Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-16, 20:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Bara en iakttagelse som jag tycker mig ha gjort under den tiden jag följt Flashback. Det finns en del som börjar kommentera frågor i trådarna i sann liberal och humanitär anda, men efter hand verkar de mer glida över åt det som ibland kallas rödpillrat.

Det är därför som Flashback kallas en "hatsajt" som är olämplig att besöka antar jag. Nätmiljön radikaliserar.

Tack för förklaringen. Jag tror, att de politiskt korrekta, som börjar kommentera på Flashback och så småningom nyktrar till, utgör ett självselekterat urval. Men, vi får hoppas att din ljusare bild av random aktivist för handhjärtan stämmer.
Citera
2018-04-17, 12:20
Medlem
Nej, det har du alldeles rätt i. Väljarföraktet är ett stort problem! Men det finns ju inte hos alla.

Det är svårt för alla nya partier, miljöpartiet var i samma sits på 80-talet, på 90-talet var det Ny Demokrati och nu är det SD.

Verkar som att alla "nya" partier behöver en tid på sig att få komma in i "värmen".

Så roligt att följa hur partierna försöker både stå utanför etablisemanget och samtidigt vara en del av det. Jag tror inte att SD skulle vara så stora om tex. Alliansen bjudit in dem mer under sina åtta år vid makten. Då hade de prövats och fått lite makt. Deras väljare hade sett att de måste kompromissa sönder alla sina förslag. Ungefär som Miljöpartiet nu.

Finns visserligen några spillror kvar av etablisemangsförakt i några partier. Som miljöpartiets regel om språkrör, eller Vänsterns lönetak för riksdagsledamöter. Undrar vad det blir av SD...
Citera
2018-07-28, 22:23
Medlem
Hogdals avatar
Hur gick det här egentligen?
Citera
2018-07-28, 22:27
Medlem
Vad är det dom vill prata om?
Fake wars och falska flyktingar?
Eller manipulerat väder?
Eller spridning av virus via vaccin?
Vad ska lögnarna snacka om?
Citera
2018-08-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Vad är det dom vill prata om?
Fake wars och falska flyktingar?
Eller manipulerat väder?
Eller spridning av virus via vaccin?
Vad ska lögnarna snacka om?

Vet ej, men nu får de mer pratpengar?

#vimåsteprata nämns som ett gott exempel i regeringens nya miljonrullning:

”Regeringen tillför 4,4 miljoner kronor till folkbildningen för särskilda demokratisatsningar”

”Ett exempel på folkbildningens initiativ på området är "Vi måste prata". Det är ett gemensamt demokratiinitiativ från tio studieförbund och majoriteten av alla folkhögskolor och omfattar bland annat en bok, föreläsningar och studiecirklar.”

”Hédi Fried, som själv överlevt nazisternas koncentrationsläger, är en av initiativtagarna till "Vi måste prata".

- Att försvara och stärka demokratin är ett evigt uppdrag och jag kommer aldrig att sluta kämpa. Jag är glad över regeringens engagemang och den investering som nu görs i folkbildningens demokratiarbete. Tillsammans kan vi vinna mot extremism och främlingsfientlighet, säger Hédi Fried.”

https://www.regeringen.se/pressmedde...atisatsningar/

Mina Dennert får mer pengar?

”Föreläsning - Vi måste prata, en temakväll om demokrati”

Föreläsare Mina Dennert

https://www.sv.se/avdelningar/sv-lun...emokrati-9451/
Citera
2018-08-03, 22:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad

”Regeringen tillför 4,4 miljoner kronor till folkbildningen för särskilda demokratisatsningar”

”Ett exempel på folkbildningens initiativ på området är "Vi måste prata". Det är ett gemensamt demokratiinitiativ från tio studieförbund och majoriteten av alla folkhögskolor och omfattar bland annat en bok, föreläsningar och studiecirklar.”

”Hédi Fried, som själv överlevt nazisternas koncentrationsläger, är en av initiativtagarna till "Vi måste prata".

- Att försvara och stärka demokratin är ett evigt uppdrag och jag kommer aldrig att sluta kämpa. Jag är glad över regeringens engagemang och den investering som nu görs i folkbildningens demokratiarbete. Tillsammans kan vi vinna mot extremism och främlingsfientlighet, säger Hédi Fried.”

Föreläsare Mina Dennert

Det är lite magstarkt att bjuda in Mina Dennert som talare på en kväll med temat demokrati. Detta med tanke på att hon nyligen uppmanade till något som sannolikt utgör ett brott emot vallagen. Hon och hennes meningsfränder tänkte ställa sig utanför vallokalerna runt om i landet för att "stötta och peppa" de som beger sig för att rösta.

Jämför reaktionerna om NMR meddelat att de tänkte göra detsamma.
Citera
2018-08-03, 22:23
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Kristina Wicksell, Föreläsare och kommunikatör på Make Equal
Samma Kristina Wiksell som ledde en stor grupp gaphalsar som försökte störa ut Jimmie Åkessons tal och intervju inför valet 2014 i min hemstad. Hashtaggen #vimåsteskrickaochstöra passar bättre for henne.
Citera
2018-08-03, 22:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Det här är som alla annan vänsterretorik grundat på att de ser sig själva som sanningssägare och demokrati betyder att tycka som de gör. Om inte anses man inte förstå sitt eget bästa. Vänsterpartiet talar ju i sitt partiprogram om att »utveckla demokratin«.
Citera
2018-08-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad

Föreläsare Mina Dennert

Vad kan man säga?
Dom kör ju med sitt tvärtomspråk eftersom dom har fel. Vänd på allt och du hittar sanningen. Skulle ju bli riktigt förvånad om gemene svensk började ana vargar i mossen?
Citera
2019-08-06, 20:43
Medlem
Prata ut i förorten

Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Ta med dessa vi måste prata" ut i förorten.. Kan bli massa intressanta små samtal..
Eller är det bara Svenskar som måste prata?
Ring P1
Lite sent på bollen, men jag läste precis denna tråd.

Jag kan meddela Richenbacker, som kanske har musikaliska kopplingar att ”prata ut i förorten” inte är den metod man normalt från politikerhåll väljer.

Nej det skall vara allsång av Friggebotyp
Citera
2019-08-06, 20:47
Medlem
Den listan med namn A till Ö kommer kunna användas av folkdomstolen i Finspång när/om revolutionen kommer.
Citera
2019-10-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är lite magstarkt att bjuda in Mina Dennert som talare på en kväll med temat demokrati. Detta med tanke på att hon nyligen uppmanade till något som sannolikt utgör ett brott emot vallagen. Hon och hennes meningsfränder tänkte ställa sig utanför vallokalerna runt om i landet för att "stötta och peppa" de som beger sig för att rösta.

Jämför reaktionerna om NMR meddelat att de tänkte göra detsamma.

Magstarkt även med Kajsa Klein:

”Lunchföreläsning, som arrangeras av Folkuniversitetet i Södertälje, med Kajsa Klein som föreläsare.
Medias bevakning – sann eller falsk fakta?”

Folkuniversitetet, är det helt via skattemedel?

https://www.studieforbunden.se/evene...universitetet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in