2020-10-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Allt mellan himmel och jord. El, tv, avbrott i vatten, andra leverantörer som har discord med info, kan ta upp hur många exempel som helt på branscher där info alltid går ut till kunder vid avbrott för att minska trycket på support. Fan det går till och med ut info om morgontidningen blir försenad.

Man kan väl sträva efter det även inom Iptv, är mitt förslag. Men det föll inte alla i smaken, minst sagt.

Jämför gärna en pirattjänst med morgontidningen. Du borde bli administratör för leverantören. Minst sagt! Du som är så intresserad av detta. Inte svårt att nästa sig in om man bjuder till, så kanske de får ordning på skutan. Allt verkar va så lätt när du håller i spakarna.
2020-10-15, 18:08
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Jämför gärna en pirattjänst med morgontidningen. Du borde bli administratör för leverantören. Minst sagt! Du som är så intresserad av detta. Inte svårt att nästa sig in om man bjuder till, så kanske de får ordning på skutan. Allt verkar va så lätt när du håller i spakarna.

Tack! Försöker bara vara konstruktiv och komma med förbättringar för framtiden. Som du säger, det kommer säkert bli ordning på det. Man skulle till och med kunna ha igång en rullande info på kanal 1 vid avbrott, om möjligt. Bara en banner "avbrott pga uppdatering". Möjligheterna är många. Men alltför ofta blir folk/säljare kränkta av att man kommer med förslag. Vet inte riktigt varför.
2020-10-15, 18:29
Medlem
Citat:
Tack! Försöker bara vara konstruktiv och komma med förbättringar för framtiden. Som du säger, det kommer säkert bli ordning på det. Man skulle till och med kunna ha igång en rullande info på kanal 1 vid avbrott, om möjligt. Bara en banner "avbrott pga uppdatering". Möjligheterna är många. Men alltför ofta blir folk/säljare kränkta av att man kommer med förslag. Vet inte riktigt varför.

Om det är avbrott hur skulle folk kunna se den kanalen? 😉

Vet inte varför du säger att folk blir kränkta när det enda du kommit med är att info ska komma ut.

Vilket det gör. Har skrivit det flera ggr nu.
2020-10-15, 18:33
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Om det är avbrott hur skulle folk kunna se den kanalen? 😉

Re-routing till en liten temporär server som endast kör en kanal med en banner. Det kanske är overkill, i en optimal värld kanske. Tror vi diskuterat färdigt hur jag tycker man ska göra. Mer info till kunder vid avbrott, that's it. Vet att många informerar men tydligen inte alla...
2020-10-15, 18:36
Medlem
Citat:
Re-routing till en liten temporär server som endast kör en kanal med en banner. Det kanske är overkill, i en optimal värld kanske. Tror vi diskuterat färdigt hur jag tycker man ska göra. Mer info till kunder vid avbrott, that's it. Vet att många informerar men tydligen inte alla...

Känns verkligen lite väl overkill. 🤣🤣

Att vidarebefordra infon är tydligen jobbigt för vissa säljare.

Enda att göra då är att byta säljare.
2020-10-15, 18:42
Medlem
Ichwills avatar
Man kan väl klaga för mycket när man kör iptv, man betalar ju endast runt en hundring i månaden för flera tusen kanaler. Tycker man nu att det strular för mycket med avbrott och lagg, skaffa då ett vanligt tv-abonnemang med CMore, Viasat och DPlay etc etc och betala 1500-2000 kr/mån istället.

Det är ju som att jämföra en sniken Skoda med en Bentley, du vill bara betala 100K men den ska ha allt lyx som en bil för 2 mille.
2020-10-15, 18:43
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Alltså jag har tyckt att det har varit lite mycket strul den sista tiden med N1 men det är jag helt ok med eftersom det är en billig tjänst. Men sen är det grejen med information, bemötande, attityd etc.

Däremot är jag nog knappast ensam om att då och då ha märkt en rätt pissig attityd i denna tråden från ett par personer som knappast gagnar någon, varken dom själva, deras affärer eller någon annan heller. Jag har sett liknande attityd på andra ställen också.

Ingen tror väl att någon levererar tjänsten bara för att det är så kul eller som en god gärning? Det finns folk någonstans som tjänar bra pengar på det helt enkelt. För att tjäna pengar så måste man sälja och då får man räkna med att få kunder av kategorin medelsvensson. Kunder som inte fattar skillnaden mellan en "rauter" och en hdmi-sladd, som inte fattar "hur mycket jobb som pågår i bakgrunden" o.s.v.

Om man bara hade riktat sig till nördar, nätverkskunniga etc. hade jag haft viss förståelse för attityden vid inlägg som inte lovprisar tjänsten. Men nu gör man inte det, man vänder sig till alla och då anser jag att man bör vara aningens mer ödmjuk. Tror inte att någon förväntar sig 100% upptid men i.a.f. att inte bli idiotförklarad för skitgrejer.

Tveksamt om detta går in och folk får ju förstås vara precis så dryga dom vill på flashback men även för denna tråd hade det varit till gagn med mindre attityd och taggar kan jag tycka.

/#LOUDmouth#
2020-10-15, 18:57
Medlem
Citat:

Vi är inte kränkta min vän. Mest utjobbade o trötta möjligtvis. Trött på att ha konversationer där vi mer eller mindre ryker ihop pga att andra inte vet hur det fungerar. Peace mannen!
2020-10-15, 19:16
Medlem
Feedback pa TVIP 605? Hur jämför den med Formuler Z8?
2020-10-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller

Min åsikt: två jättebra boxar går inte att välja fel. Kan du hitta den ena billigare än andra ta den. Formuler anses som det bästa, kan delvis hålla med men den är enligt mig också väldigt överhypad.
2020-10-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Mer finesser och snyggare utseende på menyer och EPG på Formuler Z8 än Tvip 605.
2020-10-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Min åsikt: två jättebra boxar går inte att välja fel. Kan du hitta den ena billigare än andra ta den. Formuler anses som det bästa, kan delvis hålla med men den är enligt mig också väldigt överhypad.

Varför anser du den vara överhypad om du dessutom delvis håller med om att den är bäst?

Vad är överhypat på den?
Vad gillar du inte på den?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in