2019-03-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lypsyl44
Vad är det bästa / enklaste att titta på iptv.

Jag har en apple tv o LG Oled TV.

Har testat olika appar i ATV som tex Smarters o GSE funkar ok. Men blir lite bökigt att byta kanal m.m

Funderar på att köpa en Formuler z7+ eller z8.

Vad är era åsikter och tankar

Tycker personligen att en " ren " Androidbox är att föredra då man kan välja fritt bland alla appar, Dock ska det tilläggas att det är väl värt att lägga lite pengar på en bra box.. så inte de billigaste ifrån Wish
2019-03-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmister123
Tycker personligen att en " ren " Androidbox är att föredra då man kan välja fritt bland alla appar, Dock ska det tilläggas att det är väl värt att lägga lite pengar på en bra box.. så inte de billigaste ifrån Wish

Vad menar du med ren Android box.?

Formuler z7? Eller vad?
2019-03-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lypsyl44
Vad menar du med ren Android box.?

Formuler z7? Eller vad?

Ja Z7 är ett alternativ även om den har en " egen " mjukvara..

Jag tänker mer på en typ Xiaomi Mi Box 4K med Android TV ...

KODI på den eller Perfect Player funkar riktigt bra
2019-03-29, 11:01
Medlem
Browndawgs avatar
Det är lite en smakfråga vad man ska välja för utrustning/app. Bakåt i tråden kan ni läsa när jag testat olika. Jag vidhåller ännu att Smart IPTV appen är svårslagen, om man har en vettig android-box eller sticka bakom. Den är så jädra enkel och "clean" utan massa discomenyer. Men det handlar ju mer om smak på utseendet än funktionalitet. Många verkar gilla Iptv Extreme också, men jag är inte en av dom.
2019-03-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är lite en smakfråga vad man ska välja för utrustning/app. Bakåt i tråden kan ni läsa när jag testat olika. Jag vidhåller ännu att Smart IPTV appen är svårslagen, om man har en vettig android-box eller sticka bakom. Den är så jädra enkel och "clean" utan massa discomenyer. Men det handlar ju mer om smak på utseendet än funktionalitet. Många verkar gilla Iptv Extreme också, men jag är inte en av dom.

Håller helt med dig på vissa punkter.. Ja den är enkel att installera och enkel att använda

Dock så har den en massa belymmer när det kommer till undertexter, VOD osv..
2019-03-29, 11:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmister123
Håller helt med dig på vissa punkter.. Ja den är enkel att installera och enkel att använda

Dock så har den en massa belymmer när det kommer till undertexter, VOD osv..

Jag har inga bekymmer med varken undertexter eller vod. Har du någon Samsung-version av appen? Den har ju haft problem.
2019-03-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag har inga bekymmer med varken undertexter eller vod. Har du någon Samsung-version av appen? Den har ju haft problem.

På LG och Samsung brukar det vara bekymmer, Inte på alla modeller men på vissa så kan man tex inte få text och på vissa så funkar inte VOD, Har man Smart iptv appen på Android TV funkar det klockrent
2019-03-29, 19:13
Medlem
Någon Som Har Sändning På Skellefteå Djurgården !!!
2019-03-29, 19:51
Medlem
O.J-Kushs avatar
Uppmanar alla som har detta att dra igång streams på alla era enheter så det kostar dom små hororna pengar.
2019-03-29, 20:07
Medlem
O.J-Kushs avatar
Vilken IPTV leverantör använder ni? Kör Nordic IPTV och det är fan det värsta jag varit med om.... Ser framförallt på sport
2019-03-30, 09:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Vilken IPTV leverantör använder ni? Kör Nordic IPTV och det är fan det värsta jag varit med om.... Ser framförallt på sport

Forumreglerna tillåter oss inte att tipsa om leverantörer då det anses som reklam. Det var därför den förra tråden låstes, och denna har också levt farligt några gånger.
2019-03-30, 11:12
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Finns flera som går under namnet Nordic IPTV, så se till att ha rätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in