Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-20, 22:19
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Men double jeopardy existerar inte i Sverige, s jag frstr inte vad du vill ha sagt med din parallelldragning.
Vad r det du inte fattar?

WM3 r inte utsatta fr double jeopardy fr att de fr en ny rttegng p samma stt som de som fr resning i Sverige inte r utsatta fr double jeopardy.

Och jod, double jeopardy r frbjudet i Sverige ocks, ne bis in idem som den latinska termen heter. I Sverige finns ett ftal undantag mot ne bis in idem, vilka de r orkar jag inte g in p.

Jag kan inte frklara det tydligare n s. Frstr du inte freslr jag att du tar kontakt med en specialpedagog.
Citera
2011-08-20, 23:17
Medlem
eternussermos avatar
Hittade en post som jag tyckte var rtt matnyttig och som menar att de faktiskt r skyldiga.
Kanske intressant, ven om jag tror det mesta redan finns i trden, om n utspritt.

Citat:
Anyone wanting an unbiased source of information here is a link to the evidence, trial transcripts and relevant facts and information about the case. http://callahan.8k.com/. No opinion is presented other than case files.

ANY other source you will find has inaccurate, slanted and nonobjective information or opinions. This goes for both side of whats called the "non" side and the "supporter" side. "nons" represent the belief in guilt and "supporters" believe in the innocence.

With that said the first few pages of a internet search results in a proven inaccurate and clearly biased site called WM3.org. This site is ran by the family of Damien Echols and its main purpose was to raise capital for his defense.

Some interesting things that get overlooked when "supporters" argue their case.

These are facts:

Misskelly confessed no less than six times.

His initial two confessions were on the same day.

He maintained his guilt to his lawyers for a four month period before his trial.

He confessed again after his trial in a private meeting with his lawyer, commonly called the "bible confession"

He later confessed again to transport officers while being transported back to jail after his guilty verdict.

He later confessed to prosecutors of which a deal was made that this confession could not be used against him. During this confession he admitted to lying to police during his initial confession in order to mislead them.

Misskellys confession are filled with inaccurate information, which is not uncommon for confessed murders.

Damien Echols bragged about the killing as reported by two witness at a soft ball field.

Jason Baldwin confessed to a jail house snitch.

While very little physical evidence directly links them to the crime scene no matter what you've heard or read. DNA evidence has neither conclusively linked them to the site, nor excluded them from it.

This is a very complicated case made even muddier by 18 years and enormous legal wrangling over that time. These are only a few of the details of the case.
Citera
2011-08-20, 23:19
Medlem
eternussermos avatar
Fortsttning:

Citat:
For those that assume Echols was not capable or did not seem like the type.

I strongly urge you to read whats called the Echols 500:

http://callahan.8k.com/wm3/img/exh500.html

Its 500 pages of his medical history. And he has a significant mental health history.

This has all been extracted form the 500 pages (its disturbing):

Citera
2011-08-21, 01:23
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hittade en post som jag tyckte var rtt matnyttig och som menar att de faktiskt r skyldiga.
Kanske intressant, ven om jag tror det mesta redan finns i trden, om n utspritt.

Att postaren pstr att all annan information r felaktig eller biased r ju rent skitsnack. Det dr visas och talas det om hur mycket som helst i dokumentrerna om the west memphis tree. S han tycker att det r "bevis" fr att en frstndshandikappad pojke "erknner" morden och att de har haft psykiska problem?
Intressant stt att se p rttvisa.
Citera
2011-08-21, 01:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Att postaren pstr att all annan information r felaktig eller biased r ju rent skitsnack. Det dr visas och talas det om hur mycket som helst i dokumentrerna om the west memphis tree. S han tycker att det r "bevis" fr att en frstndshandikappad pojke "erknner" morden och att de har haft psykiska problem?
Intressant stt att se p rttvisa.
Ja, jag r inte tillrckligt insatt och det r inte mina sikter. Det mesta som skrivs r ju fr wm3, eller hur, s det kan vara intressant att lsa vad som talar fr att de faktiskt r skyldiga.
Citera
2011-08-21, 01:35
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, jag r inte tillrckligt insatt och det r inte mina sikter. Det mesta som skrivs r ju fr wm3, eller hur, s det kan vara intressant att lsa vad som talar fr att de faktiskt r skyldiga.

Jag vet att det inte var dina sikter men det han skriver om och tydligen tror sig ha kommit p ngot som ingen har r som sagt genomgnget till frbannelse i dokumentrerna om dem.
Faktum kvarstr: det finns ingen bevisning emot dem annat n att det var "djvulsdyrkare", kldde sig i svart och lyssnade p hrdrock och att en av dem, Jessie Misskelley, med s lg IQ att han klassas som frstndshandikappad "erknde" morden utan nrvaro av sin advokat eller annat bitrde.
Citera
2011-08-24, 15:54
Bannlyst
Citat:
Anyone wanting an unbiased source of information here is a link to the evidence, trial transcripts and relevant facts and information about the case. http://callahan.8k.com/. No opinion is presented other than case files.

ANY other source you will find has inaccurate, slanted and nonobjective information or opinions. This goes for both side of whats called the "non" side and the "supporter" side. "nons" represent the belief in guilt and "supporters" believe in the innocence.

With that said the first few pages of a internet search results in a proven inaccurate and clearly biased site called WM3.org. This site is ran by the family of Damien Echols and its main purpose was to raise capital for his defense.

Some interesting things that get overlooked when "supporters" argue their case.

These are facts:

Misskelly confessed no less than six times.

His initial two confessions were on the same day.

He maintained his guilt to his lawyers for a four month period before his trial.

He confessed again after his trial in a private meeting with his lawyer, commonly called the "bible confession"

He later confessed again to transport officers while being transported back to jail after his guilty verdict.

He later confessed to prosecutors of which a deal was made that this confession could not be used against him. During this confession he admitted to lying to police during his initial confession in order to mislead them.

Misskellys confession are filled with inaccurate information, which is not uncommon for confessed murders.

Damien Echols bragged about the killing as reported by two witness at a soft ball field.

Jason Baldwin confessed to a jail house snitch.

While very little physical evidence directly links them to the crime scene no matter what you've heard or read. DNA evidence has neither conclusively linked them to the site, nor excluded them from it.

This is a very complicated case made even muddier by 18 years and enormous legal wrangling over that time. These are only a few of the details of the case.
Jessie Misskelley Jr, har samma mentalitet som en 8-ring (2nd grader), s man ska nog ta allt han sa vid det tillfllet med en stor nypa salt. De tre grningsmnnen har erknt nu ocks, men det bevisar ju inte att de har utfrt morden. Ett erknnande betyder egentligen inte ett jvla skit.

Det var en liten tjej som har kopplingar till en av de mrdades anhriga som pstr att hon har hrt Damien Echols sga det hr. Hon vet inte vad han hade pratat om fre eller efter han hade psttt att han hade mrdat dessa barn. Vittnet vet heller inte hur lngt Damien stod frn henne, eller i vilket sammanhang hon pstr sig ha hrt Damien sga att han mrdade barnen. Vldigt luddigt, och bevisar heller ingenting.

Jason Baldwin erknde aldrig ngonting till en "tjallare" inne p kken. Tjallaren i frga var en inbrottstjuv som hade ftt reda p detaljer om mordet frn ngon som jobbade inne p fngelset. Tjallaren bestmde sig fr att ge sig in i leken och bertta vad "Jason" hade sagt till honom, men i sjlva verket s berttade han bara vad som redan har kommit fram. Han pstod sig ha ett "mjukt hjrta, och han kunde inte st ut med att se de anhriga grta och vara frkrossade", drfr bestmde han sig fr att bertta. Men han ljg i stort sett. Jag tror sjlv att han gjorde det endast fr att f ett frkortat straff. Att framst sig sjlv i renare klder s att sga.
Citera
2011-09-18, 10:20
Medlem
LeonBlanks avatar
Grdagens CBS 48 Hours Mystery om West Memphis 3 efter att de blivit slppta.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?...dStoriesArea.0
Citera
2011-09-18, 11:09
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonBlank
Grdagens CBS 48 Hours Mystery om West Memphis 3 efter att de blivit slppta.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?...dStoriesArea.0
Inte en dag frsent d.

Men kan ngon juridikkunnig frklara mekanismerna i en Alford plea?
Citera
2011-09-19, 07:57
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Inte en dag frsent d.

Men kan ngon juridikkunnig frklara mekanismerna i en Alford plea?
Hr kanske finns ngot.

http://www.youtube.com/watch?v=d0zXTM0lOFg

http://definitions.uslegal.com/a/alford-plea/
Citera
2011-11-17, 18:21
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Inte en dag frsent d.

Fr tidigt menar du vl?
Citera
2012-01-14, 02:18
Medlem
LeonBlanks avatar
Paradise Lost 3 hade premir p HBO hr om dagen och finns nu tillgnglig frn din favorit-tracker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in