Citat:
Ursprungligen postat av
finanshajen-
Jag har nyligen flyttat och bor numera på landet. Efter att ha haft sol i iallafall 8 dagar i sträck så har antalet flugor inomhus ökat från typ 3 per dag till iallafall 10. Idag var dock värst hittills, då jag hittade två olika arter av spindlar samt en pytteliten skalbagge i skafferiet?!
Till saken hör att jag är fruktansvärt rädd för kryp. Jag har en ganska grov fobi för spindlar men egentligen även för allt annat smått som kryper. Jag antar att den dramatiska ökningen av kryp inomhus beror på att jag bor på landet.
Finns det något att göra? Jag tänkte köpa Raid insektssprej, men det är ju bara en högst temporär lösning. Finns det något annat jag kan göra? Målet är att få bort flugorna samt göra så att spindlarna och övriga kryp helst håller sig borta. Jag förstår att det är "omöjligt", men om man säger såhär: Idag har alla kryp fritt fram att göra vad dom vill här. Kan jag göra någonting för att hindra deras framfart?
Tack
Mot flugor kan du enkelt göra egna fällor, en genomskinlig plastförpackning/flaska, kan vara liten
Två olika sätt att göra på:
1. skruva loss korken, kapa flaskan en liten bit ovanför mitten, vänd överdelen uppochner, tejpa ihop så det inte finns någon glipa mellan bitarna
2. gör två hål i vardera sida, limma fast sugrör som sticker in en bit in i flaskan (detta blir flugornas väg in)
häll i lite juice och kanske någon droppe diskmedel
Håller du torrt hemma så gillar inte insekterna det.