2019-08-13, 22:04
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus83
Ok.

Just nu använder jag iptv och tittar genom min ipad. Ska köpa en ny tv, vilket kommer resultera i en smart tv. Så... ska jag satsa på någon speciell smart tv för att kunna se iptv?
Om du tittar på din iPad så tittar du inte på TV, och har inte heller det man traditionellt namnger IPTV utan snarare någon streamingtjänst. Du har fortfarande inte angett vad du vill se på din nya TV...

Själv har jag Chromecast, surfplatta, smart-TV och halvsmart-TV men det jag använder mest är en sån här:
https://www.dustinhome.se/product/50...ick-windows-10

Då kan jag se streamingtjänster och skriva skit på Flashback på en dum-TV.
2019-08-13, 23:36
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Om du tittar på din iPad så tittar du inte på TV, och har inte heller det man traditionellt namnger IPTV utan snarare någon streamingtjänst. Du har fortfarande inte angett vad du vill se på din nya TV...

Själv har jag Chromecast, surfplatta, smart-TV och halvsmart-TV men det jag använder mest är en sån här:
https://www.dustinhome.se/product/50...ick-windows-10

Då kan jag se streamingtjänster och skriva skit på Flashback på en dum-TV.
Jo, han kan kolla "IPTV" genom sin Ipad.
2019-08-14, 00:52
Medlem
gsonjuniors avatar
Köpte mig, efter noga övervägande vad som skulle passa mig bäst, en Nvidia Shield idag.

Har en månads abonnemang hos en av de större nordiska leverantörerna.

Gick skitbra i början, kollade en hel hockeymatch och zappade mellan olika filmer för att testa 4k osv.

Nu har den buffrat och haft sig i flera timmar, VOD filmer buffrar var 10e sekund om de har 1080(?) Eller högre. Testat 3 olika appar och en av dom lyckades jag få lite ordning på nu gällande filmerna, däremot buffrar HD-sporten något bedrövligt.

Testat att köra wifi, kabel samt använt min andra router utan bättre resultat. Kan det ha med leverantören att göra? Även fast det var bra i början? Några tips? Har mätt ca 120 mbps.
2019-08-14, 04:38
Medlem
Vilken app har du till Nvidia Shielden ?
Och vad har du ställt in bufferten i appen ?
Sen vet jag att en av de större håller på att flytta vod sektionen till ny hosting.
2019-08-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus83
Ok.

Just nu använder jag iptv och tittar genom min ipad. Ska köpa en ny tv, vilket kommer resultera i en smart tv. Så... ska jag satsa på någon speciell smart tv för att kunna se iptv?

Köp en stabil LG lite nyare modell, så har du även textmöjligheter i en del appar vilket inte Samsung har. En LG har möjlighet att visa text både i Iptv smarters och i Smart iptv appen om jag inte är helt ute och cyklar. Men för den ultimata iptv upplevelsen så är det enligt mig bara box som gäller. Formuler Z7+ (Z8) eller Tvip 605 som alla har 4k stöd och som fungerar ordentligt.
2019-08-14, 12:20
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Vilken app har du till Nvidia Shielden ?
Och vad har du ställt in bufferten i appen ?
Sen vet jag att en av de större håller på att flytta vod sektionen till ny hosting.

Körde först perfect player, den gick bra i början men sen buffrade allt utom de med lägsta kvalite.

Även testat GSE utan lycka.

Kör nu "IPTV by alexander..." , och den fungerar faktiskt bra på så gott som allt i nuläget.

Kör viking.
2019-08-14, 13:59
Medlem
4K kan strula och ha sig ganska så rejält om man har otur. Men att det ska krångla med 1080p osv har jag aldrig upplevt faktiskt.
Testa iplaytv , iptv smarters tex , skulle rekommendera den första.
GSE har jag kört med länge ända tills nån kläckte ur sig fantastiska iplaytv igår!

Vad gäller smart-tv för någon annan som skrev här uppe så är det ingen ”speciell” som behövs, alla tv idag är ”smarta” så tror inte ens man kan köpa utan.
Ja du behöver en app för att kunna se kanaler, nej du behöver nödvändigtvis inte betala för appen.
Men som Joelbitar säger, det Bästa för att allt ska fungera 100% är någon av nedan nämnda boxar.

Att skicka till Chromecast fungerar inte heller på alla kanaler ska man veta, fick förklarat varför en gång men gammal som man är så blir minnet fullt i skallen ibland hehe
Senast redigerad av Tigerofsweden1 2019-08-14 kl. 14:04.
2019-08-14, 15:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Körde först perfect player, den gick bra i början men sen buffrade allt utom de med lägsta kvalite.

Även testat GSE utan lycka.

Kör nu "IPTV by alexander..." , och den fungerar faktiskt bra på så gott som allt i nuläget.

Kör viking.

Skumt det där. Har du testat vad för internethastighet du får till TVn? Jag kör appen Smart Iptv, har endast 30mbit och det funkar utan problem. Buffer inställd på 4000ms.
2019-08-14, 16:02
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Skumt det där. Har du testat vad för internethastighet du får till TVn? Jag kör appen Smart Iptv, har endast 30mbit och det funkar utan problem. Buffer inställd på 4000ms.

Ligger straxt över 100mbit så problemet ska inte ligga där tycker jag!

Ska testa iplaytv. Idag fungerar appen jag kör helt ok, men är inte helt nöjd med sportsändningarna då dom kan buffra lite. Filmer i 4k fungerar märkligt nog bra idag, kontra igår.
2019-08-14, 16:04
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Ligger straxt över 100mbit så problemet ska inte ligga där tycker jag!

Ska testa iplaytv. Idag fungerar appen jag kör helt ok, men är inte helt nöjd med sportsändningarna då dom kan buffra lite. Filmer i 4k fungerar märkligt nog bra idag, kontra igår.
Det är fortfarande pirat IPTV. Sen får du även ta hänsyn till vilka tider du även testar apparna. Högre tryck på kvällarna.
2019-08-14, 16:39
Medlem
darkkos avatar
Har blivit blåst av vikingiptv.net !!!

Hej! Jag köpte för några dagar sedan 1års konto hos vikingiptv.net men har inte fått någon m3u länk, supporten och hemsidan ligger nere. Är det fler än jag som är drabbade? Känns som en total blåsning.

https://anonymousfiles.io/ERU7R5sV/
Senast redigerad av darkko 2019-08-14 kl. 16:58.
2019-08-14, 17:38
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkko
Hej! Jag köpte för några dagar sedan 1års konto hos vikingiptv.net men har inte fått någon m3u länk, supporten och hemsidan ligger nere. Är det fler än jag som är drabbade? Känns som en total blåsning.

https://anonymousfiles.io/ERU7R5sV/

Dum får lida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in