Tack för det utförliga svaret!
Citat:
Ursprungligen postat av
pponmm
Du skulle kunna ställa samma fråga om varför du måste se en annan användares profilbild, signatur, post-count eller användarnamn. Det är inte heller så speciellt viktigt om man bara är intresserad av att diskutera TS. Men det är en rolig grej, som jag ser det.
Profilbil och signatur är för personliga saker som man vill förmedla om sig själv. Vill man tala om att man är moderator på ett forum som heter Flashback, eller tränare för Halmstad BK:s B-flickor, kan man göra det i dem. Post-count är lika ointressant som hur gammal man är, kanske mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
pponmm
Det finns inget rätt eller fel när det kommer till att bemöta någon som bär titeln som moderator. Du skulle kunna likna det med att bemöta någon som är polis i det verkliga livet. De flesta hade inte gjort sig till bara för att det är en polis man talar med, men man kanske hade undivikit att ställa till med oreda mitt framför ögonen på denna.
Man får inte bära polisuniform som en rolig grej. "Den som döms för föregivande av allmän ställning kan dömas till dagsböter eller fängelse i högst sex månader. Om brottet bedöms vara grovt är straffet fängelse i högst två år." Det hade kanske varit nyttigare om poliser hade sitt yrke under namnet på Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
pponmm
Det finns vissa som automatiskt blir spända när de är i närheten av poliser. Det finns även dom som ska spela duktiga framför lärarna i skolan. Man får göra som man vill.
Du kanske blir lite star struck när du är på väg att svara en moderator, det kan man bli! Det är inte värt att fundera allt för mycket på i min mening. De är människor, precis som resten av oss. Det handlar troligen mer om dedikation och tillfälle snarare än rätt åsikter om man vill bli moderator - även om man säkerligen inte har så stor chans att bli moderator om man sitter och kallar folk för horor stup i kvarten.
Jag ser inget fel med en moderator som ständigt kallar andra horor om de gör de privat. För mig får de får gärna göra det i tjänsten så länge jag får kalla dem hora också.
Jag hoppas att det går att få ut någonting från vraket ur mitt naiva inlägg, och vill till sist tillägga: kan inte alla bara få titeln "människa"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Oldberry
Tycker de flesta moderatorer slutar använda forumet till något annat än att flytta omkring trådar och kasta dem i papperskorgen när de inte längre är ”medlemmar”... trist
Det är ju det som är deras jobb. Att gå runt i väktaruniformen på fritiden är väl kanske inte larvigt men lite... jag vet inte, men det är orättvist.