2020-10-11, 18:19
Medlem
Jag kör med Tivimate på Nvidia Shield vilket fungerat kanonbra. Jag fixade därför samma upplägg till farsan och beställde en till länk från min kontakt. Dock så går det inte att starta några kanaler i Tivimate på farsans Nvidia Shield. Det gick bra att skriva in länken under "Ange URL" i Tivimate. Drygt 5300 kanaler laddades och man kan se alla kanalgrupper inkl. VOD. Det går dock inte att starta några kanaler.

Båda Tvitimate är premium-aktiverade. Dock så får jag in kanaler när jag använder Extreme IPTV Pro så jag antar det är nåt fel med Tivimate.

Det spelar ingen roll om jag testar boxen i farsans lägenhet eller mitt hus. Kanalerna vägrar starta!
2020-10-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag kör med Tivimate på Nvidia Shield vilket fungerat kanonbra. Jag fixade därför samma upplägg till farsan och beställde en till länk från min kontakt. Dock så går det inte att starta några kanaler i Tivimate på farsans Nvidia Shield. Det gick bra att skriva in länken under "Ange URL" i Tivimate. Drygt 5300 kanaler laddades och man kan se alla kanalgrupper inkl. VOD. Det går dock inte att starta några kanaler.

Båda Tvitimate är premium-aktiverade. Dock så får jag in kanaler när jag använder Extreme IPTV Pro så jag antar det är nåt fel med Tivimate.

Det spelar ingen roll om jag testar boxen i farsans lägenhet eller mitt hus. Kanalerna vägrar starta!

Testat att logga in med xtream code inloggning istället?

Installerade senast idag Tivimate på en Shield och det var inga problem då.
2020-10-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testat att logga in med xtream code inloggning istället?

Installerade senast idag Tivimate på en Shield och det var inga problem då.

Jag är lite osäker på vad jag ska skriva där.

Nu ser jag under Xtream Codes parameter att det står en Server Adress, ett användarnamn och ett Lösenord. Det kom nog dit automatiskt när jag skrev in min url.
Innebär det att jag är inloggad med xtream code inloggning?
Senast redigerad av Giggs72 2020-10-11 kl. 19:58.
2020-10-11, 21:16
Avstängd
Dickassos avatar
Citat:
Jag är lite osäker på vad jag ska skriva där.

Nu ser jag under Xtream Codes parameter att det står en Server Adress, ett användarnamn och ett Lösenord. Det kom nog dit automatiskt när jag skrev in min url.
Innebär det att jag är inloggad med xtream code inloggning?

Ta bort playlisten och starta om boxen. Lägg till playlist via xtream codes login i Tivimate.

Server adress är början av din m3u-url. Användarnamn och lösenord ser du också i din m3u länk.
2020-10-11, 21:34
Medlem
Är allting segt nu?
2020-10-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Är allting segt nu?
Nej.
Inte hos mig i alla fall.
Snabba kanalbyten på mobilen.
2020-10-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Ta bort playlisten och starta om boxen. Lägg till playlist via xtream codes login i Tivimate.

Server adress är början av din m3u-url. Användarnamn och lösenord ser du också i din m3u länk.

Det blir ingen skillnad. 5380 kanaler laddas ok inklusive vod, men ingen kanal går att starta.
2020-10-11, 21:38
Medlem
Citat:
Det blir ingen skillnad. 5380 kanaler laddas ok inklusive vod, men ingen kanal går att starta.
Får du upp något felmeddelande?
2020-10-11, 21:47
Medlem
Citat:
Får du upp något felmeddelande?

Nja, en blå ring snurrar i 5-10 sekunder sen står det
"Ett fel uppstod: UnrecognizedInputFormatException".
Ibland står det
"Ett fel uppstod: HttpDataSourceException".
Senast redigerad av Giggs72 2020-10-11 kl. 22:08.
2020-10-11, 21:54
Avstängd
Dickassos avatar
Citat:
Nja, en blå ring snurrar i 5 sekunder sen står det "Ett fel uppstod: UnrecognizedInputFormatException".

Prova gå in i settings - playlists - klicka på din playlist - Xtream Parameters - ouput format

Byt format till det som inte används nu. Apply changes sen.

Edit; är det den senaste versionen av Tivimate du kör förresten?
2020-10-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Prova gå in i settings - playlists - klicka på din playlist - Xtream Parameters - ouput format

Byt format till det som inte används nu. Apply changes sen.

Edit; är det den senaste versionen av Tivimate du kör förresten?

Nu gjorde jag som du sa men med samma resultat.
Japp, det är senaste versionen av Tivimate. Har även testat att avinstallera den och installera på nytt. Har även testat en reset på Nvidia Shielden. Har även testat att starta om routern.

Det som är konstigt är att med samma inställningar (men såklart med annan url) så fungerar det på den andra Nvidia Shielden. Det fungerar också den denna Shielden när jag använder IPTV Extreme Pro.
Båda Nvidia Shield är 2019 pro.
2020-10-11, 22:02
Medlem
Citat:
Nej.
Inte hos mig i alla fall.
Snabba kanalbyten på mobilen.

Ok, måste ha varit nåt tillfälligt, Z8 lika blixtsnabb som vanligt igen.... 👍

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto