2018-03-26, 18:28
Medlem
Aftonbladet eller Expressen är inga statliga myndigheter, inte heller Facebook. De som företag bestämmer själva vad de vill ha i sina tidningar. Kolla upp vad ordet censur betyder innan ni använder det, snälla.
Citera
2018-03-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Aftonbladet eller Expressen är inga statliga myndigheter, inte heller Facebook. De som företag bestämmer själva vad de vill ha i sina tidningar. Kolla upp vad ordet censur betyder innan ni använder det, snälla.

Snälla, är du retarderad? Har du hört talas om självcensur? Så om stora medier inte släpper fram en specifik åsikt så råder inte en form av censur?
Citera
2018-03-26, 20:55
Avstängd
JDAMs avatar
Är #jagärhär inblandat, dom är numera kända för att massanmäla Facebook inlägg
Citera
2018-03-26, 22:29
Medlem
rikmayalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenzieReeves
Otäckt, de har säkert medlemmar som bara vill väl och inte vet att organisationen styrs av Soros. Brukar inte vara nån mening att diskutera med dem tyvärr

Rebecca Weidmo Uvell gjorde oss alla en stor tjänst med en omfattande granskning av denna organisation. I två artiklar på sin blogg undersöker hon dess rötter, historik, finansiering, medlemmar, modus operandi, med mera:

Skiftet och rökridån
Skiftet och konsult-pinâtan

Kortfattat började Skiftet sitt liv under namnet Alliansfritt Sverige, men andra ord Socialdemokratins svans. Efter Socialdemokraternas valseger år 2014 såg de behov av vad som i korporativa kretsar kallas för "rebranding" och började kallas för "gräsrotsrörelsen" Skiftet i stället, och blev som sådana t.o.m. prisbelönta av "vänster"-tidningen ETC: Grattis, ni vann! Skiftet får Gräsrotspriset 2017.

I och med deras bakgrund och historik så känns det lite fånigt att de låtsas värna om strejkrätten genom att konfrontera Ylva Johansson. Eller kanske inte riktigt, om vi iakttar den socialdemokratiska traditionen att demonstrera mot sig själv på den första maj. Tala om den ägda oppositionen.
Citera
2018-03-26, 22:49
Avstängd
Skiftet har fått 50 000 Euro från tyska Campact, - och där hittar vi George Soros.

Källa 1
https://uvell.se/wp-content/uploads/...5845-IunYP.png

Källa 2
https://translate.google.se/translat...r/&prev=search
Senast redigerad av Kulturmarxist 2018-03-26 kl. 22:57.
Citera
2018-03-27, 06:49
Medlem
Det har aldrig varit viktigare att rösta på SD
Citera
2018-03-27, 09:04
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Varför likställer man inte SD med NMR liksom? Dom båda är ju sprungna ur samma gallemattias och bör inte få något utrymme ju. Det bästa vore ju att förbjuda dom helt liksom då dom underblåser rasism och främlingshat. Censur är ju nyttigt i detta fall. Det tycker väl dom flesta typ? Varför ska dom få synas på bussar osv? Hur känner invandrare som liksom måste se det på vägen till jobbet? Eller att få hatets nylle via SD på facebook? Ingen trevlig upplevelse ju.
Herregud människa! Det märks att du inte umgås med " invandrare"
Jag satt med en kille och hans fru ,från Sydafrika, ( svarta)
och diskuterade politik.
Hans son tyckte att SD var rasister.
Hans pappa sade då det här. Nej de enda som säger sanningen är SD och jag håller med dem i många frågor men är själv Liberal.
Finns många " invandrare" som röstar på SD.
Att folk är så förbannat " dumma" att de inbillar sig att folk är egenskaper man tilldelat partier är för min del helt j...a makalöst.
Expressen är väl en av alla som tilldelar egenskaper hos väljarna.

Du röstar och media samt övriga partier bestämmer " egenskaperna" hos väljare och då naturligtvis vilka egenskaper som är bra och mindre bra.
Trots att de inte känner individen.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-03-27 kl. 09:12.
Citera
2018-03-27, 09:42
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Bra! Då tar vi bort presstödet omedelbart och varje gång Aftonbladet eller Expressen påstår sig vara viktiga för demokratin och yttrandefriheten säger vi: "app app app, ni är privata bolag som varken är vital för, eller främjar, yttrandefriheten!". Är du med på den överenskommelsen?

Varje gång jag hör "Privata bolag-argumentet" kränks mitt intellekt, det går nämligen inte att ha kakan full med presstöd och tredje statsmakt samtidigt som man i nästa stund trycker kakan ner i halsen och mumlar "privat bolag".
Senast redigerad av BushwickBill 2018-03-27 kl. 09:45.
Citera
2018-03-27, 09:55
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Du kan alltså inte ge ett enda exempel?! Då ignorerar jag dig, men ska försöka låta bli att håna dig...

Och det är inte partiet Sverigedemokraterna jag brukar ge mig på, det är SD-trollen här på Flashback.

F.ö har jag inte röstat vänster på decennier...

Rymdkram!
Det finns olika sätt att tysta sina motståndare.
Att ej lyfta fram åsikter är ett sätt.
Att lyfta fram enbart en åsikt är ett sätt.
Media väljer vilken åsikt och vilka individer de vill lyfta fram och vilka individer de vill tysta.
Finns som sagt var olika sätt att förmedla "rätta" åsikter.
I demokraturen Sverige bestäms vems åsikt som skall höras.
Etablerad media är åsiktskorridorens talesmän.

#Antidemokraturkram#

Ja jävlar...
Citera
2018-03-27, 10:05
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
De måste verkligen känna dig hotade av SD. Det är som när dåliga förlorare börjar köra fultricks för de inte har något annat att komma med.
Citera
2018-03-27, 10:13
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Censur måste inte vara statlig för att vara censur.
Citera
2018-03-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Varför envisas vänstern med att tro att bara för att man förbjuder något, så byter väljarna åsikt?

De har verkligen inte lärt sig något från valrörelsen i USA.

Valresultatet 2018 kommer att bli en slakt av enorma mått.
I forna DDR försökte de med samma grej, men där jublade merparten av folket när muren föll. Det kommer komma en tid, här med, när kommunisterna inte kan styra längre, och folket som inte är hjärndöda, kommer jubla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in