2018-06-02, 20:15
Moderator
Ancistruss avatar
För en tid sedan startade jag en tråd. I denna lade jag in några taggar. Klantig som jag var hade en av dessa blivit fel. (Felet bestod av att det stod sverigedemokrater istället för Sverigedemokraterna.) Detta upptäcke jag direkt efter att jag postat tråden. Tyvärr kunde jag inte ändra detta, varpå jag skickade pm till en moderator och bad om hjälp. Men inte heller moderatorn lyckades ändra detta, men var hjälpsam och lade till den rätta taggen, dvs Sverigedemokraterna, samtidigt som den felaktiga taggen, sverigedemokrat, blev kvar. (Tråden i fråga är numera infoga i en större samlingstråd.)

Mitt förslag är därför att vi själva skall ha möjlighet att ändra taggar liksom vi kan göra i själva texten i en timme efter den postats. (Samt att moderatorerna skall ha möjlighet att ta bort en tag som blivit fel och inte bara kunna lägga till en ny.)

Jag undrar även om det vore en idé att alla trådstarter skulle tvingas ha minst en tag och max X st taggar? Eller om taggar helt bör tas bort då flertalet användare ändå inte använder dem?

Jag önskar även lyfta frågan om att minska antalet taggar i de fall många är mycket lika varandra. Som i detta fall: Sverigedemokraterna, sverigedemokrat, sverigedemokraten, SD, SD i media, SD på Gotland, SD i Skåne osv i nästan all oändlighet. Med ett närmast oändligt antal taggar förvinner själva poängen med att ö.h.t. ha taggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in