Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-01, 14:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Min enda reflektion utan att ha lst boken r jag antar att han inte nmner ngot som r problematiskt fr honom sjlv

Halsbandet med blod frn flera individer (som kan ha matchat offrens dna), de leriga bootsen som saknade skosnren, gonvittnen som sg Damien Echols i nrheten av brottsplatsen den aktuella kvllen, hans historia av psykisk sjukdom och aggressivt beteende.

Man fann tydligen DNA frn tv personer i de mycket sm mngderna blod p halsbandet. DNA: t matchade Echols och Baldwin, men istllet fr Baldwin kan det ha varit en trff p offret Steve Branch eller 11 % av vrig befolkning. Hgst oskert som bevis allts.

Att Echols hade en problematisk uppvxt och beteendeproblem har vl nd framkommit, ven i dokumentrerna som hvdar hans oskuld? Ja, det var skert inte omjligt att en kille med hans bakgrund skulle kunna beg mord, men det betyder ju inte att han verkligen utfrde trippelmordet.
Citera
2013-07-01, 15:36
Medlem
Nr jag kpte Echols' bok hade jag ingen stor kunskap om fallet alls. Hade sett en dokumentr p TV som framstllde det hela som ett justititemord, och utgick frn att Echols och de andra tv var dmda p vldigt lsa boliner och frmodligen oskyldiga.

Nvl. Lste om Echols' fattiga barndom - intressant. Lste om hans flickvnner, intresse fr hrdrock och det ockulta - intressant. Lste om hans vistelser p psykkliniker - intressant. Men s insg jag att jag pljt mer n halva boken, och han hade inte ens kommit fram till morden p pojkarna och rttegngen. Dm om min frvning nr det visade sig att Echols avhandlade alltsammans p ngra f sidor, utan ngra som helst detaljer. Resten av boken gnas t hans tillvaro i fngelse och vilket helvete det r. That's it.

Jag gick frn intresserad och sympatiskt instlld till att bli alltmera hpen och kritisk. Mitt intryck r att Echols bara r intresserad av en enda mnniska och det r sig sjlv. Det r bara "jag, jag, jag" fr hela slanten. Hans stackars fru (betydligt ldre n han sjlv, men det nmner han inte i boken) kan inte ha det ltt med denne egocentriker. Det r s frbannat synd om Echols och de andra ddsdmda, men offren fr dessa "fina" mnniskors framfart spiller han inte mnga rader p. Blir illa berrd av hans empatilsa stt att skriva om sina frldrar, sin syster, sin flickvn, sin son. Alldeles oavsett skuldfrgan fr jag ett klart intryck av en redigt strd person, troligen en psykopat.

Fr att f reda p ngot om fallet (eftersom Echols inte berttar ngot) gick jag till websidan som r lnkad hrifrn och lste flera frhr och andra dokument. Wow sger jag bara. Snacka om att Echols utelmnar och frvrnger mnga saker. Hittade ven en annan websida som r kritisk till Echols och som innehller mnga intressanta upplysningar. Ska se om jag kan lnka till den hrifrn.
Citera
2013-07-01, 15:43
Medlem
http://wm3truth.com/the-west-memphis-three-were-guilty/

http://www.westmemphisthreefacts.com/
Senast redigerad av Alydar 2013-07-01 kl. 15:46.
Citera
2013-07-02, 13:09
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Man fann tydligen DNA frn tv personer i de mycket sm mngderna blod p halsbandet.

Tre. Det r svrt att hra vad dom sger i videon men jag uppfattar det som att det r blod frn tre personer.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
DNA: t matchade Echols och Baldwin, men istllet fr Baldwin kan det ha varit en trff p offret Steve Branch eller 11 % av vrig befolkning. Hgst oskert som bevis allts..
Skrev jag bevis ngonstans? Nej! Det r indicier. Lgger du ihop helhetsbilden s finns det mycket som talar fr att han r skyldig.
  • Vittnen placerar honom i nrheten av brottsplatsen den aktuella kvllen
  • Det finns ett erknnade (som stmmer verens med en whiskeyflaska som hittades i nrheten)
  • Leriga boots som saknar skosnren (offren bands med skosnren i en lerig skogsdunge)
  • Ett smycke med spr av blod frn tv/tre personer som kan matcha ett av offren.
  • Ett detaljerat motiv behvs inte nr den misstnkte r en spass irrationell person med psykiska strningar.
  • Damien Echols ljuger enligt lgndetektortestet.

De tv stora varningsklockorna fr en farlig psykopat r djurmisshandel och pyromandd. Damien Echols har gjort sig skyldig till bda och det finns dokumenterat.
Citera
2013-07-02, 15:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Tre. Det r svrt att hra vad dom sger i videon men jag uppfattar det som att det r blod frn tre personer.

Jag r inte direkt vl inlst p fallet, men vad jag frstr enligt diverse skningar finns det spr frn tv olika DNA-kllor i det lilla mngden blod p halsbandet. Dessa kllor skulle kunna vara Echols och Baldwin alt. Echols och Steve Branch alt. Echols och ngon oknd. Men det r kanske ocks en mjlighet, men ngot mindre sannolik, att det r DNA-spr frn tre personer. Provet r allts d kompatibelt med bde tv och tre personer.

Det r antagligen inte heller helt klart att det verkligen finns blod frn tv personer p halsbandet. Av vad jag frsttt av DNA- testning frn andra fall, framfr allt Meridith Kercher-fallet r det ltt att vertolka och feltolka DNA-spr, speciellt eftersom man skall kombinera det med en tolkning av mnet spret bestr av, i detta fall liksom i mnga andra d blod.

Det skulle antagligen kunna vara Echols och Baldwins DNA, men enbart Echols blod p halsbandet, dvs Baldwins DNA kan ha kontaminerat blodspret frn Echols.
Citera
2013-07-02, 21:59
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag r inte direkt vl inlst p fallet, men vad jag frstr enligt diverse skningar finns det spr frn tv olika DNA-kllor i det lilla mngden blod p halsbandet. Dessa kllor skulle kunna vara Echols och Baldwin alt. Echols och Steve Branch alt. Echols och ngon oknd. Men det r kanske ocks en mjlighet, men ngot mindre sannolik, att det r DNA-spr frn tre personer. Provet r allts d kompatibelt med bde tv och tre personer.

Det r antagligen inte heller helt klart att det verkligen finns blod frn tv personer p halsbandet. Av vad jag frsttt av DNA- testning frn andra fall, framfr allt Meridith Kercher-fallet r det ltt att vertolka och feltolka DNA-spr, speciellt eftersom man skall kombinera det med en tolkning av mnet spret bestr av, i detta fall liksom i mnga andra d blod.

Det skulle antagligen kunna vara Echols och Baldwins DNA, men enbart Echols blod p halsbandet, dvs Baldwins DNA kan ha kontaminerat blodspret frn Echols.
Vad jag vet s finns ingen dokumentation tillgnglig online. Det vi gr r att tolka ett samtal mellan en klagare och tv advokater. Det r blod frn tv eller tre personer.
Citera
2013-07-02, 22:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det r blod frn tv eller tre personer.

Det r mjligt, men r du helt sker p det?
Citera
2013-08-01, 19:12
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alydar
Nr jag kpte Echols' bok hade jag ingen stor kunskap om fallet alls. Hade sett en dokumentr p TV som framstllde det hela som ett justititemord, och utgick frn att Echols och de andra tv var dmda p vldigt lsa boliner och frmodligen oskyldiga.

Nvl. Lste om Echols' fattiga barndom - intressant. Lste om hans flickvnner, intresse fr hrdrock och det ockulta - intressant. Lste om hans vistelser p psykkliniker - intressant. Men s insg jag att jag pljt mer n halva boken, och han hade inte ens kommit fram till morden p pojkarna och rttegngen. Dm om min frvning nr det visade sig att Echols avhandlade alltsammans p ngra f sidor, utan ngra som helst detaljer. Resten av boken gnas t hans tillvaro i fngelse och vilket helvete det r. That's it.

Jag gick frn intresserad och sympatiskt instlld till att bli alltmera hpen och kritisk. Mitt intryck r att Echols bara r intresserad av en enda mnniska och det r sig sjlv. Det r bara "jag, jag, jag" fr hela slanten. Hans stackars fru (betydligt ldre n han sjlv, men det nmner han inte i boken) kan inte ha det ltt med denne egocentriker. Det r s frbannat synd om Echols och de andra ddsdmda, men offren fr dessa "fina" mnniskors framfart spiller han inte mnga rader p. Blir illa berrd av hans empatilsa stt att skriva om sina frldrar, sin syster, sin flickvn, sin son. Alldeles oavsett skuldfrgan fr jag ett klart intryck av en redigt strd person, troligen en psykopat.

Fr att f reda p ngot om fallet (eftersom Echols inte berttar ngot) gick jag till websidan som r lnkad hrifrn och lste flera frhr och andra dokument. Wow sger jag bara. Snacka om att Echols utelmnar och frvrnger mnga saker. Hittade ven en annan websida som r kritisk till Echols och som innehller mnga intressanta upplysningar. Ska se om jag kan lnka till den hrifrn.

Jag reagerade likadant nr jag lyssnade p ljudboken. Vad hnde med hans vldtktsanmlan i fngelset? Han beskyller sin advokat men nmner inte sitt eget beteende under rttegngen. Jag trodde att han hade vuxit med ren och kunde frklara saker rligt. Istllet fr vi "svarta klder" som enda frklaring.

P tal om att dma efter utseende: Damien har en bisarr fixering av verviktiga. Man hr avskyn i hans rst nr han stndigt terkommer till hur motbjudande andra ser ut, ter fel, tror p fel stt, etc

Jag var ocks tvungen att g till wm3truth.com nr Damien brjade mla upp en alltfr rosig bild av sig sjlv.
Jag visste inte att Misskelley erknde vid fyra tillfllen, fre och efter rttegngen.

Hoppas Eddie Vedder r p sin vakt nr Damien sover ver.
Citera
2013-08-13, 13:51
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alydar

Mycket intressant case! Jag hller p att lsa in mig som bst p detaljerna fr tillfllet. Du verkar ha kommit lngre s jag stller en frga till dig som vcktes efter att ha sett en utav TV-dokumentrerna: Delar utav en av offrens kroppar lg i en flaska i Damiens hus, flaskan hade Damiens fingeravtryck on it. Vad hnde med denna? Togs det upp som bevis i rttegngen? Vldigt komprometterande fr Damien om det var sant (vilket jag frmodar att det r eftersom det sgs i den frsta Paradise lost-dokumentren att polisen fann just detta i hans hus).

Jag lutar ven jag t att de var skyldiga. Jag vill dock lsa mer innan jag bestmmer mig.
Citera
2013-08-13, 15:26
Medlem
pederastens avatar
vad i hela djvla fittan pratar du om?

"Delar utav en av offrens kroppar lg i en flaska i Damiens hus"

det dr har allts inte hnt. d hade det ju knappast funnits ngot tvivel om damiens skuld.
ett tips till dig r att kolla p typ barnen i bullerbyn istllet d utlndska dokumentrer verkar vara p fr hg niv fr dig.
Citera
2013-08-13, 20:57
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
vad i hela djvla fittan pratar du om?

"Delar utav en av offrens kroppar lg i en flaska i Damiens hus"

det dr har allts inte hnt. d hade det ju knappast funnits ngot tvivel om damiens skuld.
ett tips till dig r att kolla p typ barnen i bullerbyn istllet d utlndska dokumentrer verkar vara p fr hg niv fr dig.
Jag har sett Paradise Lost, bde ettan och tvan, samt West of Memphis. Jag kan dock inte erinra mig att det pratades om ngon flaska ver huvud taget.

Damiens bok har jag kvar att lsa.

Edit:
Jo, frresten. Det pratades kanske om att somliga dr nere i Bibelbltet var (och r) lite glada i flaskan, s att sga?
Senast redigerad av d00rkey 2013-08-13 kl. 21:00.
Citera
2013-08-14, 12:22
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag har sett Paradise Lost, bde ettan och tvan, samt West of Memphis. Jag kan dock inte erinra mig att det pratades om ngon flaska ver huvud taget.

Damiens bok har jag kvar att lsa.

Edit:
Jo, frresten. Det pratades kanske om att somliga dr nere i Bibelbltet var (och r) lite glada i flaskan, s att sga?
Nej, det r rtt. Det var en "Jar of alcohol", "jar" betyder vl "burk".

Damien bekrftar sjlv att denna behllare fanns i hans hus och att ett utav offrens pungkulor lg i burken, hans frklaring till detta r dock att polisen mste ha planterat bevisen dr. Sure baby...

Se om Paradise lost, den frsta, s kan du se och hra med egna gon och ron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in