Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
"Swedish singing sensation Camilla"

https://youtu.be/Mu8uxnXt_5k

640 visningar.

Hon har ju verkligen ingen starquality. Hon hade passat som musiklärare eller sångpedagog för barn som bäst. Var det mamma som tutade i henne att hon kunde bli stjärna mån tro?
Citera
2019-06-09, 00:08
Medlem
ollepolle90s avatar
Citat:

640 visningar.

Haha, tack för dagens skratt!
Citera
2019-06-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojito123
Hon har ju verkligen ingen starquality. Hon hade passat som musiklärare eller sångpedagog för barn som bäst. Var det mamma som tutade i henne att hon kunde bli stjärna mån tro?

David Foster och Celine Dion enligt Wikipedia.
Citera
2019-06-09, 00:13
Medlem
ollepolle90s avatar
Av någon anledning tycker jag om att tortera mig själv med att tex kolla på The Office, då man sekundärskäms som in i helvete. Men hennes wiki plus denna mening "The prolific combination of her talent, desire, personality and beauty will take her beyond where even her dreams see her going" toppar fan all ångest av vad som hänt i the office, inklusive avsnittet Scott's Tots.
Helt okej att vara lite egenkär, tycker jag alla människor ska vara. Men aldrig varit med om någon så egenkär som hon är, herregud. Är väl därför hon har panik pga att denna tråd har tagit fart, hur kan det vara möjligt att alla inte älskar henne!?
Citera
2019-06-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollepolle90
Av någon anledning tycker jag om att tortera mig själv med att tex kolla på The Office, då man sekundärskäms som in i helvete. Men hennes wiki plus denna mening "The prolific combination of her talent, desire, personality and beauty will take her beyond where even her dreams see her going" toppar fan all ångest av vad som hänt i the office, inklusive avsnittet Scott's Tots.
Helt okej att vara lite egenkär, tycker jag alla människor ska vara. Men aldrig varit med om någon så egenkär som hon är, herregud. Är väl därför hon har panik pga att denna tråd har tagit fart, hur kan det vara möjligt att alla inte älskar henne!?

Ja tonen ändrades snabbt. Från att själv lyfta den här tråden i inlägg och på instagram till total panik.
Citera
2019-06-09, 00:28
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaxxusPrime
Kan hon FEM språk?!
Och har varit med i en musikvideo för TATU..?!
Jävlar i min låda...

Ptjae, svenska + engelska = 2.
Tyska eller franska från och med högstadiet = 3.
Norska och danska = 5.
Det är därför jag inte tycker det är imponerande när Melania Trump skryter om sina språkkunskaper, men för en amerikan som på sin höjd läst spanska så låter det nog väldigt imponerande. Då tar jag inte ens till finskan och relaterade språk här.

Citat:

640 visningar.

Ptjae, hon sjunger inte illa och hon spelar inte dåligt. Däremot så är videon rätt "typisk" för den eran. Folk började ladda upp sina videor på YouTube och andra kanaler i hopp om att bli kända och upptäckta.

Förutom beskrivningen så är det inte något jag skulle skämmas för i hennes ställe...

Citat:

Alltså... biografin är rätt stereotypisk i sig för MySpace-musiker från den tiden. Helt uppblåst och grandios självbild, skryt, massor om hur de har varit med i det och det (trots att deras roll i bästa fall var statist 50 meter i bakgrunden), skrytande om att man arbetat med någon som gjort musiken i Baywatch (som verkligen inte var en grej 2006) och att en PR-agent från Warners gav en komplimang vid något tillfälle... sanningen är att det mest förenklade brukar vara det bästa.

Hon var inte unik, men hon kan faktiskt använda detta som ett exempel på hur man INTE ska skriva en självbiografi.
Citera
2019-06-09, 00:31
Medlem
Citat:

Hahahahaaa!
Jag skummade mest igenom och missade denna fantastiska textrad. Den förtjänar att lyftas fram extra tydligt:

Citat:
The prolific combination of her talent, desire, personality and beauty will take her beyond where even her dreams see her going.

/ Camilla Gervide om Camilla Gervide

<3
Citera
2019-06-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ptjae, hon sjunger inte illa och hon spelar inte dåligt. Däremot så är videon rätt "typisk" för den eran. Folk började ladda upp sina videor på YouTube och andra kanaler i hopp om att bli kända och upptäckta.

Camilla kan sjunga, men en sångröst skapar inte en artist. Det krävs en intressant person och image och det krävs en känsla som fångar lyssnaren, berör och får den att vilja ha mer.
Allt det där saknar Camilla.
Citera
2019-06-09, 00:58
Medlem
https://store.cdbaby.com/cd/camillarock

Sammanfattning:

- Professionell modell/skådespelerska redan vid 26 år.
- Deltog i en nationell musiktävling som barn där hon kom fyra, var enda deltagaren som skrivit sin låt på egen hand då de andra små barnen hade professionella låtskrivare som hjälpte dom.
- Med låten ”Tilles sång” hamnade hon på MySpace topp 20- musiklistan, något som Ashlee Simpson och Usher uppmärksammade.
- Turnéplaner år 2007 och skivsläpp
- Hade högsta betyg i fem språk när hon tog studenten. (Flytande)
- Under samma tid tog hon examen vid Scandinavian Academy of Fitness and Education
Och blev då den yngsta i landet med ett pt-certifikat.
- Samtidigt var hon signad hos W models international och hennes modell/skådespelarkarriär kickades igång
- 2002 Flytten till LA. Jobbade 1.5 år som professionell modell och skådespelerska och var med i musikvideos till bla TATU och tv-serier. Modellade för flera reklamkampanjer
- Jobbat med Robin Randall som skrivit låtar till bland annat ABBA samt tv-serier.

Wow..
Citera
2019-06-09, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaxxusPrime
https://store.cdbaby.com/cd/camillarock

- Professionell modell/skådespelerska redan vid 26 år.

Haha vadå "redan vid 26"? Hon är ju helt efterbliven. Troligen hon och hennes skruvade morsa som mytade ihop all den där sörjan.

Den här skivan som hon gjorde 2007 tillsammans med Doug Kern, var hittar man den? Vem fan ÄR ens Doug Kern? Har googlat som tusan men hittar bara nån seglarsnubbe....

Är ALLT hon skrivit lögn och mytomani? Det är ju rätt magstarkt minst sagt......
Senast redigerad av Fittarministern 2019-06-09 kl. 01:19.
Citera
2019-06-09, 01:09
Medlem
Alltså.. jag kan inte smälta den där biografin.
.... Camilla var ju för sjutton Blondinbella innan Blondinbella själv

Camilla har gastat på hur länge som helst nu om Bellas överdrifter och försköningar. Men de är ju ingenting mot hur Camilla, när hon var ungefär lika gammal som Bella är nu, tyckte det var vettigt att skriva om sig själv.
Man skulle ju kunna tycka att man borde ha lite överseende gentemot andra när man är likadan själv. Inte kasta sten i glashus. Osv.
Citera
2019-06-09, 01:19
Medlem
Scooby / 2019-06-09 00:19
Det är verkligen uppenbart att ”ett so fun”-team tagit över både ditt kommentarsfält på sistone och skapar elaka trådar på Flashb, Cam. Allt för att flytta fokus… Stå på dig.

Självklart jobbar vi alla i ”so fun”- teamet. Annat hade ju varit ologiskt.
Vem kan hata på Camilla, hon är ju den roligaste bloggaren i hela Skandinavien?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in