Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-14, 21:17
Medlem
albinotomtens avatar
Jag knner att det r dags att hitta ngon ny. r 32 bast och har haft ett fast monogamt frhllande som varade i nstan ett r. Detta var nstan 10 r sen. Mitt ex d var den som tog initiativet och visade tydligt intresse. Har i vrigt haft det svrt att hitta ngon att bli tillsammans med. Utver mitt ex och ett par tjejer till dr sexet varade ngra gnger har mina sexuella relationer enbart varit engngsligg i onyktert tillstnd. Varfr? Jo, fr nr jag r onykter slpper min GAD och sociala fobi.

Jag har inte haft svrt att g p dejter eller trffat folk via dejtingsidor/appar, jag har vldigt enkelt att kommunicera ver internet d det inte finns ngot att veranalysera eller tnka p gllande blickar och beteenden. Nr jag blivit bekvm med personen gr det ocks lttare, men det tar mer n ett par dejter vilket det oftast hinner stanna upp vid. En av de strsta problemen jag har r att se "signaler". Har hrt frn flera kllor att jag missat relationer med kvinnor jag varit intresserad av fr att jag inte sett att de varit intresserade. Jag gr inga moves, "friendzonar" mig sjlv och de gr vidare fr de tror att jag r ointresserad.

Jag skulle sjlvklart kunna g ut (om jag tar lite mod till mig) p stan och bara g fram till ngon random attraktiv tjej; "tjenareee, fan va snygg du r.. r du hungrig? jag bjuder p lunch och chorizo" men lr ju bli idiotfrklarad d, s knns det iaf.

Det hade varit betydligt lttare att trffa tjejer ocks om jag hade fler vnner att umgs med. Mitt senaste ligg trffade jag p en hemmafest hos en annan nu fd vn och vi hade det fint ngra gnger och hade sm dejter, tills jag fick reda p att hon var frlovad och inte hade planer att lmna honom. ven om hon lmnade honom hade jag inte varit med henne d paranoia att hon lika grna kan gra samma sak mot mig nr hon blir uttrkad skulle uppst. Ur hennes synvinkel gjorde vi inget fel fr vi var bra vnner som lrde knna varandra bttre. En riktig liten hora med andra ord.

Utan att spra fr mycket har jag de senaste 4-5 ren isolerat mig mer och mer och pga detta tappat en majoritet av mina vnner. De flesta frsvann fr jag ppnade upp mig om mitt cannabisbruk, ngot som jag sen 1,5 r sen lade ner. Resten frsvann nr jag slutade beckna (vilket jag gjorde under denna period). En liten krets med stonervnner. Det jag mrkte var att sen jag brjade beckna gick det frn vnskap till att jag var deras kran.

Nu har jag tv-tre manliga vnner kvar som jag trffar lite nu och d, men sitter hemma ensam 80% av rets alla dagar. S det r i princip omjligt att trffa tjejer via kompisar. Och har dissat eller blivit dissad (en del pga missade signaler som tidigare nmnt) av ett 20-tal potentiella kap under 2017. Sen rsskiftet har jag inte varit inne p en dejtingsida, jag har i princip gett upp.

Jag ser inte signaler, jag vet inte hur jag visar signaler, jag samtalar ofta passionerat om mina specialintressen och drmmar vilket kanske fr mig att framst p ett visst stt som alla inte uppskattar. Samtidigt r mina ml rtt speciella d jag vill vara sjlvfrsrjande p landsbygden eller i skogen en bit i frn nrmsta samhlle. Leva p att ha lite hns, getter och odla mycket vxter osv samtidigt som jag sljer hantverk jag pysslar med.

Jag har frskt att ndra p min approach men det r inte ltt. Dessutom r jag vldigt emotionellt ostabil, pga aspergern, adhd'n, ilskan (mot samhllet och vrlden), dagliga ngesten och glidandet mellan att vara deprimerad och vertaggad (bipolr?). Dessutom har sexdriften, kanske pga min emotionella obalans minskat drastiskt de senaste ren s har t om nekat en supertrevlig tjej sex trots att hon reste frn en annan stad fr att hon var kr i mig. Dock hade det nog inte fungerat nd fr hon var lite fr stor fr min smak, "water under the bridge".

Ett annat hinder som jag ser r att jag r heltidssjukskriven och har brkat med frskringskassan i snart 3 r om sjukersttning och vilken arbetsniv jag har. De gr som vanligt emot lkarteamet jag har kontakt med. Vad jag frsttt r arbetslshet och sjukskrivning ett stort nej fr de flesta tjejer.

Hur som helst behver jag frslag p hur jag ska g tillvga i min situation. Alla tips och rd mottages med ppna armar. nnu r jag inte desperat, men jag saknar ngon att hlla om, ett huvud p min axel, kyssar och kramar. Sex r inte lngre det viktigaste, drfr har jag slutat g ut p krogen i jakt p engngsligg, jag vet att jag inte kommer hitta min prinsessa dr.

Kanske blir jag en ung gammal gubbe med en thai-fru tillslut.
Fan
Citera
2018-03-14, 21:35
Medlem
Zer0Shits avatar
En brud med Aspbergers har jag sjlv inga lyckliga erfarenheter av. Har aldrig hrt ngon som varit lycklig med en Aspbergers-brud heller, fr den delen. Sorry men det r krt.
Citera
2018-03-14, 21:41
Medlem
Overklighetss avatar
Tror du gr bst i att trffa ngon med samma diagnos. Men att trffa ngon som inte r allt fr efterbliven kan vara svrt. Men de finns om man vet var man ska leta. Dagliga verksamheter med inriktning mot pyssel. Sticka, sy och snt. Du lr inte ha ngra svrigheter att komma in p nt dylikt.
Citera
2018-03-14, 21:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
Jag skulle sjlvklart kunna g ut (om jag tar lite mod till mig) p stan och bara g fram till ngon random attraktiv tjej; "tjenareee, fan va snygg du r.. r du hungrig? jag bjuder p lunch och chorizo" men lr ju bli idiotfrklarad d, s knns det iaf.

Om du gr fram och sger ngot sdant, blir du idiotfrklarad, ja. Kanske ven polisanmld i dagens samhlle.

Men stressa inte. Det kommer att ordna sig.
Ta det bara lugnt nr du trffar ngon.
Citera
2018-03-14, 21:55
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
En brud med Aspbergers har jag sjlv inga lyckliga erfarenheter av.

S bara fr att det inte gick fr dig s gr det inte fr ngon? Det du missar r att alla aspergare inte r samma person. Vi r individer med olika egenskaper och olika grader av denna funktionsnedsttning
Citera
2018-03-14, 21:57
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Tror du gr bst i att trffa ngon med samma diagnos. Men att trffa ngon som inte r allt fr efterbliven kan vara svrt. Men de finns om man vet var man ska leta. Dagliga verksamheter med inriktning mot pyssel. Sticka, sy och snt. Du lr inte ha ngra svrigheter att komma in p nt dylikt.

Tjejen som kom ver och var kr i mig senast hade aspergers och hon var jttefin som person. Tyvrr rcker inte alltid detta. Men utifrn den erfarenheten skulle jag inte ha ngot emot att trffa en tjej som har AS.
Citera
2018-03-14, 22:10
Medlem
Fungerade cannabisen mot asperbgers?

En del anvnder cbd-olja mot aspergers.
cbd-olja innehller generellt i princip ingen thc (mindre n 0.2%) och r sledes ej psykoaktiv.
Det r dock mnga som beskriver hur de kommer i balans med cbd-olja, fungerar mer normalt.
Man fr allts inget rus med cbd-olja, dock kan den eventuellt hjlpa.
Mnniskan har ett endocannabionoidsystem i kroppen och receptorer fr cannabinoider.
Ett "aktivt" endocannabionoidsystem sgs frstta kroppen i homeostas, jmvikt.
cbd har antiinflammatoriska, smrtstillande, rogivande etc egenskaper.

https://www.projectcbd.org/autism
http://www.cbdpriser.se/cbd-olja-mot-autism/
https://www.endoca.com/blog/mom-uses...utistic-child/

Jag sljer inget av detta, men har erfarnhet av en j-vla massa tillskott
Har mjligen ocks ibland drag t aktuellt spektrum.

rc
Senast redigerad av redcube 2018-03-14 kl. 22:13.
Citera
2018-03-14, 22:11
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
S bara fr att det inte gick fr dig s gr det inte fr ngon? Det du missar r att alla aspergare inte r samma person. Vi r individer med olika egenskaper och olika grader av denna funktionsnedsttning
Men alla helt jvla omjligt att leva ihop med.
Citera
2018-03-14, 22:21
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Fungerade cannabisen mot asperbgers?

En del anvnder cbd-olja mot aspergers.
cbd-olja innehller generellt i princip ingen thc (mindre n 0.2%) och r sledes ej psykoaktiv.
Det r dock mnga som beskriver hur de kommer i balans med cbd-olja, fungerar mer normalt.
Man fr allts inget rus med cbd-olja, dock kan den eventuellt hjlpa.
Mnniskan har ett endocannabionoidsystem i kroppen och receptorer fr cannabinoider.
Ett "aktivt" endocannabionoidsystem sgs frstta kroppen i homeostas, jmvikt.
cbd har antiinflammatoriska, smrtstillande, rogivande etc egenskaper.

https://www.projectcbd.org/autism
http://www.cbdpriser.se/cbd-olja-mot-autism/
https://www.endoca.com/blog/mom-uses...utistic-child/

rc

Jag upplevde att den fungerade mot social fobi, ngest och stress. Det hjlpte inte mot allt dock, som att jag fastnar framfr mina "specialintressen" och glmmer bort tider osv. Men ska ju ha boendestdjare som hjlper med tider till mten osv. Sen jag slutade med cannabis har dessa saker varit det absolut jobbigaste i mitt liv och isolationen har blivit ptagligare.

Jag funderade p att testa cbd-olja, men r nervs att om det funkar kommer jag inte ha rd med det och d har man en fungerande medicin som utom rckhll. 500-700kr i mnaden har jag fr mig det skulle kosta. Hade det ingtt i ett hgkostnadsskydd hade det varit givet att testa, kanske r det nd ocks. Ska tnka p saken.
Citera
2018-03-14, 22:22
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Men alla helt jvla omjligt att leva ihop med.

utveckla grna, jag knner aspergare som levt i lyckliga frhllanden i mnga r.
Citera
2018-03-14, 22:28
Medlem
Citat:
Jag upplevde att den fungerade mot social fobi, ngest och stress. Det hjlpte inte mot allt dock, som att jag fastnar framfr mina "specialintressen" och glmmer bort tider osv. Men ska ju ha boendestdjare som hjlper med tider till mten osv. Sen jag slutade med cannabis har dessa saker varit det absolut jobbigaste i mitt liv och isolationen har blivit ptagligare.

Jag funderade p att testa cbd-olja, men r nervs att om det funkar kommer jag inte ha rd med det och d har man en fungerande medicin som utom rckhll. 500-700kr i mnaden har jag fr mig det skulle kosta. Hade det ingtt i ett hgkostnadsskydd hade det varit givet att testa, kanske r det nd ocks. Ska tnka p saken.

Blir billigare och billigare hela tiden.
Googla lite p det s kan du hitta rvaran, industrihampa, billigt.
Man kan ven gra egen olja hemma d.
Finns en del cbd grupper p facebook dr du skert kan f en del rd,
"cbdolja och det endocannabinoida systemet" tex.
Fr sjlv ganska bra effekt av att ta 5 droppar under tungan (motsvarande 5mg cbd i det hr fallet), och en sdan flaska kostar ca 300 fr ca 400 droppar. Du fr fundera!

mvh
rc
Citera
2018-03-14, 22:33
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Blir billigare och billigare hela tiden.
Googla lite p det s kan du hitta rvaran, industrihampa, billigt.
Man kan ven gra egen olja hemma d.
Finns en del cbd grupper p facebook dr du skert kan f en del rd,
"cbdolja och det endocannabinoida systemet" tex.
Fr sjlv ganska bra effekt av att ta 5 droppar under tungan (motsvarande 5mg cbd i det hr fallet), och en sdan flaska kostar ca 300 fr ca 400 droppar. Du fr fundera!

mvh
rc

tack s mycket, ska kika p detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in