Flashback bygger pepparkakshus!
2006-02-28, 13:37
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
Detta r fel. Misskelleys farsgubbe hmtade till och med grabben till polisen. Misskelley avsade sig rtten till att ha advokat nrvarande TRE gnger. Jag r rtt sker p att de fick ringa sina samtal dessutom (ska se om jag hittar ngon info om det). Som sagt har Mara Djvulsknut samma agenda som "free the WM"-anhngarna, och har sjlv uttalat sig p ett stt som inte riktigt passar nr man ska rapportera om ett brott.

Nej, det kan jag hlla med om. Dremot rapporteras det friskt om extremt negativa grejer angende Echols, till min frvning.

Tycker det r dags fr ngon att gra en WM3 sourcebook.
Citera
2006-02-28, 13:42
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Jo, det verkar s. De har dessutom lmnat in precis varenda litet bevis fr dnatestning, och jag kan tnka mig att de inte redovisar allt det bevis fr bevis, utan kommer ut med en ntt liten klumpsumma.

Avvikelser:

-brotten skulle ha skett dagtid och fram till eftermiddagen.
-Byers skulle ha strypts med en pinne/pk- hans hals var oskada.
-De skulle ha bundits med bruna rep, nr de i sjlva verket bands med sina skosnren
-Misskelley sa att de var bundna vid hnderna och sledes kunde sparka och springa, nr de var bundna hand till fot.

Dr han sger emot sig sjlv r ett par gnger angende vem av pojkarna som blivit skadad p vilket stt, vart Moore frskte fly (norrut ena gngen, sderut den andra), och det tog nstan hela dessa sex timmar att f honom att ndra tidpunkt. De sexuella vergrepp han nmner finns det inte heller belgg fr, som jag frstr det hela.

Bara det faktum att det borde varit mer blod vid fyndplatsen, samt att inga av kropparna har myggbett (samma kvll de blev mrdade var det flera poliser och privatpersoner som avbrt letande i skogsdungar pga mygg, och d framfr allt i RHH), inte bara tyder p, utan pekar p, att Robin Hood Hills enbart r en fyndplats, inte en brottsplats.

Jag r ocks nyfiken p om pojkarna mrdades dr de hittades, men tror nog - till skillnad frn dig (?) - att de gjorde det. Anledningarna till det r att jag dels inte riktigt ser vitsen med att transportera ut kropparna till skogen, dels att mycket av blodet torde ha runnit ner i drneringsdiket, dels att pojkarna brukade vara och leka i detta omrde och antas ha rvats bort i nrheten (vilket, fr att terknyta till frsta tanken, skulle gra det mrkligt att ta dom frn skogen, dda dem, frakta ut dem till skogen igen). Det dr med myggbetten r lite mrkligt, onekligen. S mycket som de var och sprang omkring i omrdet borde de vl ha myggbett i vilket fall som helst? Oavsett om de blivit ddade dr?

Edit: de flesta av killarna hade vl dessutom mest invrtes sr? En fldd penis behver ju inte blda s dr vldsamt mycket, tycker man. En del blod hittades ju.

Ja, Damien r ett riktigt psyko och det r svrt till och med fr Mara att bortse frn det. En sourcebook hade varit kanon.

Edit 2: Nu ser jag att det var starka luminolreaktioner omkring hela platsen ocks.
Citera
2006-02-28, 14:44
Medlem
Citat:
Detta r fel. Misskelleys farsgubbe hmtade till och med grabben till polisen. Misskelley avsade sig rtten till att ha advokat nrvarande TRE gnger. Jag r rtt sker p att de fick ringa sina samtal dessutom (ska se om jag hittar ngon info om det). Som sagt har Mara Djvulsknut samma agenda som "free the WM"-anhngarna, och har sjlv uttalat sig p ett stt som inte riktigt passar nr man ska rapportera om ett brott.

Inflikningar av typen "klienten nekades advokat", "det fanns ingen advokat nrvarande" etc r alltid en varningsklocka. Det r ett klassiskt billigt trick fr att missleda lsaren, och agendan r uppenbar - insinuera inkompetens och korruption inom polisen, insinuera ett syfte att 'klmma dit' den 'stackars frsvarslse' anhllne.

Ett typexempel r Lee Harvey Oswald; tskilliga konspirationspopulister har gjort ett stort nummer av att Oswald "nekades en frsvarare". Vad som egentligen hnde var att Oswald insisterade p att frsvaras av John Abt, som var stabsjurist fr CPUSA (USA:s kommunistiska parti). Oswald fick inte tag i Abt trots tskilliga frsk att n honom via telefon under tv dagars tid, och polisen erinrade honom flera gnger om att det kanske vore mer lyckat att anlita en lokal frsvarare n en som bor i New York och dessutom inte r praktiserande frsvarsadvokat. Nr Abt till slut nddes per telefon s sa han nej till uppdraget. Oswald gav sig inte utan skulle d ha ngon frn ACLU (Civil Liberties Union) istllet, och markerade skarpt att polisen skulle ge fan i att frska hjlpa honom hitta ngon lokal advokat, han skulle ordna det sjlv men misslyckades. Oswald valde sjlv att lta sig frhras utan advokat hellre n att ta en anvisad sdan.
Citera
2006-02-28, 14:47
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Inflikningar av typen "klienten nekades advokat", "det fanns ingen advokat nrvarande" etc r alltid en varningsklocka. Det r ett klassiskt billigt trick fr att missleda lsaren, och agendan r uppenbar - insinuera inkompetens och korruption inom polisen, ett syfte att 'klmma dit' den 'stackars frsvarslse' anhllne.

Ett typexempel r Lee Harvey Oswald; tskilliga konspirationspopulister har gjort ett stort nummer av att Oswald "nekades en frsvarare". Vad som egentligen hnde var att Oswald insisterade p att frsvaras av John Abt, som var stabsjurist fr CPUSA (USA:s kommunistiska parti). Oswald fick inte tag i Abt trots tskilliga frsk att n honom via telefon under tv dagars tid, och polisen erinrade honom flera gnger om att det kanske vore mer lyckat att anlita en lokal frsvarare n en som bor i New York och dessutom inte r praktiserande frsvarsadvokat. Nr Abt till slut nddes per telefon s sa han nej till uppdraget. Oswald gav sig inte utan skulle d ha ngon frn ACLU (Civil Liberties Union) istllet, och markerade skarpt att polisen skulle ge fan i att frska hjlpa honom hitta ngon lokal advokat, han skulle ordna det sjlv men misslyckades. Oswald valde sjlv att lta sig frhras utan advokat hellre n att ta en anvisad sdan.

S sant som det r sagt. Det r alltid ltt att peka p den korrumperade polisen och vitt frgrenade konspirationer, nr sanningen - i de flesta fall - r precis s banal och olycklig som den frefaller vara.
Citera
2006-03-01, 11:15
Dremot kan man ltt sga, att alldeles oavsett om de r skyldiga eller ej, HLLER INTE BEVISNINGEN fr fllande domar.

Skall dr hllas ett system med "bortom allt rimligt tvivel" borde de helt enkelt inte fllts. Det enda som indikerar skuld r en samling hysteriska vandringssgner av samma sort som florerat i USA (och hr- vi minns vl nnu Eva Lundgren och hennes satanistsekter?) och som i en del fall fllt oskyldiga individer fr mord- av vilka, om jag inte missminner mig, samtliga bevisats vara oskyldiga vid verklaganden och nyare, kritisk granskning av fallen i frga.

De fiberbevis som insamlats r "mikroskopiskt" verensstmmande med de fibrer som funnits i de talades hem (lgg drtill att alla dessa fibrer hrstammar frn WalMart och allts nd inte kunnat anses som graverande bevis ens om fibrerna funnits vara identiska.)

Domaren Burnett, en av klagarna samt ett par poliser har ven betett sig oprofessionellt vid ett flertal tillfllen(och Burnett borde kanske inte varit domare i detta fall, d han faktiskt varit involverad tidigare med ngon av individerna)- detta enligt poliser i angrnsande countyt. Jag ska se om jag kan skriva ner exakt vad det handlade om i de fallen- det r hur som helst inget som bestridits.

Dessutom borde rttegngen ha hllits lngt drifrn.

Vi har en samling polismn, samt klagare och domare, som betett sig oproffsigt och nepotistiskt. Drmed INTE sagt att det r en vittspnnande konspiration- det rcker ju att se p Sverige fr att inse hur opinionen i olyckliga fall kan bidra till att lyncha folk.

(Justitiemord! Guillou och GW, uppstllning!!1)
Citera
2006-03-01, 12:44
Medlem
maddalos avatar
Nej, bevisningen hller nog inte riktigt fr en fllande dom. Det riktigt graverande mot dom r ju 1, Jessies upprepade erknnanden och 2, Damiens historia av aggressiv psykos. Och snutarna sjabblande en hel del, det ska erknnas. Dremot r det ju faktiskt n mindre som talar fr att John Mark Byers skulle vara skyldig, vilket Free the WM3-anhngarna grna talar sig varma fr.

Vem r mrdaren d? Det r sjlvfallet omjligt att sga. Jag tycker att det viktigaste (tja, ett av de viktigaste i alla fall) spret - Bojangles-mannen - frsvann alldeles fr tidigt. En lerig, blodig, uppenbart frvirrad neger i omedelbar anslutning till mordet, bde tidsmssigt och geografiskt! Hu!
Citera
2006-03-01, 13:12
Samt det faktum att ett hrstr av negroid hrkomst hittades p offren.

Aggressiv psykos? Jag vet inte, kan man verkligen beteckna det som s, nr han inte varit speciellt vldsam alls? Det enda jag tycker mig se r paranoida och schizofrena drag, men ex-vis Byers uppvisar ju betydligt fler vldsamma tendenser.
Citera
2006-03-01, 13:13
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Samt det faktum att ett hrstr av negroid hrkomst hittades p offren.

Aggressiv psykos? Jag vet inte, kan man verkligen beteckna det som s, nr han inte varit speciellt vldsam alls? Det enda jag tycker mig se r paranoida och schizofrena drag, men ex-vis Byers uppvisar ju betydligt fler vldsamma tendenser.

Tja, har du lst exhibit 500? Att fantisera om att dda andra, att planera att mrda sina frldrar och dricka deras blod ... Det lter rtt aggressivt i min bok. Hehe. Byers mer vldsam? Ja, kanske det ... Men mest en tragisk ex-kkfarare.

Edit: http://callahan.8k.com/wm3/img/exh500.html
Citera
2006-03-01, 13:24
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Tja, har du lst exhibit 500? Att fantisera om att dda andra, att planera att mrda sina frldrar och dricka deras blod ... Det lter rtt aggressivt i min bok. Hehe. Byers mer vldsam? Ja, kanske det ... Men mest en tragisk ex-kkfarare.

Edit: http://callahan.8k.com/wm3/img/exh500.html

Jag mste ocks tillgga att det allvarligaste felet dessa wm3-anhngare gr r att se Echols som en av dem sjlva, en svartkldd och svrmodig figur som pekades ut som mrdare fr att han lyssnade p "konstig musik". Echols r en man med mycket svra psykiska problem - ingen romantisk James Dean-varelse att dyrka. Tja, my five cents, i alla fall.
Citera
2006-03-01, 17:21
Ja, det dr sentimentala dravlandet liksom omjliggr objektivitet.

Ang. Byers: missbrukare r mer n kapabla att ta ihjl folk- se p CP och hammarslaget, och vidare.

Ang. Echols: vad jag n nu tycker om folk som Peter Steele, Echols och andra som hller p med bloddrickande, kan jag inte se att deras preferenser skulle dma dem till mord. Detsamma gller ven Teet Hrm, vars idiotier mnne gr honom till halvgalen och definitivt cklig- nd tycker jag att bevisen ska tala, inte frdomar.
Citera
2006-03-02, 12:56
Medlem
Fngslande fall, detta. Sg dokumentren Paradise Lost nr den gick p Kanal 5 p 90-talet.. blev sedan rtt intresserad, lst utdrag p hemsidan frn rttegngen och Devil's Knot och sett uppfljaren Paradise Lost 2..

vettefan vad man ska tro riktigt.. men personligen tycker jag att Byers-gubben verkar 1000 ggr mer trolig som grningsman n de som sitter inne.
Citera
2006-03-02, 14:11
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ja, det dr sentimentala dravlandet liksom omjliggr objektivitet.

Ang. Byers: missbrukare r mer n kapabla att ta ihjl folk- se p CP och hammarslaget, och vidare.

Ang. Echols: vad jag n nu tycker om folk som Peter Steele, Echols och andra som hller p med bloddrickande, kan jag inte se att deras preferenser skulle dma dem till mord. Detsamma gller ven Teet Hrm, vars idiotier mnne gr honom till halvgalen och definitivt cklig- nd tycker jag att bevisen ska tala, inte frdomar.

Tja, kanske det. Men missbrukare brukar flamma upp i vldshandlingar som r rtt ... ja, oslipade. Hr rr det sig om ngot mer utstuderat och sadistiskt. En lng vg frn ett hammarslag i vredesmod.

Shimmer - du borde flja lnkarna tidigare i den hr trden. Aldrig bra att bara f ena sidan av storyn, srskilt inte om denna sida r s uppenbart orlig och nstan desperat i sitt vinklande av fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in