Citat:
Ursprungligen postat av
Knucklehugs
Bara för att din man har bedragit dig så får du inte jämföra andra män med ditt numera ex.. Klart att det går att går att lita på andra män, du måste, annars kommer du aldrig till ro igen.
Och svar på din andra fråga, ja du kommer att bli kär igen, och du kommer bli så kär att du inte förstod vad du såg hos ditt numera ex...
Tiden läker alla sår
En liten uppdatering: mitt numera ex hämtade sina saker och lämnade nyckeln i början på veckan. Han kunde knappt titta på mig och allting gick väldigt snabbt. Jag var hemma från jobbet tre dagar och slickade mina sår.
Vi har mejlat ett par gånger för jag har velat få en förklaring av honom och hans svar var att han inte ville vara kvar i förhållandet och tog den sämsta tänkbara utvägen. Det skulle inte förvåna mig om han är redan i en ny relation. Den andra förklaringen är att hans nya antidepressiva tabletter som han nyligen bytte till har gjort honom till en iskall avtrubbad robot. Jag gillar inte den personen som han i en kort tid har förvandlats till och tänker att den kärleksfulla och snälla personen som han en gång var är död.
Jag ringde till gynekologen som gav mig diagnosen och frågade om man ska berätta till framtida partner att man bär herpesvirus och enligt honom finns det ingen anledning att göra det så länge man inte har sex när man har sår.
Jag försöker vara upptagen och vara hemma så lite som möjligt. Jag går och lägger mig sent så att jag somnar snabbt. Mina söner har turats om att sova bredvid mig, dom fick mig att köpa ett gymkort och dom har stöttat mig mest <3.
Tack
Knucklehugs för ditt uppmuntrande svar.