Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Ett nytt vänsterinitiativ alltså. Om något sånt här ska fungera - jag önskar verkligen att polariseringen minskade i Sverige - så kräver det att även högern (=konservativa) får sin röst hörd. Vänstern måste backa ner från sin ambition att kontrollera nästan alla sammanhang där politik diskuteras. Detta känns som en snudd på utopisk idé i dagens klimat.
Jag har fått allt svårare att se skillnaderna mellan vänster-höger-politik i landet.
De har ett gemensamt "värdegrundsfundament" med mkt små skillnader. Och i den STORA, för landet helt avgörande frågan - invandringen - är skillnaderna mikroskopiska. Kanske lite större i teorin med absolut inte i praktiken.
Krydda sen med "klimathotet", som aldrig får i frågasättas om du inte vill bli utsparkad från värmen, och toppa med "statsfeminismen" så spelar det öht ingen roll vem du röstar på eller vem som hamnar vid makten.
Hmm, glömde jag nämna den tredje statsmakten som är ett sorts kontrollorgan för politiker och näringsliv. Där har det NOLL betydelse om det är en vänster eller hägerreging. Här är åsikterna och AGENDAN som vi dagligen matas med i pressen SVT och SR densamma. MSM kontrollerar politikerna ända upp till Löfven som marionettdockor. Senast idag så har Expressen sett till att Löfven ska ställa sig på deras sida i hatkampanjen mot granskande medier som Granskning Sverige. Vovv, Voff, säger Löfven och gör som Expressen säger åt honom att göra.
Som en som står till höger mer än vänster hade jag lika gärna stoppat ner V eller Fis valsedel o september. Ja, om det nu inte had funnits ett orprävat alternativ...
Gruppesn som diskuteras här är trots allt ett friskhetstecken. Ja, inte gruppen i sig men att den ser dagens ljus. Det tyder på att det jag räknat upp ovan har fått mothugg och de kommer nu tillsammans att försöka mota olle i grind. Expressens o DNs hatkampanj mot Gransknings Sverige var ett första steg på vägen. Denna grupp är det andra mer långsiktiga.
Jag har aldrig under mina flera decennier i Sverige upplevt det tydligare att finns VI och DOM.