Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonobar
Jag har den senaste tiden haft drömmar om mitt ex, tänkt på hur han mår och vad han gör nuförtiden. Min första kärlek och jag hans.
Vi bröt kontakten för två år sedan efter vi hade ett stort bråk, det värsta jag varit med om, sedan den dagen har jag aldrig träffat på honom igen. Vi hade inget bra avslut.
Han hade gjort dumma saker tidigare i sitt liv, så han fick sitta i fängelse i ungefär ett och ett halv år. Nu har han varit ute i ett halvår och jag känner att jag saknar honom riktigt mycket.
Vi älskade verkligen varandra, tatuerade in varandras namn (dumt jag vet) men vi var så kära och gjorde allt för varandra.
Här står jag idag efter 2 år och saknar honom. Jag vill inte ha tillbaka honom tror jag, utan mer ha kontakt med honom.
Jag skrev till honom igår på natten och då säger han att det är ingen idé att vi har kontakt då vi båda har gått vidare med våra liv och att han lovat min familj att vi inte ska ha kontakt och det är ett löfte han vill hålla.
- Jag skriver då att jag vet att det aldrig kommer bli vi igen men att jag inte vill vara hans fiende, att han var min kille en gång i tiden.
Då säger han att han uppskattar det men att han träffar en tjej just nu och vill ej förstöra något genom att vi ska skriva till varandra samt att han har ett löfte att hålla.
Jag avslutar då konversationen utan att vara för ”på” och önskar honom ett lyckligt liv. Han läser mitt meddelande och efter 20 min svarar han mig med en tummen upp smiley (?)
Jag vet att han har lagt fram alla kort på borden men samtidigt vet jag att man som människa känner och det vet jag att han gör, om inte nu så kanske längre fram i tiden och ångrar sig.
Jag vet att jag borde släppa taget men jag vill inte. Han är inte tillsammans med denna tjejen och därför känner jag att jag inte kan ge upp hoppet nu.
Ni behöver inte skriva hur dum jag är för det vet jag redan. Det ni kan hjälpa mig med är att hitta ett sätt att återuppväcka hans intresse, vad jag framförallt bör göra och säga.
Minnena finns alltid kvar och jag tror inte man kan glömma en människa som man kände så mycket för, jag vill att han ska minnas det vi hade och sakna mig. Iallafall ge det ett försök.
Bomba med tips och egna erfarenheter!
Mvh
Det fetmarkerade måste du sluta att säga/skriva till någon som du "gillar", det låter bara så uppgjort eller att man säger det med skadeglädje, det allra typiska är "lycka till.. Bla bla". Bara ett tips.
Är väl inte så ovanligt att man tar kontakt med sitt ex eller liknande, men att det kommer bli samma som det var tidigare får man helt enkelt glömma, men att vara beredd på något nytt med en ny approach till relationen om man bestämmer sig för att börja umgås tillsammans igen.
Krävs två väldigt toleranta individer om något sådant här ska fungera igen, vilket är väldigt sällsynt då många vill ha det serverat på bordet samt den där nya kittlande känslan på "förälskelse" ett stadie som vilseleder en individ som inte har allt så mycket självinsikt över sitt omdöme.