Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 18:47
Bannlyst
Mod kan få flytta till I&I om det känns mer relevant, men fokusera på censuren och institutioners självcensur var tanken. Det verkar som att Sverige blir mer och mer ängsligt och att vissa saker är totalt förbjudna att ta upp, diskutera eller debattera numer.

Vad händer med samhällsklimatet om han nu blir avstängd från KTH? Kan man inte kalla det för en form av institutionaliserad censur?

Citat:
En manlig student vid Kungliga tekniska högskolan, KTH, skrev ett faktablad om invandrares överrepresentation vid sexbrott. Det ledde till att en afrikansk kvinna mitt under en föreläsning ställde sig upp, pekade på studenten och skrek: "Rasist! Nazist!". Sedan blev den unge mannen föremål för ett disciplinärende – och nu hotas han med avstängning.
– Det är ingen som pratar med mig längre. Jag är utfryst i hela skolan. Det är helt groteskt, säger studenten till Fria Tider.

http://www.friatider.se/student-tog-...as-av-fr-n-kth
Citera
2018-03-28, 18:58
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Mod kan få flytta till I&I om det känns mer relevant, men fokusera på censuren och institutioners självcensur var tanken. Det verkar som att Sverige blir mer och mer ängsligt och att vissa saker är totalt förbjudna att ta upp, diskutera eller debattera numer.

Vad händer med samhällsklimatet om han nu blir avstängd från KTH? Kan man inte kalla det för en form av institutionaliserad censur?

KTH är en teknisk högskola men internationellt anseende och hög svansföring, jag har själv gått där.

KTH har vetenskaplig integritet och hederlighet. Finns inte en chans att de ens skulle tillrättavisa den här eleven om det är så att han redovisar ett korrekt underlag. Sanning är ett ledord för KTH, knappast att de skulle stänga av någon för det.

Eller har KTH inverterat sina grundvärderingar sedan jag gick där?
Citera
2018-03-28, 19:04
Medlem
Koettbullens avatar
Kontakta KTH och fråga om detta är acceptabelt beteende.

https://www.kth.se/om/kontakt/kontakt-kth-1.1947

Helt avskyvärt att denna kille mobbas och behandlas så illa av en stor grupp människor, inklusive människor med makt över hans utbildning. Allt för att han sammanställde fakta från exempelvis en statlig myndighet. KTH borde skämmas.

Citat:
"På måndagen informerades Felix under ett möte med avdelningschefen Magnus Brenning om att han blivit avstängd från det pågående grupparbetet eftersom de övriga studenterna i gruppen ogillade hans politiska åsikter." - Fria Tider
Fyfan, diktatur!

Anders Lindström, Anna Josefsson och Annelie Fredriksson på KTH borde verkligen skämmas! Det borde grabbens kurskamrater som mobbar honom också göra!

Video där den unga mannens integritet körs över totalt, framför hela klassen: YouTube
Senast redigerad av Koettbullen 2018-03-28 kl. 19:13.
Citera
2018-03-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
KTH är en teknisk högskola men internationellt anseende och hög svansföring, jag har själv gått där.

KTH har vetenskaplig integritet och hederlighet. Finns inte en chans att de ens skulle tillrättavisa den här eleven om det är så att han redovisar ett korrekt underlag. Sanning är ett ledord för KTH, knappast att de skulle stänga av någon för det.

Med all respekt, det är inte samma institution nu som då.
Citera
2018-03-28, 19:08
Bannlyst
Citat:

Jag har även studerat där. Informationsteknik och programmering 2003-2005. Då var det inte så PK, men min bror gick där för 4 år sedan och då var det otroligt PK. Får hoppas att det inte gått så långt som att han blir avstängd, men skulle inte förvåna mig.
Citera
2018-03-28, 19:09
Medlem
Citat:
De har jämställdhetssamordnare, självklart har de det.

Att Sveriges tekniska högskolor sätter jämställdhet och antirasism framför sanning och vetenskap kommer ju också få rätt förutsägbara konsekvenser för Sveriges kommande ingenjörer. De som inte är kvoterade idioter kommer vara lögnaktiga karriärister som är villiga att låtsas att svart är vitt för att komma igenom pk-filtret.

Inget unikt för Sverige heller. Exempelvis Google har ju redan böjt knä för multikultimaffian och sparkar anställda som påtalar vetenskapligt konsensus i exempelvis psykometri.
Citera
2018-03-28, 19:10
Medlem
M Nordströms avatar
Student tog fram fakta om invandrarbrott – riskerar stängas av från KTH

Hur känsliga är universitet och högskolor för invandringsfrågor? En student riskerar att bli avstängd för han tog fram fakta om invandrares överrepresentation i brott. Skall studenter ligga lågt i såna frågor?

Citat:
◾Felix blev hotad och kallad "rasist" inför hela klassen
◾Då inledde KTH ett disciplinärende – mot honom
◾Studievägledaren: Lämpligt "hålla tyst om sina åsikter om de inte stämmer överens med resten av klassen"

Senast redigerad av M Nordström 2018-03-28 kl. 19:20.
Citera
2018-03-28, 19:23
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Hur känsliga är universitet och högskolor för invandringsfrågor? En student riskerar att bli avstängd för han tog fram fakta om invandrares överrepresentation i brott. Skall studenter ligga lågt i såna frågor?

Äckliga jävla PK-människor. Fjäskandet och undfallenheten mot dom "nya svenskarna" är vidrigt att se. Hur ska man kunna komma tillrätta med problemen om man inte kan diskutera dom??
Citera
2018-03-28, 19:23
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Välkommen till Sverige... Därför bör man välja bort KTH. Skräpskola som handlar om att stöpa människor i samma form och som inte ska tänka självständigt.
Citera
2018-03-28, 19:25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern

Citat:
En manlig student vid Kungliga tekniska högskolan, KTH, skrev ett faktablad om invandrares överrepresentation vid sexbrott. Det ledde till att en afrikansk kvinna mitt under en föreläsning ställde sig upp, pekade på studenten och skrek: "Rasist! Nazist!". Sedan blev den unge mannen föremål för ett disciplinärende – och nu hotas han med avstängning.
– Det är ingen som pratar med mig längre. Jag är utfryst i hela skolan. Det är helt groteskt, säger studenten till Fria Tider.

http://www.friatider.se/student-tog-...as-av-fr-n-kth[/quote]

Oerhört märkligt med allt här egentligen:
1) "Rasist rasist!" -Fattar jag egentligen inte, om nu det inte var rasistiskt eller "rasistiskt"..
2) Varför tar en KTH-student fram ett "faktablad gällande invandrares representation vid sexbrott"? -Tog han upp sexteknik vid sexbrott?
3) På samhällsvetenskapliga/statsvetenskapliga fakulteten, helt okej och allt i sin ordning. Men KTH??
4) Fattar rätt hyfsat att om man läser en kurs i "oljors viskositet" på KTH (exempel draget ur röven) att ett faktablad om "invandrares sexbrott" inte hör hemma i kursen på KTH..

Och följande:
Vad har "ett faktablad om invandrares sexbrott" på en KTH-föreläsning att göra ens??
-Lite grand som att ta upp något på fel plats, vid fel tid, vid fel tillfälle, vid fel "läroverk"..
(Som att sjunga "Ja må han leva ut i hundrade år" på någons begravning.. Hoppas att liknelsen gick fram..)
Citera
2018-03-28, 19:27
Medlem
Ankdammsmans avatar
Herregud vilket språk från personalen i filmen: ”det hära som hänt liksom”; ”inte okej”; ”vad man kanske inte bör säga”. Det är som härskartekniker från en femåring som precis lärt sig prata.

I övrigt illustrerar det precis samma sak som HMF har utvecklats till: du kan numera bli anklagad och dömd för sanna, belagda påståenden. Om man inte ser det orwellska i det är man lika dum som farlig.
Citera
2018-03-28, 19:28
Bannlyst
Så fort man sakligt debatterar invandringens negativa konsekvenser ska det alltid till stalinistiska åtgärder som, avstängning, förbud, sparken, häxjakt och uthängning. Allt för att tysta invandringsdebatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in