Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Vi talar om en elbil av årsmodell 2018 i absolut toppskick, med ett nypris på 364.000 kr.
Självklart är det värt att investera 52.000 kr i en sådan bil.
Dessutom gillar jag min bil, den är väldigt trevlig att köra och jag gillar modellen, färgen, inredningen etc,,
Jag skrev ju till dig innan att 52.000 kr inte är så mycket om man jämför med alternativen!
Alternativet är en ny elbil och då snackar vi om helt andra summor!
Varför skulle jag ge 300.000 kr i mellan på en ny bil, när jag trivs med den jag har och kan få den fixad för 52.000 kr!
Vissa älskar att ha samma bil år ut och år in. Jag är helt tvärtemot. Jag hatar att ha en bil för länge. Den bil jag hämtade ut 2016 är nu jätteomodern och rent skit tekniskt sätt eftersom jag bryr mig om teknik vilket inte BAB7 gör.
Nya bilen är inte perfekt hellet. Hade 1000 gånger hellre haft en Tesla, de är en utav få som förstår ny teknik i bilen. Många andra ligger ljusår efter.
Så min nya bil. Ja dom ligger ljusår efter Tesla också, men kan inte göra så mycket åt det eftersom jag inte har råd med en Tesla. Hade dock bilar varit mer lika prissatt så hade det inte varit någon tvekan. Tesla rakt av.
Jag vet att Teslas tanke från början var att erbjuda en bra prisatt bil och det började bra när man snackade om 35 000 dollar i USA, dessa blev doock snabbt 40 000 vilket också låter billigt i Sverige, men med svensk moms och huhtlösa prishöjningar så blev 35 000 dollar 700 000 kronor i Sverige.
Totalt overkligt alltså.
Hade det varit mer som 400 000 kronor så hade så ofantligt många Svenskar köpt en Tesla. Nu blev det istället en billig bil som hamnade i Sverige och blev konverterad till en lyxbil på grund av Sveriges sjuka skatter och allt annat man hittar på för att öka priserna så mycket man kan jämfört med USA.
Det är som att tanken är att HELVETE HELLER, INTE FAN SKA VI HA SÅ LÅGA PRISER SOM USA!!!
Då kanske många köper den där bilen som vi vill ska vara en lyxbil fast den inte är det i USA.