• 1
  • 2
2018-04-19, 23:20
Medlem
Jag forsöker på nytt...

Norska Marie (21) var på utflykt med vänner på en strand i Sydafrika. Dom skulle alla vid 18-tiden gå tilbaks till stället dom bodde på, men Marie blev kvar på stranden för att ta några bilder. Sen har ingen sett henne.

Dom har hittat bl.a. hennes skor och mobil på stranden. Hennes pappa tror hon har blivit förd bort från stranden mot sin vilja, och att det är osannolikt att hon har badat ensam.

Tror tyvärr att det här är ett kriminalfall 😐

https://www.dagbladet.no/nyheter/pap...randa/69726775
Citera
2018-04-20, 00:02
Medlem
Ensam och vit i ett av de mest rasistiska negerländerna - ville hon våldtäktsmördas?
Citera
2018-04-20, 01:56
Medlem
med all sannolikhet rånmördad, kanske mer. Sydafrika är farligt om man är på fel plats och tidpunkt.

Ingen promenerar på kvällen exempelvis, utom i områden där det finns vakter. De flesta går inte ens ut i sin gated community efter mörkrets inbrott så sjukt är det.

vissa ställen är är förföriskt vackra men det gäller att hålla koll på vad som gäller säkerhetsmässigt.

så här går det till om man är ute och cyklar
https://www.youtube.com/watch?v=XGXTfqssPOo
Senast redigerad av obisvenkanobi 2018-04-20 kl. 02:01.
Citera
2018-04-20, 02:35
Medlem
revodnebs avatar
Det är lite "Darwin Awards" på att åka till Sydafrika som vit kvinna.
Citera
2018-04-20, 06:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Tror det rör sig om ett kriminalfall" duger inte riktigt för delforumet Aktuella brott.

Aktuella brott och kriminalfall --> Försvunna personer
/Moderator
Citera
2018-04-20, 08:50
Bannlyst
Som sagt, Syd-Afrika, ar man pa fel plats vid fel tillfalle kan det ga illa. Nu galler ju detta iofs i hela varlden, sjalv alskar jag kontinenten Afrika.

Tyvarr sa tror jag att hon bragts om livet.
Citera
2018-04-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Som sagt, Syd-Afrika, ar man pa fel plats vid fel tillfalle kan det ga illa. Nu galler ju detta iofs i hela varlden, sjalv alskar jag kontinenten Afrika.

Vad älskar du med kontinenten Afrika. En mycket osäker plats for en vit. Boerna slaktas och Australien måste ta hand om dem som ett enda exempel.
Citera
2018-04-20, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Vad älskar du med kontinenten Afrika. En mycket osäker plats for en vit. Boerna slaktas och Australien måste ta hand om dem som ett enda exempel.

Jag har bott (las: bor och jobbar) och jobbat pa denna morka kontinent nastan halva mitt liv. Kanner mig mer saker har runt midnatt promenerandes an pa Medborgarplatsen, Stockholm.

Men nu ar ju detta off-topic.
Citera
2018-04-20, 09:02
Medlem
Citat:
Jag har bott (las: bor och jobbar) och jobbat pa denna morka kontinent nastan halva mitt liv. Kanner mig mer saker har runt midnatt promenerandes an pa Medborgarplatsen, Stockholm.

Men nu ar ju detta off-topic.

Nja, kanske inte off topic. Var Marie Vit. ALLA afrikaner är rasistiska i EU politikers måttstock.
De flesta länder ser med skepsism på invandrare.
Du är formodligen rik och glassar runt och tar russinen ur kakan.
Citera
2018-04-20, 09:04
Medlem
Citat:

Så några minuter ensam på en offentlig strand = död i Sydfrika?

Btw. Inget nytt i saken 😐https://www.vg.no/nyheter/i/zLPPnO/s...etter-marie-21
Citera
2018-04-20, 09:13
Bannlyst
Nagon som vet om hon befann sig pa Myoli Beach eller Cola Beach?
Citera
2018-04-20, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Så några minuter ensam på en offentlig strand = död i Sydfrika?

Btw. Inget nytt i saken 😐https://www.vg.no/nyheter/i/zLPPnO/s...etter-marie-21

Nej absolut inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här