2019-09-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Absolut inte. Jag har köpt utav en på detta forum och är kanonnöjd. Nu är jag ingen bildkonnäsör men jag ser klart skillnad på HD och Full HD och FHD är det jävligt bra bild på samt inga lagg med bollen som du beskriver. Det får jag aids av att kolla på.

Pma mig om du vill veta mer.
Låter lovande! Du har PM
2019-09-01, 12:31
Medlem
Har funderat på iptv ett tag och kan se att de flesta (eller alla tom?) erbjuder VOD.

Är lite nyfiken på vad det är för kvalité/bitrate på dessa filmer?
Är det 720, 1080 och/eller 4k? 2.0 eller 5.1-ljud? Bitrate?

Har försökt hitta info på olika leverantörers hemsidor men där står det bara "massivt utbud" och "senaste filmerna"...men inget om kvalitén...

Tackam för all hjälp/Info om detta
2019-09-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Fortfarande inte de som åker fast, dvs de som köper dessa tjänster
Nej det kanske inte är huvudprioritet att jaga kunder men det är inte samma sak som att det är lagligt.
Det finns ju ett par fall där leverantörer på sistone har tagits ner och man har kommit över hela kundbasen och infrastruktur och är fortfarande osäkert vad som händer med dessa.
För leverantörerna väntar såklart mångmiljonskadestånd.
2019-09-01, 14:34
Medlem
Tycker det är riktigt usel kvalité på de flesta kanaler, FHD kanaler som knappt är 760p, suddiga som satan osv.

Mitt abonnemang går ut här nu i dagarna och jag fick en trial av en snubbe för att se om det kanske var bättre bild, men nej då. CMore Fotboll HD är båda lika pixliga och jävliga, finns det verkligen ingen bättre leverantör? Kör alla återförsäljare från samma leverantör (rapid?) eller?

Om någon vet något bättre, pma gärna.
2019-09-01, 14:53
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Tycker det är riktigt usel kvalité på de flesta kanaler, FHD kanaler som knappt är 760p, suddiga som satan osv.

Mitt abonnemang går ut här nu i dagarna och jag fick en trial av en snubbe för att se om det kanske var bättre bild, men nej då. CMore Fotboll HD är båda lika pixliga och jävliga, finns det verkligen ingen bättre leverantör? Kör alla återförsäljare från samma leverantör (rapid?) eller?

Köp dig ett riktigt abonnemang om du ska vara så kräsen. Då är inte ”IPTV” något för dig.
2019-09-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Köp dig ett riktigt abonnemang om du ska vara så kräsen. Då är inte ”IPTV” något för dig.

Seriöst, om kanalerna heter HD och FHD men knappt är 520p, är det mig eller leverantören det är fel på? Man ser ju för fan inte ens hur spelarna på planen ser ut, ett gäng pixliga figurer som rör sig fram och tillbaka. Det är inte så på alla kanaler, utan bara på vissa (de kanaler man oftast ser på).

Är det att vara kräsen? Är jag kräsen om jag inte vill ha hår i maten också eller?

Vilken snubbe du är.
2019-09-01, 15:11
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Seriöst, om kanalerna heter HD och FHD men knappt är 520p, är det mig eller leverantören det är fel på? Man ser ju för fan inte ens hur spelarna på planen ser ut, ett gäng pixliga figurer som rör sig fram och tillbaka. Det är inte så på alla kanaler, utan bara på vissa (de kanaler man oftast ser på).

Är det att vara kräsen? Är jag kräsen om jag inte vill ha hår i maten också eller?

Vilken snubbe du är.
Kanske för att just vid den tidpunkten du kollar på den kanalen så finns det ingen bättre källa än just 576p.

Kalla mig vad du vill men jag bryr mig inte, du kanske ska testa en annan leverantör än den du kör just nu? Men som sagt, vi har nog redan bränt våra broar emellan oss.
2019-09-01, 15:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Vettefan, så jävla illa är det inte här iallafall.

Skuggningar fick jag bort med att sänka skärpan i min TVs inställningar, och 1080p är det helt klart på FHD kanalerna. Kan gå in och kolla upplösningen och det är 1080p. Jag har inte det här problemet du beskriver. Däremot har jag ibland skuggningar, speciellt på tennis, om jag kör max skärpa på TVn. Sänker jag så försvinner det problemet och allt är frid o fröjd.

Edit; ja det har hänt i enstaka fall att bästa källan som finns är lägre upplösning än 1080p men det tar jag, med tanke på priset.
Senast redigerad av Browndawg 2019-09-01 kl. 15:15.
2019-09-01, 15:25
Medlem
Citat:

Det kan vara olika leverantörer men i dom flesta fall så är det restreams som i slutändan kommer från samma källa.
Sen kan vissa leverantörer ha tillgång till fler källor och vissa mindre och det är väl där det kan vara viss skillnad.
FHD är då det gäller TV kanaler 1080i/50 men kanalerna är oftast kraftigt komprimerade men det har inget med pixlar att göra. Lägg till att det många gånger kan vara encoder inställningar som inte är helt optimala heller.
Då det gäller sport så är egentligen 720p/50 att föredra pga det ger 50 hela frames per sekund och inte 25 (interlaced är 50 halva bilder som blir 25 hela). Tyvärr har dom flesta kanaler valt 1080i/50 med undantag för en del t.ex. SVT som sänder ut i 720p. Finns ju iofs vissa leverantörer av IPTV (legala) och marksänt där dom skickar ut i 720p och källor därifrån skulle vara bättre men oftast så är det satellit sändningarna man tar ner.
Många skriver 1080p eller kallar det 1080p men det är felaktigt då det inte är ett format som kanalerna sänder ut i dagsläget. Finns ett par undantag förstås i vissa nät där man sänder ut 1080p i HEVC/H265 men det är inte speciellt vanligt. Visar det 1080p så har man konvertera från 1080i/50 helt enkelt till t.ex. 1080p/25 och i vissa fall kanske man försöker lura folk genom och dubbla antalet frames till 50 genom och köra samma frame 2 ggr men det blir inte mer äkta 50 frames för det.
Senast redigerad av FreddyK666 2019-09-01 kl. 15:37.
2019-09-01, 16:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det kan vara olika leverantörer men i dom flesta fall så är det restreams som i slutändan kommer från samma källa.
Sen kan vissa leverantörer ha tillgång till fler källor och vissa mindre och det är väl där det kan vara viss skillnad.
FHD är då det gäller TV kanaler 1080i/50 men kanalerna är oftast kraftigt komprimerade men det har inget med pixlar att göra. Lägg till att det många gånger kan vara encoder inställningar som inte är helt optimala heller.
Då det gäller sport så är egentligen 720p/50 att föredra pga det ger 50 hela frames per sekund och inte 25 (interlaced är 50 halva bilder som blir 25 hela). Tyvärr har dom flesta kanaler valt 1080i/50 med undantag för en del t.ex. SVT som sänder ut i 720p. Finns ju iofs vissa leverantörer av IPTV (legala) och marksänt där dom skickar ut i 720p och källor därifrån skulle vara bättre men oftast så är det satellit sändningarna man tar ner.
Många skriver 1080p eller kallar det 1080p men det är felaktigt då det inte är ett format som kanalerna sänder ut i dagsläget. Finns ett par undantag förstås i vissa nät där man sänder ut 1080p i HEVC/H265 men det är inte speciellt vanligt. Visar det 1080p så har man konvertera från 1080i/50 helt enkelt till t.ex. 1080p/25 och i vissa fall kanske man försöker lura folk genom och dubbla antalet frames till 50 genom och köra samma frame 2 ggr men det blir inte mer äkta 50 frames för det.

Aha, Det kan ju förklara varför jag ofta tycker 720p är skönare för ögonen. Tack för infon.
2019-09-02, 07:39
Medlem
hksnismos avatar
MyTVOnline 2 som var gjord endast för Formuler Z8 boxen är släppt för Android Tv boxar Shield/Mibox 3 osv.

Funkar relativt bra men blir nog riktigt bra men uppdateringar längre fram.
2019-09-02, 11:07
Medlem
det har varit snack om kopior av tvip boxar här tidigare.
här är ett sätt att identifiera äkta boxar: https://www.nordsat.se/Viktig-information-TVIP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in