Citat:
Tack för ditt stöd, kan säga att du är en av få som gett mig ett sånt råd.. alla säger bara att jag ska gå vidare och hitta nån mer "stabil" eller någon som hittat sig själv mer. Ska fundera på det. Samtidigt vet jag att när man är deprimerad så stänger man gärna in sig, man har svårt att hantera sig själv t.o.m och än mindre än annan människa. Så jag måste försöka hitta ett sätt att inte vara en börda för henne utan en tillgång. För det tror jag faktiskt jag kan vara då jag känner igen hennes symtomet allt för väl.. Hade jag haft ett stöd då som jag inte behövde sätta på mig en mask framför utan som jag kunde säga hur jag faktiskt mår, då hade jag mått bättre tror jag iaf. Men funderar på att skriva ett brev till henne där jag förklarar "min" version av depression och att jag förstår mer än hon tror.. för jag har själv inte sagt att jag gått igenom liknande tidigare.. Tror du det kan vara en lösning? för nu känns det som att hon tror att jag inte förstår alls, som alla andra typ..
Ja, det är väl så att man ska stötta och hjälpa varandra när det känns svårt och inte bara ge upp och tänka att man hittar någon bättre. Det är inte lätt att vara deprimerad, varken för den drabbade själv eller för omgivningen men jag tycker att du ska förklara för henne hur du känner. Det är så lätt för andra att tycka att det där verkar så krångligt, och att du skulle få det bättre utan henne men jag tycker att man alltid ska följa sitt hjärta. Det vore nog bra för henne att hon får veta att hon förstår mer än hon tror. Sedan beror det ju såklart på hur hon känner också.