålde även krut direkt till DDR.
Sverige hade omfattande kontaker med DDR och hade åtskilla sympatisörer på tidningar, SVT/SR, myndigheter och verk.

Vi har väl fått en ärkebiskop därifrån och tyskarna har fått en kansler från samma ställe.
Citera
2018-04-16, 17:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Skulle välkomna om det kunde komma flera aktivister för handhjärtan till Flashback. Kom de väl hit och såg argumenten så skulle de nog ganska snabbt radikaliseras.

Kan du vara hygglig och förtydliga, vad du avser med "radikaliseras"?
Citera
2018-04-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Normaliseras eller radikaliseras. Allt är en fråga om perspektiv.
Citera
2018-04-16, 17:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Normaliseras eller radikaliseras. Allt är en fråga om perspektiv.

Det blev tyvärr inte tydligare.

Vad anser "aktivister för handhjärtan", som har radikaliserats? Genomgår de en förvandling till aggressiva, skrikande SJW?
Citera
2018-04-16, 17:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
De förvandlas kanske alla till kloner av manskahahusvagn?

Suck. Inte tillräckligt bekant med manskahahusvagn.

"Aktivister för handhjärtan" består imo ff.a. av personer, som prioriterar sin *grupptillhörighet*. De är inte intresserade av argument. Jag förväntar mig därför, att om "de väl [kom] hit och såg argumenten" så skulle de enbart vara oförstående. De skulle vara ungefär lika oförstående inför argumenten på Flashback, som jag är inför en text med kinesiska skrivtecken.

Du förväntar dig ngt annat, att de snabbt skulle radikaliseras. Kan du inte vara hygglig om beskriva vilken utveckling, som du förväntar dig? Du kan ju ha rätt... och jag kan ha fel.
Citera
2018-04-16, 19:58
Medlem
Citat:
Suck. Inte tillräckligt bekant med manskahahusvagn.

"Aktivister för handhjärtan" består imo ff.a. av personer, som prioriterar sin *grupptillhörighet*. De är inte intresserade av argument. Jag förväntar mig därför, att om "de väl [kom] hit och såg argumenten" så skulle de enbart vara oförstående. De skulle vara ungefär lika oförstående inför argumenten på Flashback, som jag är inför en text med kinesiska skrivtecken.

Du förväntar dig ngt annat, att de snabbt skulle radikaliseras. Kan du inte vara hygglig om beskriva vilken utveckling, som du förväntar dig? Du kan ju ha rätt... och jag kan ha fel.

Bara en iakttagelse som jag tycker mig ha gjort under den tiden jag följt Flashback. Det finns en del som börjar kommentera frågor i trådarna i sann liberal och humanitär anda, men efter hand verkar de mer glida över åt det som ibland kallas rödpillrat.

Det är därför som Flashback kallas en "hatsajt" som är olämplig att besöka antar jag. Nätmiljön radikaliserar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in