2018-03-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skypiea
För min del låter det som att han inte är intresserad och har gått vidare. Om han har en annan tjej på gång blir det nog otroligt svårt att få honom intresserad, det låter inte som att han är intresserad utav dig. Om du vill ha honom tillbaka kan du skriva lite casual och känna av ifall han är mottaglig. Om du bara får korta svar och så vidare så är han nog distant och ointresserad.

Jag rekommenderar att glömma honom, låter som att han har gått vidare tyvärr.

Han ville ju inte ha kontakt för att han har ett löfte att hålla eftersom han lovade min familj det. Jag vill inte ge upp Vad kan jag skriva till honom?
Citera
2018-03-15, 00:55
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonobar
Tror du inte att det finns någon chans alls? Han kunde lika bra ignorerat mig. Han läste mitt meddelande och 20 minuter efter skickade han tummen upp smiley genom Facebook. Vill inte ge upp..

Du har skrivit och bett om råd. Ta då till dig istället att folk säger att du ska acceptera att han inte vill ha med dig att göra.

Det är inte kul men det är du som bör kanske fundera på varför du måste efter två år hålla på och önska att ha han tillbaka.

Gå vidare.
Citera
2018-03-15, 01:22
Medlem
Paijters avatar
Tummen upp betyder att man inte giter skriva ett svar.

Gå vidare!
Senast redigerad av Paijter 2018-03-15 kl. 01:25.
Citera
2018-03-15, 01:42
Medlem
Skypieas avatar
Citat:
Han ville ju inte ha kontakt för att han har ett löfte att hålla eftersom han lovade min familj det. Jag vill inte ge upp Vad kan jag skriva till honom?

Skriv lite varje dag. Fråga hur han mår, vad han har gjort idag. Skriv om något roligt du läst och så vidare. Om han verkar öppen och skriver tillbaka kan du efter ett tag fråga om han sett den nya filmen, kanske kan ni göra det tillsammans? Eller skriv om en restaurang du vill gå till och se om han frågar om ni ska gå. Alltså, skriv till honom som om han var en vän. Flirta om han verkar öppen, efter ett tag kan du försiktigt försöka bjuda ut eller hinta om att träffas och se om han vill.
Citera
2018-03-15, 01:51
Medlem
tihelos avatar
Citat:
Tror du inte att det finns någon chans alls? Han kunde lika bra ignorerat mig. Han läste mitt meddelande och 20 minuter efter skickade han tummen upp smiley genom Facebook. Vill inte ge upp..
Snälla hjärtat, för din egna skull- ge upp. Tro mig jag har varit i sin sits och försökt och försökt och försökt. När dem skickar tummen upp..they couldnt care less..

Gå vidare. Det är ser bästa du kan göra. Om du absolut vill - se till att han ser att du gått vidare. Det är oftast då dom kommer tillbaka. Men i ditt fall har han redan en tjej..
Citera
2018-03-15, 02:01
Medlem
Knucklehugss avatar
Låt bli och gå vidare, varför hänger du upp dig på ditt ex? Kan lova dig att det finns fler och bättre killar än han. Gör som oss andra och byt "upp" dig...
Citera
2018-03-15, 02:40
Medlem
Whitemaskulinists avatar
Alldeles uppenbart att TS är hybristofil.
TS är medveten om att det är fel av henne att kontakta personen men bryr sig inte så vi kan alla sluta klaga på hennes sliskiga beteende.

Ge det tid, om han känner detsamma för dig så kommer han höra av sig. Han har förmodligen förstått att du är intresserad och kommer höra av sig om han känner detsamma.
Gör inget drastiskt som får dig att verka desperat.
Citera
2018-03-15, 09:19
Medlem
Kära du, varför vill du ha honom tillbaka efter flera år? Hur har du haft det medan han varit borta, har du haft andra relationer däremellan, eller har du liksom gått och väntat på honom?
Jag förstår saknaden. Den första kärleken glömmer man inte och den har alltid en lite speciell plats i hjärtat. Men var allt super när ni var tillsammans, eller tror du att du romantiserar det lite i efterhand? Man gör lätt det.
Fundera på om det är honom du saknar, eller om det är minnet av första kärleken du saknar. Jag förstår att det gör ont. Extra svårt när man inte känner att man fick ett bra avslut. Det mest skonsamma för hjärtat är oftast att köra ett clean cut. Inte ha med exet att göra utan låta sig läka ifred utan att riva upp gamla sår. Men samtidigt...gör ett försök om du vill det... Då slipper du plåga dig med några tankar om att du kunde gjort si eller så och fundera över om utgången blivit en annan "om bara"... Men har du visat honom ditt intresse och han inte nappar så kan du inte göra mer. Då har han fått sin chans och om han inte velat ta den så är det dags för dig att vara rädd om ditt hjärta och gå vidare. Att hänga på honom som en ledsen hundvalp blir sällan bra.
Citera
2018-03-15, 19:54
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Tummen upp är väl typiskt ointresse och att man inte ger den andra något att svara på. Kan vara så att han inte tänkte svara alls men ville vara lite "trevlig" bara.
Citera
2018-03-16, 10:09
Medlem
kumlafucker84s avatar
Eftersom han inte vill träffa dig så blir det svårt. Men ni kan ju skriva med varandra så kanske ni träffas tillslut ändå. Ni kanske kan bli knullkompisar tillslut om ni inte vill bli tillsammans
Citera
2018-03-16, 10:17
Medlem
Memmajemmas avatar
Det gör ont, känns för jävligt och man önskar man kunde vrida tillbaka tiden och få en ny chans.

Men alla gör vi misstag i livet, nu är det inte längre ni och han har gått vidare med sitt liv, det ska du också göra.

Det kommer gå bra ska du se. Försök att släppa tankarna på honom och var realistisk. Jag vet, första kärleken minns man alltid men livet går vidare. Du träffar andra människor och tillslut är det bara ett minne.

Lycka till!
Citera
2018-03-16, 10:18
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar

https://www.youtube.com/watch?v=utbeH4ivHis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem