2018-03-08, 16:49
Medlem
persona.von.gratas avatar
Det var inte länge sedan likasinnade ville "våga vägra debatten".
Det nya måste vara hashtaggen och helomvändningen.
Citera
2018-03-08, 17:08
Medlem
Antivalents avatar
Ha! Legendarisk lista... Undrar hur de som skrev under fick reda på initiativet, var det via någon sossekongress kanske? Där har ju nationella en färdig hatlista!

Kommer bli ett spännande val, sossarna gör allt för att vinna makten. Ser det här som en kampanj för att gå att rösta på "rätt" parti. Bläk.
Citera
2018-03-08, 17:23
Medlem
Hashtaggen lät hoppfull men enligt vad jag kan utläsa av trådstarten så är #vimåsteprata bara ytterligare ett försök i raden att tysta folkets röst. Arnstads medlemskap säger egentligen allt!

Etablissemanget har länge försökt iscensätta en artificiell revolution ovanifrån i syfte att tvinga på människor en extremt liberal och globalistisk politik som inte är till gagn för den breda massan, med bl.a. massinvandring och identitetspolitik som huvudteman. Den revolutionen är dömd att misslyckas just för att den kommer ovanifrån och bygger på indoktrinering. Den senaste upptrappningen från deras sida – försöken att tysta all opposition på sociala medier och andra plattformar, att införa lagar som begränsar yttrandefriheten, stämplandet av kritiker som hatare och ryska agenter – är tecken på deras desperation och folkförakt.

Motreaktionen mot allt detta kommer underifrån, från folket, och har därför det en helt annan legitimitet. Oavsett vad man tycker om Trump ser jag hans vinst i presidentvalet som ett tecken i tiden och bevis på att det finns en motkraft. Det kan ta tid, men jag är övertygad om att etablissemangets försök att begränsa demokratin är dödsdömt och att vi oundvikligen går mot en vändpunkt.
Citera
2018-03-08, 17:23
Moderator
Ancistruss avatar
De åsikter och uttalenden som åsikts- och yttrandefriheten skall skydda är inte de som de styrande har, dessa är redan skyddade, det är deras kritikers åsikter och yttranden som skall skyddas. Detta är en förutsättning för en fungerande demokrati, inte ett hot mot den.

Att personer i maktposition önska tysta sina kritiker är verkligen osmakligt, men tyvärr alltför vanligt. Dessa personer är tydligen oroade över samhällsutvecklingen och önskar därför tysta dem som påtalar dess problem. Det vore nog lämpligare om de istället kritiserade dem som orsakat problemen.

Önskar de verkligen bara prata, som deras namn vill ge intryck av, är det enkelt ordnat, bara registrera varsitt konto här på Flashback så kan vi prata, om vad de helst önskar. Då det utifrån texten de själva skrivit förefaller se sig själva som såväl intellektuellt som verbalt överlägsna sina antagonister finner jag det förvånande att de ej gör så. Slutsatsen jag drar blir därför dessvärre att #Vimåsteprata istället borde heta #Hållkäften, för det är nog det de egentligen menar om de vore helt ärliga.
Senast redigerad av Ancistrus 2018-03-08 kl. 17:38.
Citera
2018-03-08, 17:25
Medlem
Ett nytt vänsterinitiativ alltså. Om något sånt här ska fungera - jag önskar verkligen att polariseringen minskade i Sverige - så kräver det att även högern (=konservativa) får sin röst hörd. Vänstern måste backa ner från sin ambition att kontrollera nästan alla sammanhang där politik diskuteras. Detta känns som en snudd på utopisk idé i dagens klimat.
Citera
2018-03-08, 17:49
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Kan de kanske följa upp med ett seminarium om Brandmannen från Boden?

Ett symposium om organiserat tiggeri och faran med att sprida vandringssägner?

Kanske ett offentligt seminarium om Fakta om migration och sanningen om de samhällsekonomiska kostnaderna?

Mer troligt en liten workshop om Mjölkattackerna mot somalierna i Forserum, komplett med känslorunda, rollspel och spontan frigörande dans. Tyckte jag såg både dans- och musikpedagoger i listan, så kompetensen finns! Säker på att Subtopia ställer upp med lokal, passande ansiktmålning för barnen och sånt.
Citera
2018-03-08, 17:51
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Kulturvänstern, journalister och avdankade nyliberala politiker som gör gemensam sak i sann besserwisseranda. Inte helt oväntat är Bengt Vetbästerberg också med och rör i soppan tillsammans med den psyksjuke Henrik Arnstad och några av den ekonomiska elitens agenter i form finansmän/styrelseproffs.

När till och med SvD gör narr av spektaklet så vet man att deltagarnas filterbubbla är intakt. Som mycket riktigt skrivs i SvD-texten så är det samhällsadelns ramaskri över att världen håller på att utvecklas i en riktning som gör att de själva förlorar makt och fördelar. Det är därför rödvinsvänstern återigen gör gemensam sak med storfinansen för att försöka kväsa vanligt folk. Vanligt folk ska nämligen inte utvecklas. Vanligt folk ska jobba och betala skatt åt storfinansen och sedan gå hem och bli underhållna framför TVn av rödvinsvänstern.

Det börjar på allvar att bli dags för löpsnaror i lyktstolparna.

Ja här presenterades Dumskallarnas Sammansvärjning! Apropå löpsnaror, inte en dag för tidigt!
Citera
2018-03-08, 17:54
Medlem
Hogdals avatar
Rätt diffust vad det är man enats om måste jag säga. Och nog är det så att om man vill köra detta vinstdrivande så förtas lite av trovärdigheten.

#vimåsteprataomarvode
Citera
2018-03-08, 17:56
Medlem
pinger99s avatar
Personer som Jan Björklund har gjort narr av demokratin.
Alla som har avvikande åsikter är ett hot mot demokratin enligt Jan & co.

De är "konfigurerade" för ett samhälle där avvikande åsikter beivras och straffas i Stalinistisk anda med Gulag eller koncentrationsläger.

De är helt vilse i ett samhälle där folk kan komma med för dem obekväma åsikter i det fria utan att utsättas för social stigma.
Citera
2018-03-08, 18:03
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är ju ingen demokrati så vad vill de försvara.
Demokraturen.

Demokrati i sig. Vad sjutton är det egentligen om man iakttar det närmre.
Alltså sätter in saker i dets rätta sammanhang.
Är det demokrati när man ger bort sin röst vart fjärde år?
Låter andra prata åt en och pratar oftast åt helvetet fel många gånger.
Demokrati?

Vi har demokrati:
Parti A: Öka EU samarbetet, öppna portarna till afrika, höja skatterna för att finansiera skola
Parti B: Öka EU samarbetet, öppna portarna till afrika, höja skatterna för att finansiera sjukvård
Parti C: Öka EU samarbetet, öppna portarna till afrika, höja skatterna för att finansiera meningslösa vägbyggen
Parti D: Öka EU samarbetet, öppna portarna till afrika, höja skatterna för att finansiera höjda löner för politiker.

Det är bara att välja och vraka. Din röst gör skillnad *kräks*
Citera
2018-03-08, 18:35
Medlem
Pinsamt och patetiskt!

Vilka tror de att de når med det här, annat än de redan frälsta? Det blir lite bidragsstödda föreläsningar på folkhögskolor och andra ställen där man kan tvångskommendera ut folk. Kanske kommunanställda som kan få en halvdags ledig betalning från jobbet för att lyssna på skiten. De som redan är rödpillrade lär inte rubbas en tum av dessa urbana kulturknuttars predikande, snarare förstärkas i sin övertygelse.

Uttalandet om "missnöjda förlorare på landet" är ett fullständigt tankehaveri och gör bara folk ännu mer förbannade och hatiska mot den här snitt- och bubbelfestande kaviarvänstern med sina urbana globalistiska ambitioner. Titta bara på videon där de står och pratar snömos medan de i bakgrunden står och smaskar på sina bidragsfinansierade snittar. Fy fan!!

Det här är bara ett sätt för avdankade föredettingar att stanna i det falnande rampljuset och få dryga ut sina redan feta pensioner med lite föreläsningar och möjligheter att få in artiklar i den vänstervinklade lögnpressen.

Dålig taktik också! Om de verkligen menar allvar med sina intentioner att "värna demokratin" så är det nog mer effektfullt att jobba vidare på den censur som nu börjar utbreda sig i landet. Det ger mer bang for the buck att hota Google och Facebook med vite för att visa regimkritiska länkar, eller att satsa hårdare på Vinnovas+MSM+Public Service kampanj att styra nyhets- och länkflöden till den kritiske medborgaren.

Repression är alltid en effektivare metod än folkbildning för att införa dikta... förlåt jag menar demokrati, det borde väl eliten ha lärt sig nu?
Citera
2018-03-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Ett nytt vänsterinitiativ alltså. Om något sånt här ska fungera - jag önskar verkligen att polariseringen minskade i Sverige - så kräver det att även högern (=konservativa) får sin röst hörd. Vänstern måste backa ner från sin ambition att kontrollera nästan alla sammanhang där politik diskuteras. Detta känns som en snudd på utopisk idé i dagens klimat.

Jag har fått allt svårare att se skillnaderna mellan vänster-höger-politik i landet.
De har ett gemensamt "värdegrundsfundament" med mkt små skillnader. Och i den STORA, för landet helt avgörande frågan - invandringen - är skillnaderna mikroskopiska. Kanske lite större i teorin med absolut inte i praktiken.

Krydda sen med "klimathotet", som aldrig får i frågasättas om du inte vill bli utsparkad från värmen, och toppa med "statsfeminismen" så spelar det öht ingen roll vem du röstar på eller vem som hamnar vid makten.

Hmm, glömde jag nämna den tredje statsmakten som är ett sorts kontrollorgan för politiker och näringsliv. Där har det NOLL betydelse om det är en vänster eller hägerreging. Här är åsikterna och AGENDAN som vi dagligen matas med i pressen SVT och SR densamma. MSM kontrollerar politikerna ända upp till Löfven som marionettdockor. Senast idag så har Expressen sett till att Löfven ska ställa sig på deras sida i hatkampanjen mot granskande medier som Granskning Sverige. Vovv, Voff, säger Löfven och gör som Expressen säger åt honom att göra.

Som en som står till höger mer än vänster hade jag lika gärna stoppat ner V eller Fis valsedel o september. Ja, om det nu inte had funnits ett orprävat alternativ...

Gruppesn som diskuteras här är trots allt ett friskhetstecken. Ja, inte gruppen i sig men att den ser dagens ljus. Det tyder på att det jag räknat upp ovan har fått mothugg och de kommer nu tillsammans att försöka mota olle i grind. Expressens o DNs hatkampanj mot Gransknings Sverige var ett första steg på vägen. Denna grupp är det andra mer långsiktiga.

Jag har aldrig under mina flera decennier i Sverige upplevt det tydligare att finns VI och DOM.
Senast redigerad av MrStreamer 2018-03-08 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in