2018-04-24, 19:50
Medlem
Enligt min känsla, så har Tim iscensatt sin död, om man läser mellan raderna så är allt lite skumt...
Tim avled på fredagen, och inte många timmar efteråt fick alla veta trots att polisen i Oman höll/håller en riktig låg profil, och i stort sett inte uttalar sig någonting om dödsfallet, precis som om de egentligen inte vet vad de ska "hitta på". Polisen ser detta dödsfall som en hög prioritering pga att han är världsberömd.. vilket jag tycker är skumt, varför är det mer prioriterat än något annat "självmord"?

Hur kan media ha fått reda på beskedet om Tim så otroligt snabbt? Familjen hans håller ju också en väldigt låg profil. Media vet att han ringde och messade sin familj strax före... Hur kan de veta det? Man vet ej heller vem som fann Tim död.. det borde man ju fått veta vid det här laget!?

En väldigt nära vän här i Sverige tror jag vet vad som hänt, att allt bara är iscensatt han visar ingen sorg på sina inlägg han lagt ut efter den dödsdagen.. Väldigt skumt, jag skulle ha varit helt förstörd! De inlägg han skrivit är bara "glada".

Tims avskedsbrev till fansen:

Mina val och min karriär har aldrig drivits av materiella saker, även om jag är tacksam för alla möjligheter och den bekvämligheter min succé har gett mig. Jag vet att jag är välsignad som har möjlighet att resa världen runt och uppträda, men jag har för lite tid till ett liv som en vanlig person bakom artisten”, skrev Avicii bland annat då i sitt avskedsbrev till fansen.

"Jag har för lite tid till ett liv som en vanlig person bakom artisten"

Nu har han därför dragit sig tillbaka och är Tim och inte Avicii. Jag är 100 säker på att han lever
Citera
2018-04-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccxx
Enligt min känsla, så har Tim iscensatt sin död, om man läser mellan raderna så är allt lite skumt...
Tim avled på fredagen, och inte många timmar efteråt fick alla veta trots att polisen i Oman höll/håller en riktig låg profil, och i stort sett inte uttalar sig någonting om dödsfallet, precis som om de egentligen inte vet vad de ska "hitta på". Polisen ser detta dödsfall som en hög prioritering pga att han är världsberömd.. vilket jag tycker är skumt, varför är det mer prioriterat än något annat "självmord"?

Hur kan media ha fått reda på beskedet om Tim så otroligt snabbt? Familjen hans håller ju också en väldigt låg profil. Media vet att han ringde och messade sin familj strax före... Hur kan de veta det? Man vet ej heller vem som fann Tim död.. det borde man ju fått veta vid det här laget!?

En väldigt nära vän här i Sverige tror jag vet vad som hänt, att allt bara är iscensatt han visar ingen sorg på sina inlägg han lagt ut efter den dödsdagen.. Väldigt skumt, jag skulle ha varit helt förstörd! De inlägg han skrivit är bara "glada".

Mina val och min karriär har aldrig drivits av materiella saker, även om jag är tacksam för alla möjligheter och den bekvämligheter min succé har gett mig. Jag vet att jag är välsignad som har möjlighet att resa världen runt och uppträda, men jag har för lite tid till ett liv som en vanlig person bakom artisten”, skrev Avicii bland annat då i sitt avskedsbrev till fansen.

Nu har han därför dragit sig tillbaka och är Tim och inte Avicii. Jag är 100 säker på att han lever

Skulle vara omöjligt att få Omanska polisen att gå med på att ljuga för hela världen. En obducent har obducerat honom. Familjen har identifierat honom och kroppen ska nu fraktas till Sverige. Snälla förklara vems kropp det är i så fall? Är inte så att han är försvunnen utan han är hittat död. Både vänner och familj uttrycker sorg på sociala medier. Bara för att en vän inte gör det så betyder det inget.
Citera
2018-04-24, 20:03
Medlem
Citat:

Jo här är en halvledsen status dagen efter på vännens FB :

Reflektioner. Tung helg. Livet får konstiga twister då och då. Händelser som påverkar oss och får oss att stanna upp och reflektera över livet. Livet är för kort för oro, jakt, press och stress. Att jag gör det senare mentaliteten tar över, risken är då att det blir aldrig eller försent och ångest gjort sig alldeles för påmind. Man väljer alltid helt själv för man äger sina tankar och tid. Sätt dig själv först och bli den du vill va!
One day you'll leave this world behind, So live a life you will remember." @ Sjön Nedre Rudan

"Man väljer alltid helt själv för man äger sina tankar och tid. Sätt dig själv först och bli den du vill va!
One day you'll leave this world behind, So live a life you will remember." @ Sjön Nedre Rudan"

Jag tror Tim och denne vän pratade om detta när de sågs sist. Vännen pushade tim till att vara den person han egentligen vill vara. Om.man ger upp livet, så får man ju aldrig chansen att bli sig själv igen. Hitta sig tillbaka.

Vännen vet att han lever
Citera
2018-04-24, 20:07
Medlem
Citat:
Jo här är en halvledsen status dagen efter på vännens FB :

Reflektioner. Tung helg. Livet får konstiga twister då och då. Händelser som påverkar oss och får oss att stanna upp och reflektera över livet. Livet är för kort för oro, jakt, press och stress. Att jag gör det senare mentaliteten tar över, risken är då att det blir aldrig eller försent och ångest gjort sig alldeles för påmind. Man väljer alltid helt själv för man äger sina tankar och tid. Sätt dig själv först och bli den du vill va!
One day you'll leave this world behind, So live a life you will remember." @ Sjön Nedre Rudan

"Man väljer alltid helt själv för man äger sina tankar och tid. Sätt dig själv först och bli den du vill va!
One day you'll leave this world behind, So live a life you will remember." @ Sjön Nedre Rudan"

Jag tror Tim och denne vän pratade om detta när de sågs sist. Vännen pushade tim till att vara den person han egentligen vill vara. Om.man ger upp livet, så får man ju aldrig chansen att bli sig själv igen. Hitta sig tillbaka.

Vännen vet att han lever

Låter snarare som han sörjer sin vän och önskar att Tim gjort detta och uppmanar andra att göra det för "One day you'll leave this world behind' som Tim just gjort. Istället för att spekulera vilt så snälla läs alla fakta som kommit fram.
Citera
2018-04-24, 20:25
Medlem
McCreepys avatar
Citat:

Haha, jävla flummare..

Polisen vet antagligen inte riktigt vad de ska göra för hur många världskändisar är det som dör i Oman? Kan du lista upp några? Hur stor erfarenhet av all uppmärksamhet från media tror du att de har? De är helt enkelt inte vana vid allt mediauppbåd som uppstod och ville antagligen inte göra några misstag. Varför skulle denna död inte vara mer prioriterad än andra? Hela världens ögon är på Oman och vi vet hur mycket alla dessa oligarkländerna vill visa upp sig och stoltsera med allt vad de har. Klart som fan de inte vill tabba sig på något sätt.

Varför borde vi veta vem det var som hittade Tim vid det här laget? Det kan ha varit en städerska som har blivit ombedd att hålla käften inför allt och alla. Tim är död. Så enkelt är det tyvärr.
Citera
2018-04-24, 22:28
Medlem
SkepticalHippos avatar
Då många verkar vilja kunna diskutera alternativa teorier kring Aviciis död så har några inlägg från tråden (FB) Skvaller om DJ:n Avicii (Tim Bergling), död 2018-04-20 brutits ut till en egen trådstart.

Vi kollar om den kan komma igång på en acceptabel nivå och kanske husera de lite mer "vilda" spekulationerna i rätt forumdel för detta.

Kändisskvaller --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2018-04-24, 23:56
Medlem
Jag tror han blev mördad, många som tjänar vääääldigt mycket pengar på honom nu när han är död.
Fatta hur mkt hans låtar spelas nu, och hur mkt mer merch som säljs.

Det är en konspiration!
Citera
2018-04-25, 17:09
Medlem
Mycket verkar skumt. Varför döljs allt? Jag tror att han blev mördad. Vem vet, kanske hans ex-manager som var irriterad på att han inte kunde tjäna pengar på honom längre och därför ville ha honom död?
Citera
2018-04-25, 19:37
Medlem
Mr.Nesss avatar
Han är död, troligt självmord. Ta av foliehatten
Citera
2018-04-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Han är död, troligt självmord. Ta av foliehatten

Finns väl inget som tyder på att han varit självmordsbenägen? Tvärt om så visar ju mycket på att hans liv hade tagit en ny hälsosam riktning.

Har Ash varit i Oman på senaste tiden? Där nere styr pengar allt.
Vilka är det som kommer få intäkter på den nya musiken som låg färdiginspelad vid dödstillfället?

Försök vara lite seriösa. Ingenting pekar på att han har fejkat sin död, förutom en riktigt jävla knarkig textanalys. Skärpning!

Follow the money?
Citera
2018-04-26, 16:14
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Finns väl inget som tyder på att han varit självmordsbenägen? Tvärt om så visar ju mycket på att hans liv hade tagit en ny hälsosam riktning.

Har Ash varit i Oman på senaste tiden? Där nere styr pengar allt.
Vilka är det som kommer få intäkter på den nya musiken som låg färdiginspelad vid dödstillfället?

Försök vara lite seriösa. Ingenting pekar på att han har fejkat sin död, förutom en riktigt jävla knarkig textanalys. Skärpning!

Follow the money?
Läkarna har obducerat honom två gånger och inte hittat något som tyder på brott. Tror på självmord eller en överdos.
Citera
2018-04-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Läkarna har obducerat honom två gånger och inte hittat något som tyder på brott. Tror på självmord eller en överdos.

Som sagt, i Oman styr pengar i högsta utsträckning. Vad du tror har du redan klargjort. Och jag påpekade då att ingenting talar för att han var självmordsbenägen. Hans liv hade dessutom tagit en mer hälsosam inriktning, så en överdos finns det inte mycket som talar för.

Kommer det ske någon utredning över huvud taget från svensk sida? Det görs kanske bara om det finns särskild anledning att misstänka 'foul play'?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in