Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-18, 09:41
  #9457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du kan leda hästen till vattnet, men kan inte tvinga den att dricka.

Jag har aldrig haft Caligula till lärare, bara vänliga välmenande personer som tyckte om barn. (inga jänla pedofiler, det ju flashback, så bäst att tillägga det)
Lugnt i klassen var det oftast, men metoderna har ändrats vilket gör klassrummet stökigare.

Där mina barn gick i skola var det lugnt, inga disciplinproblem ,Runt milleskiftet.
DEt är inte disciplin som saknas utan motivation.
Kanske borde pojkar starta skolan ett år senare.

Vilken sexism du uppvisar!
Citera
2023-03-18, 10:02
  #9458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Igen, Du och Merapi gör misstaget att fokusera på det som är min undantagsregel. Vid ett flertal tillfällen har jag förklarat att normalfallet bör vara lika och delad vårdnad för föräldrarna vid skilsmässa, men att det ibland behöver göras undantag mot män, för barnens säkerhets skull. Det är därvid inte så viktigt om det blir en smula olika för män och kvinnor i dessa undantagsfall emedan barnens väl slår jämställdhetshysterin.



Det har det säkert, men fr a har det varit en konkurrens. S har inte velat dela makten med VPK och man ville inte kännas vid att det varit konkurrens. De politiska målen har emellertid inte varit så väsensskilda.

Att enkom ge mödrar till barn utanför äktenskap vårdnaden, och inte fäderna, är INTE något "undantagsfall" utan en juridisk diskriminering rakt igenom med din politik, eftersom kvinnan inte har någon laglig möjlighet att välja med abortförbud, men det ger du alltså fadern.

Om du inte begriper detta! well....man slår sig för pannan.
Citera
2023-03-18, 10:08
  #9459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Intressant det där, att man blandar ihop olika fenomen och gör dem till samma. Förlossningsdepression uppkommer som ett resultat av bl a de biologiska förändringar som sker hos kvinnan i samband med nedkomsten. Det kan vi inte alls se hos män, även om det kan uppstå likartade psykologiska fenomen. Här tycks man se det man vill se.

Nu har jag länkat flertalet källor för att förlossningsdepression även drabbar män, bla karolinska institutet.

ÄNDÅ! fortsätter du alltså och tjatar emot.

Och får jag påminna herrn om att även män får hormoniella förändringar i samband med både partnerns graviditet och närheten av spädbarn.

Behöver du kanske någon länk på denna fakta också, som du sen ska ignorera?
Citera
2023-03-18, 10:57
  #9460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Aha! Om Du blir upprörd så legitimerar det hysteriska utbrott. Väldigt kvinnligt.

Nej, ilska legitimerar utryckt ilska, vilket för din information är lika "manligt" som "kvinnligt".


Citat:
Igen , en överreaktion. Du överförstorar en undantagslösning till en generalitet. Du kommer ingen vart med det, hur arg du än blir.

Kul du...Abortförbud är alltså ett "undantag" och "lösning"?? ( berätta "lösning" på exakt vad? mäns behov av att reproducera sig utan att behöva bry sig om kvinnors vilja? ) och inte en lag som 100% av alla fertila kvinnor måste leva med som ett ständigt hot och realitet.


Citat:
De är ingen rättsprocess. Att befruktning inträffar är ett avgörande syfte med en tvåkönad relation. Sedan har både män och kvinnor sina ansvar, men män kan inte föda barnen åt Er.
Och där kom den....
Det är människor själva som ska bestämma vad "syftet" är med deras relationer, Uven och inte du, ett politisk parti, religion eller stat.

Och vi pratar ingenstans om att föda barn, utan att TA HAND OM BARN!
Fattar du???? 18 års av barnomsorg som är ett direkt KRAV efter att barn fötts.
VI PRATAR OM ORÄTTVISAN I ATT DU INTE LÄGGER SAMMA VÅRDNADSTVÅNG PÅ MÄN.


Citat:
Visst har det. Exempelvis får unga män betala högre försäkringspremier, för att de är unga män, som har väl belagd högre olycksrisk. Vi har ett skolsystem som gynnar flickegenskaper, så de får högre betyg och kommer i högre grad in på universiteten.

Fel, det är ändrat, just för att man insåg att det var en diskriminering

"Man eller kvinna spelar inte längre någon roll
Fram till 2012 var premien för män och kvinnor olika. Det här hade stöd i statistiken men ja, det kan ju sägas vara en variant av diskriminering, vilket är skälet till ändringen. Även om en 20-åring man statistiskt har en dubbelt så hög skaderisk som en 20-årig kvinna så är premien för mannen numera inte högre. Ändringen berodde förresten på EU-regler så det här är något som gäller i hela Europa."


https://www.konsumenternas.se/arkiv-...en-olika-pris/

Och vi har en skola som lär ut saker, och en hjärna som kräver koncentrationsförmåga för att lära sig.
och detta är flickors hjärnor tidigare bättre på än pojkars.
Flickor har alltså ALLTID klarat lära sig saker bättre i skolan än pojkar i samma ålder.
Hur du än gör om skolan så kommer detta faktum inte ändras....

Ska du ändra på detta så får du låsa in flickor i s.k "flickskolor" och medvetet ge dem sämre undervisning eller helt sonika förbjuda dem att gå i skola, för att garantera att pojkar/ män ska bli så överlägsna som det patriarkala egot vill att alla ska tro.

Lite vad talibanerna sysslar med och alla patriarkala samhällen i historien och nutid.

Är det vad du vill?


Citat:
Sverige har tagit sig att beakta barnets bästa i regelverken - inte kvinnors intresse av ansvarssmitande. Regelverken skall därför utformas med den förutsättningen.

I see... "barns bästa" är alltså att fråntas barnbidrag, ges en enda desperat och tvingad förälder som omsorgsansvarig som inte vill alls?

Låter ju onekligen väldigt mycket som det bästa för barn, hörredu.

Men, ja Sverige, har i sin nuvarande abortlagstiftning, tänk på både levande barn, män och kvinnor, samt vilken politik i detta ämne som ger bäst konsekvenser för flest parter och situationer.

Din lagstiftning däremot sätter celler på tillväxt samt vuxna män, före både barn och kvinnors bästa.
och barn är väl den grupp som din lagstiftning beaktar absolut sämst.
Konsekvenserna för en stor grupp med barn i ditt samhälle kommer bli förödande, men du offrar alltså glatt dem för sentimentala och blåsta principers skull.

Vackert!

Citat:
För det första - nej. För det andra, så finns det i dagens Sverige inga skäl att anta att särskilt många barn kommer att fara illa.

NÄ just! Att tvinga tonåriga tjejer ex. att föda barn mot deras vilja och trots faktumet av att de inte har några möjligheter alls att ta hand om ett barn, och dessutom tvinga dem att behöva lösa detta "lilla" problem ENSAMMA och utan de bidrag som andra barn får i samhället...de tär ju onekligen "inga skäl" alls!



Citat:
Inte fullvärdiga människor, men gärna grovt kriminella.

Vad tror du kriminella är för något?

en annan sorts primater?


Citat:
Jag tror Du övertolkar mängden som hamnar i fängelse. Böter och skadestånd kan man komma långt med.

Jag tror du nog mer lever i en total verklighetsresistent bubbla.


Citat:
Malta är därtill katolskt och saknar de svenska välfärdssamhället, varför det är olämpligt som prediktor.

Malta är ett europeiskt land, och mänsklig sexualitet, reproduktionsförmåga ändras inte bara för att någon är katolik, protestant eller muslim!

Maltesiska och polska kvinnor ex. reser utomlands för att göra abort idag.
Och även Polen för övrigt, med sin hårda abortpoliitk föder rejält lägre antal barn än Sverige.
Malta 1,1 barn, Polen 1,4.

Fattar du ens när dina egna resonemang inte håller i verkligheten?

Abortförbud leder INTE till att fler barn föds.
Det leder till att kvinnor undviker sex i högre grad, övermedicinerar dagen efter piller, vilket säkert inte är speciellt bra för dem, samt gör olagliga, osäkra och ibland livsfarliga och sena aborter ( eftersom det tar tid och kan vara mycket dyrt att försöka ordna en abort om den måste ordnas olagligt)
Utöver faktumet att ett abortförbud tvingar alla fertila kivnnor att levs med en ständig oro och stress över att bli oönskat gravida.

Alltså, abortförbud ger stora nackdelar, och inte alls någon högre nativitet.


Tar resten senare
Citera
2023-03-18, 11:03
  #9461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Usch vilka långa haranger ni har.
Jag klarar bara en fråga i taget.

Skolan har sedan dess start gynnat elever som sitter tyst och lyssnar på läraren och levererar vad läraren vill ha.
När flickor sen fick gå i skola visade det sig att flickorna var bättre ä'n pojkarna i skolan, berornde diverse mognadssaker.
Vad ska vi göra, sätta flickorna med de bråkiga pojkarna för att lugna ner situationen.
Ge pojkarna lite handikapp kanske.?

Kanske borde pojkarna lära sig att ta ansvar. Caligula använde pekpinnen.


Lösningen är att ta bort betygen för låga stadier i skolan, ungar ska inte behöva konkurrera med varandra så tidigt, samt öppna upp för möjligheter för alla med dåliga betyg att jobba upp dem i efterhand, det kommer gynna alla pojkar (och flickor) som har "myror" i skallen och brallan i tidiga år, men som senare visar sig ha brains och andra begåvningar.
Citera
2023-03-18, 11:17
  #9462
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lösningen är att ta bort betygen för låga stadier i skolan, ungar ska inte behöva konkurrera med varandra så tidigt, samt öppna upp för möjligheter för alla med dåliga betyg att jobba upp dem i efterhand, det kommer gynna alla pojkar (och flickor) som har "myror" i skallen och brallan i tidiga år, men som senare visar sig ha brains och andra begåvningar.

I min värld har jag flera såna genier som hatat skolan men sedan med hjälp av komvux tagit sig vidare till att bli välfungerande medborgare.

Komvux är jätteviktig. Kunskapslyftet gjorde också stor nytta.
Håller med om betygen, de behövs inte i småskolan för eleverna begriper de ändå inte dess betydelse.

Se till att vuxenutbildning finns kvar
Citera
2023-03-18, 16:41
  #9463
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
normalfallet är att det mesta funkar bra.
När föräldrarna är ovilliga måste staten, eller någon annan, ta besluten åt barnet.
Med din lag går då mannen fri men kvinnan kan tvingas.
Vistt är det så, jag kan väl inte ha missuppfattat det.

Har jag verkligen uppfattat det fel?

I en del undantagsfall kan det bli så, emedan barnens bästa måste komma före föräldrarnas "rättvisa".

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Usch vilka långa haranger ni har.
Jag klarar bara en fråga i taget.

Skolan har sedan dess start gynnat elever som sitter tyst och lyssnar på läraren och levererar vad läraren vill ha.
När flickor sen fick gå i skola visade det sig att flickorna var bättre ä'n pojkarna i skolan, berornde diverse mognadssaker.
Vad ska vi göra, sätta flickorna med de bråkiga pojkarna för att lugna ner situationen.
Ge pojkarna lite handikapp kanske.?

Kanske borde pojkarna lära sig att ta ansvar. Caligula använde pekpinnen.

Det är inte så enkelt. Dagens skola är till stor del utformad av kvinnor, för flickor, med kvinnliga lärare och kvinnliga skolledare. Det är självklart att det blir sämre för pojkarna. Historiskt har pojkarna i regel varit bättre i matematik och idrott, men de ämnena har också "förflickigats" med sämre pojkresultat som följd. Jag har barn i skola, och har se en hel del.
Citera
2023-03-18, 16:59
  #9464
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
I en del undantagsfall kan det bli så, emedan barnens bästa måste komma före föräldrarnas "rättvisa".



Det är inte så enkelt. Dagens skola är till stor del utformad av kvinnor, för flickor, med kvinnliga lärare och kvinnliga skolledare. Det är självklart att det blir sämre för pojkarna. Historiskt har pojkarna i regel varit bättre i matematik och idrott, men de ämnena har också "förflickigats" med sämre pojkresultat som följd. Jag har barn i skola, och har se en hel del.
Och i dina undantagsfall, vem kan tvingas?

Flickorna har kommit till den punkten att flickornas mognar visar sig.
Flickor är mognare och tar mer ansvar. Skolan har inte förflickigats.
Hur i helv%& ska pojkar kunna konkurrera med det i åtanke.
Likaså orättvisan med de som föds tidigt på året har ett års försprång dfmot de som föds i december.

Mina barn hade samma skola som jag
Citera
2023-03-18, 17:23
  #9465
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Och i dina undantagsfall, vem kan tvingas?

Jag vet att Ni vänster ut gärna vill prata i termer av att tvingas hit och dit, men det är inte att tvingas när man tar ansvar för egna barn. Emellertid bör ett antal undantag göras för att inte barnen skall fara illa.

Citat:
Flickorna har kommit till den punkten att flickornas mognar visar sig.
Flickor är mognare och tar mer ansvar. Skolan har inte förflickigats.
Hur i helv%& ska pojkar kunna konkurrera med det i åtanke.
Likaså orättvisan med de som föds tidigt på året har ett års försprång dfmot de som föds i december.

De som fötts tidigt har bara ett visst försteg under lägre stadier. Under högstadiet är de tämligen oviktigt.

Man överdriver flickornas tidigare mognad, i regel för att slippa se att man felbehandlar pojkarna. Det har varit feministiska överdrifter, och man har drivit bort de manliga lärarna, vilket var till skada för pojkarna.

Citat:
Mina barn hade samma skola som jag

Inte mina. Nu skriver de om idrott istället för att idrotta. Liksom i slöjd, för övrigt.
Citera
2023-03-18, 17:40
  #9466
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag vet att Ni vänster ut gärna vill prata i termer av att tvingas hit och dit, men det är inte att tvingas när man tar ansvar för egna barn. Emellertid bör ett antal undantag göras för att inte barnen skall fara illa.



De som fötts tidigt har bara ett visst försteg under lägre stadier. Under högstadiet är de tämligen oviktigt.

Man överdriver flickornas tidigare mognad, i regel för att slippa se att man felbehandlar pojkarna. Det har varit feministiska överdrifter, och man har drivit bort de manliga lärarna, vilket var till skada för pojkarna.



Inte mina. Nu skriver de om idrott istället för att idrotta. Liksom i slöjd, för övrigt.
Om barnen inte ska fara illa bör man inte tvinga kvinnan att ta hand o det.
Det finns ovilliga kvinnor också, inte bara män. Om inte kvinnan är kapabel bör mannen ta det ansvaret.
Håller med om att handens möjligheter förmodligen försummas. Skyll på kaptenen i folkpartiet för det.

Sen ska du veta att de som börjar ett år för tidigt i skolan har en jävla massa svårigheter att hänga med i idrott och annat som kräver motorik.
Hur uppmuntrad av gymnastik blir man om man hela tiden är sämst.

Jag blev alltid utvald som nummer fyra i brännboll i skolan, alltid var det kvar samma sex tjejer som lärarinnan av barmhärtighet delade ut till resp lag.

Så vill vi inte hade, vi duktiga förärades och de sämsta fick skämmas. Lite som du vill ha det.
Citera
2023-03-18, 18:40
  #9467
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Om barnen inte ska fara illa bör man inte tvinga kvinnan att ta hand o det.
Det finns ovilliga kvinnor också, inte bara män. Om inte kvinnan är kapabel bör mannen ta det ansvaret.
Håller med om att handens möjligheter förmodligen försummas. Skyll på kaptenen i folkpartiet för det.

Rottingmajoren? Jo, han bär ett stort ansvar.

Det är undantagsfall, och det är skillnad mellan män och kvinnor i relation till mindre barn, pga skillnader grundade i barnafödande.

Citat:
Sen ska du veta att de som börjar ett år för tidigt i skolan har en jävla massa svårigheter att hänga med i idrott och annat som kräver motorik.
Hur uppmuntrad av gymnastik blir man om man hela tiden är sämst.

Jag blev alltid utvald som nummer fyra i brännboll i skolan, alltid var det kvar samma sex tjejer som lärarinnan av barmhärtighet delade ut till resp lag.

I första klass kanske, men det jämnar ut sig efter hand.

Citat:
Så vill vi inte hade, vi duktiga förärades och de sämsta fick skämmas. Lite som du vill ha det.

De fungerade. Att det fungerar är inte illa.
Citera
2023-03-18, 18:47
  #9468
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Rottingmajoren? Jo, han bär ett stort ansvar.

Det är undantagsfall, och det är skillnad mellan män och kvinnor i relation till mindre barn, pga skillnader grundade i barnafödande.



I första klass kanske, men det jämnar ut sig efter hand.



De fungerade. Att det fungerar är inte illa.
Majoren ville ha in disciplin som passarf dig.

Det som fungerade enligt dig, är att intelligenta, icke studiebegåvade barn stämplas som obildbara

Inte bara första klass , det sitter i några år. Sen sitter självförtroendet hos de ratade lågt. Helt enligt din princip.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback