• 1
  • 2
2018-03-11, 20:15
Medlem
Hej,
Som ni ser i så meddelande min flickvän mig idag att hon vill ta 1 års paus från sex.

Hon säger att hon tappat sexlusten och hon ska tydligen ha läst någonstans att ens hälsa blir bättre av just 1 års paus???

Detta kom från ingenstans och jag fattar inte vad som gått snett.

Vi har träffats i 5 månader.
Jag gillar verkligen denna tösen.

Har ni varit i ett sexlöst förhållande någon gång? Funkar det?
Vi har båda starka känslor för varandra så fattar inte riktigt varför hon gör såhär?

Någon som förstår hur hon tänker?
Senast redigerad av Reputation2017 2018-03-11 kl. 20:20.
Citera
2018-03-11, 20:16
Bannlyst
du är besviken över att du betalat och nu inte får sex?
Citera
2018-03-11, 20:17
Medlem
Oldberrys avatar
Det beror väl på hur viktigt sex är för dig
Citera
2018-03-11, 20:18
Medlem
GrejermedGreiders avatar
Lyssna på farbror Göran, grabben.
1. Det har inte ens tagit ett halvår för din kvinna att bli knäpp. Du gör bäst i att dra nu, eller tror du att hon kommer bli rimligare med åren?

2. Bra tumregel för förhållanden: Planera aldrig längre fram än tiden ni varit ihop. En 5-årsplan kan man med andra ord sätta upp med någon man har varit ihop med i fem år. Lycka till!

//Göran
Senast redigerad av GrejermedGreider 2018-03-11 kl. 20:19. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-03-11, 20:18
Medlem
1) Hon får sitt från någon annan.
2) Hon vill göra slut men vågar inte, i klassisk kvinnlig passiv-aggressiv manér.
3) Hennes tjejkompisar har hjärntvättat henne
Citera
2018-03-11, 20:19
Medlem
poxers avatar
Hon gillar dig inte längre men dina pengar är alltid trevligt att ha. Du betalar medan hon knullar andra.
Citera
2018-03-11, 20:22
Moderator
tobess avatar
Helt seriöst; dra medan du kan. Om sexlivet har dött ut redan efter 5 månader så kommer det inte att bli bättre. Det enda det kommer att resultera i är:

1. Du kommer att gå runt frustrerad.
2. Endera hon eller du kommer till slut att vara otrogna.
3. Förhållandet tar slut och du har gått runt sexlös och frustrerad helt i onödan.
Citera
2018-03-11, 20:25
Bannlyst
Jag lever också i ett sexlöst förhållande, men jag tycker det går bra ändå, än så länge. Vi har sex ungefär 0-4 gånger i månaden.
Citera
2018-03-11, 20:28
Medlem
Om hon är beredd att gå till botten med problemet och jobba med det så tycker jag gott du kan försöka stötta henne. Men det låter ju inte som att hon gör det, utan hellre lever utan sex i ett år, och då tycker jag du kan "förhandla" dig till att ligga med nån vid sidan av. Om det är intressant för dig.

För vissa kommer sexlusten tillbaka bara de ska hålla sig ifrån sexet, för att det blir kravlöst.

Vet hon inte vad det beror på, tex psykisk ohälsa eller stress eller vad som, så bådar det ju inte så gott att hon redan slutat vilja knulla med dig..
Citera
2018-03-11, 20:29
Medlem
hakanthebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reputation2017
Hej,
Som ni ser i så meddelande min flickvän mig idag att hon vill ta 1 års paus från sex.

Hon säger att hon tappat sexlusten och hon ska tydligen ha läst någonstans att ens hälsa blir bättre av just 1 års paus???

Vi har båda starka känslor för varandra så fattar inte riktigt varför hon gör såhär?

Ja jag förstår henne.
Jag vill också ta en paus, men min tjej godtar det inte.
Citera
2018-03-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reputation2017
Hej,

Grundlag och ömsesides världen över. När sexet är slut i ett förhållande är det inte kärlek som håller dom ihop.

Det är ensidig kärlek, barn eller annan ekonomisk/övrig anleding som leder till att de inte separerar.

Men ska ni räknas som "kära" och vara ihop, men hon säger inget sex, då kan ju hon lika gärna skaffa en kompis och bo ihop med? Hela poängen med förhållande är att visa sin respektive att denna är respektive, sex är superviktigt.

Varför hon ej vill ha sex finns svar till. Frågan är om du vågar fråga/hon vågar säga. Hon har en sexlust, men inte emot dig, finns en anledning. Men det betyder inte att du inte får veta av.

Lycka till
Citera
2018-03-11, 20:31
Medlem
Katzyns avatar
1 år? Wtf? :-D Har hon fått HIV och det är den tiden medicinen tar att få ner halterna under smittorisken?

Men seriöst, om hon "tappat sexlusten" med dig efter 5 månader (?!) är det bara att lägga ner. Ungefär då man brukar vara som kåtast, om man är kär och sexet är bra dvs...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in