Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 13:33
  #1
Medlem
Pajosvs avatar
Jag vet inte om det är rätt "avdelning" jag lägger frågan i.

Jag har ett YouTube-konto idag, men eftersom jag inte vill ha med Google att göra så söker jag efter en liknande tjänst. Vimeo är ett alternativ, men jag har ett svagt minne av att Google även "äger" Vimeo, men det kanske är fel.

Finns det andra bra alternativ? Ett krav är att det går ladda upp egna filmer. De filmer jag hittills har hittills lagt upp i YouTube har varit i 1920 × 1080 upplösning. Visst, det sker kanske en viss komprimering, men jag har ändå tyckt att det har varit tillräcklig upplösning på filmerna.

Så... Finns det något bra alternativ utan en massa "konstiga" inskränkningar?

Tackar på förhand!
__________________
Senast redigerad av Pajosv 2018-03-29 kl. 13:59.
Citera
2018-04-01, 01:18
  #2
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag vet inte om det är rätt "avdelning" jag lägger frågan i.

Jag har ett YouTube-konto idag, men eftersom jag inte vill ha med Google att göra så söker jag efter en liknande tjänst. Vimeo är ett alternativ, men jag har ett svagt minne av att Google även "äger" Vimeo, men det kanske är fel.

Finns det andra bra alternativ? Ett krav är att det går ladda upp egna filmer. De filmer jag hittills har hittills lagt upp i YouTube har varit i 1920 × 1080 upplösning. Visst, det sker kanske en viss komprimering, men jag har ändå tyckt att det har varit tillräcklig upplösning på filmerna.

Så... Finns det något bra alternativ utan en massa "konstiga" inskränkningar?

Tackar på förhand!

Beror på vad du har tänkt att göra. OM du vill nå ut till stor publik är vimeo fel plattform skulle jag säga. Skulle du däremot bara vilja ha möjligheten att kunna ladda upp ett klipp och sedan länka den på din hemsida t.ex skulle vimeo passa bättre!

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback