2019-03-26, 21:29
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
hej,

Vad anser ni är det bästa sättet/bästa appen för att se Iptv på en AppleTV, senaste modellen.
Vad menar du med iptv? Typ ett abonnemang där du kan sitta och zappa?
Känner du någon som har ett abonnemang hos Viasat eller Cmore följer det oftast (alltid?) med playtjänster. Ladda hem appen, logga in på ditt/din väns konto och välj "kanaler" i menyn. Då har du live-tv och playtjänster.
2019-03-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vad menar du med iptv? Typ ett abonnemang där du kan sitta och zappa?
Känner du någon som har ett abonnemang hos Viasat eller Cmore följer det oftast (alltid?) med playtjänster. Ladda hem appen, logga in på ditt/din väns konto och välj "kanaler" i menyn. Då har du live-tv och playtjänster.

Kan man använda andras abonnemang samtidigt som de själva menar du?

jag tänker på en app där man laddar ner en lista från en annan sida och sedan laddar upp den i appen, sedan kan man se kanaler.
2019-03-27, 07:08
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Kan man använda andras abonnemang samtidigt som de själva menar du?

jag tänker på en app där man laddar ner en lista från en annan sida och sedan laddar upp den i appen, sedan kan man se kanaler.
Mina föräldrar kör Viasat via parabol. Jag sitter inloggad på deras konto och kan se på tv samtidigt. Jag vet att det vid tillfällen har varit minst 2 personer inloggade på sagda konto samtidigt utan problem.

Det är, mig veterligen, enda chansen till iptv i TV.

Vill man inte snylta på någon annans konto kan man så klart betala för sig också.
2019-03-27, 09:31
Medlem
Håller med ovanstående. Fyfan vilken skit vara o support.
Gick nyligen över till Dreamhost och där är det 1000 gånger bättre.
2019-03-27, 12:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
hej,

Vad anser ni är det bästa sättet/bästa appen för att se Iptv på en AppleTV, senaste modellen.

Det ska finnas appar för det. Typ GSE Smart eller nåt sånt. Googla och kolla Youtube så kommer massa tips upp. Annars kan du köpa en androidbox för en femhunka och köra med dom vanliga apparna Smart Iptv eller Iptv Extreme förslagsvis. Förutsatt att du har fixat dig kanalerna.
2019-03-27, 19:02
Medlem
Avskedsfestens avatar
Ehm, jag har läst reglerna men är lite osäker nu, så provar med att ställa frågan iaf...
Jag söker information om kvalite på IPTV, dvs vilka som är bra osv. Jag frågar inte här nu om tips, utan jag undrar om någon vet ett forum som är okej att nämna, eller kanske tom en tråd, någonstans där jag kan läsa om olika leverantörer.

MVH
2019-03-28, 01:16
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
hej,

iPlayTV är oslagbar.
2019-03-28, 07:15
Medlem
Behöver lite vägledning, tacksam för svar.
Har inte tidigare använt mig utav IP-TV.

Jag har en nyare smart-tv, samsung 4K och Bahnhof 100. Nu till frågan angående box, har de mesta i Apple i hemmet och funderar på om man ska köpa en Apple TV 4gen och köra IP-TV genom den samtidigt som jag kan använda den för andra appar också. Eller är det bättre med en box (mag,tvip osv)?

Ni som kör Apple TV hur tycker ni det funkar?

Har vart hemma hos vänner som kör IP-TV direkt i tvn men tycker de har buffrat en del, vad är det som oftast orsakar buffer? Är det ”för mycket” för tvn och både producera bild och köra IP-TV-appen jämfört med boxen. Eller vad kan de annars bero på? Förutsatt att man kör en stabil bra lina.

Vill helst det ska va så likt en ”vanlig” boxer med kanalbyten osv, vad blir bäst för mig, Apple-TV, IP-TVbox(tvip,mag) eller ska det funka lika bra direkt i tvn?
2019-03-28, 07:20
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solostah14
Behöver lite vägledning, tacksam för svar.
Har inte tidigare använt mig utav IP-TV.

Jag har en nyare smart-tv, samsung 4K och Bahnhof 100. Nu till frågan angående box, har de mesta i Apple i hemmet och funderar på om man ska köpa en Apple TV 4gen och köra IP-TV genom den samtidigt som jag kan använda den för andra appar också. Eller är det bättre med en box (mag,tvip osv)?

Ni som kör Apple TV hur tycker ni det funkar?

Har vart hemma hos vänner som kör IP-TV direkt i tvn men tycker de har buffrat en del, vad är det som oftast orsakar buffer? Är det ”för mycket” för tvn och både producera bild och köra IP-TV-appen jämfört med boxen. Eller vad kan de annars bero på? Förutsatt att man kör en stabil bra lina.

Vill helst det ska va så likt en ”vanlig” boxer med kanalbyten osv, vad blir bäst för mig, Apple-TV, IP-TVbox(tvip,mag) eller ska det funka lika bra direkt i tvn?
Att det buffrar/laggar beror oftast på att man har valt en dålig eller billig leverantör. Jag har väldigt sällan nåt lagg och kör direkt i tv'n, tycker att det är struligare med box.
2019-03-28, 11:30
Medlem
Vad är det bästa / enklaste att titta på iptv.

Jag har en apple tv o LG Oled TV.

Har testat olika appar i ATV som tex Smarters o GSE funkar ok. Men blir lite bökigt att byta kanal m.m

Funderar på att köpa en Formuler z7+ eller z8.

Vad är era åsikter och tankar
2019-03-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lypsyl44
Vad är det bästa / enklaste att titta på iptv.

Jag har en apple tv o LG Oled TV.

Har testat olika appar i ATV som tex Smarters o GSE funkar ok. Men blir lite bökigt att byta kanal m.m

Funderar på att köpa en Formuler z7+ eller z8.

Vad är era åsikter och tankar

Eller rekommenderar ni en tvip 605?
2019-03-28, 14:05
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lypsyl44
Eller rekommenderar ni en tvip 605?
Alla dar i veckan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto