2006-02-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Det var inte dig jag frågade, men okej:
Såsom jag förstått ditt resonemang så står yttrande 1 i motsatsförhållande till 2-3. Jag antar följaktligen att du skämtar.

Varför det? Jag anser att om man har tagit på sej ansvaret för en annan "människa" så är det ens förbannade plikt att se till at den har det så bra som möjligt.
Eftersom jag aldrig skulle komma på tanken att göra det så gäller punkt 2&3 för mej.
Citera
2006-02-04, 20:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Helt uppenbart att viktig information fattas i detta fall; så småningom (eller aldrig) får vi reda på vad som hänt "Bobby".

I och med att det inte längre är någon enkel snyfthistoria om en autistisk neger som gått vilse så klarar journalisterna inte av att hantera den, och det blir locket på.

- F.G
Citera
2006-02-05, 00:31
Medlem
Jag förstår inte varför vissa fokuserar på vilken etnisk tillhörighet pojen har. Svar: vit, neger eller mulatt.... Spelar roll?

Vi pratar om ett barn som försvunnit och vi pratar om vad som kan ha hänt!
Ni behöver inte komma med förklaringar som att föräldrarna har bokstaven "y" i sitt namn och att de därför är kriminellt överbelastade och ni behöver inte berätta vad "Tarm-Torsten" ska göra med plastpappan när han kommer till fängelset.
Kvalificerat skitsnack!

Återgå till tråden... vad kan ha hänt.
När och om vi får veta det, kan era människofientliga åsikter möjligen få komma till tals och bli bemötta. Tills vidare ska alla ha klart för sig att föräldrarna på inget sätt är inblandade i pojkens försvinnande. Vad vi tror är en sak... och det är just det som vi diskuterar.
Straffet får vänta.....
Citera
2006-02-05, 03:19
Bannlyst
Citat:
Tills vidare ska alla ha klart för sig att föräldrarna på inget sätt är inblandade i pojkens försvinnande.

Hur har du fått dessa fakta? Du menar att det inte är bevisat?
Citera
2006-02-05, 11:20
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Tills vidare ska alla ha klart för sig att föräldrarna på inget sätt är inblandade i pojkens försvinnande. Vad vi tror är en sak... och det är just det som vi diskuterar.
Straffet får vänta.....

Troligtvis är de enda som med säkerhet vet om föräldrarna är inblandade eller inte - just föräldrarna själva. Trodde att detta var en öppen plats för spekulationer? Som du skriver är det just vad vi tror som vi diskuterar. Varför ska du då in och diktera att alla ska ha klart för sig att föräldrarna på inget sätt är inblandade i pojkens försvinnande? Vad vet DU om det?

Dessutom måste jag ju ändå tillägga att OM det nu är så att någon ruskig överfalls/sexförbrytare har slitit ur Bobby ur bilen, så måste man väl ändå kunna säga att päronen brustit något i sitt omdöme när de lämnar ett autistiskt kiddo ensam i en bil? Krävs det två vuxna människor att välja ut en blomma på Coop? Undrar just hur många det då krävs för att göra andra vardagsbetonade saker som att sätta på tvättmaskinen och vika tvätten?
Citera
2006-02-05, 11:35
Medlem
jaha jovissts avatar
Jag tycker avsaknaden av en biologisk far är mycket märklig i detta fall.
Vem är han som låter sin son bo hos denna white-trash-tras-ett halvt steg från busstationen-kriminella-osv-familj ? Var han gift när han satte på finskan?
Hade de ett förhållande? Blev hon våldtagen? Sålde hon sextjänster?
Någon som vet något om pappan?
Citera
2006-02-05, 11:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det här är Flashback och inte Aftonhorans kommentarsforum.

Vi skriver vad vi vill. Hårda bud.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag förstår inte varför vissa fokuserar på vilken etnisk tillhörighet pojen har. Svar: vit, neger eller mulatt.... Spelar roll?

Vi pratar om ett barn som försvunnit och vi pratar om vad som kan ha hänt!
Ni behöver inte komma med förklaringar som att föräldrarna har bokstaven "y" i sitt namn och att de därför är kriminellt överbelastade och ni behöver inte berätta vad "Tarm-Torsten" ska göra med plastpappan när han kommer till fängelset.
Kvalificerat skitsnack!

Återgå till tråden... vad kan ha hänt.
När och om vi får veta det, kan era människofientliga åsikter möjligen få komma till tals och bli bemötta. Tills vidare ska alla ha klart för sig att föräldrarna på inget sätt är inblandade i pojkens försvinnande. Vad vi tror är en sak... och det är just det som vi diskuterar.
Straffet får vänta.....
Citera
2006-02-05, 12:42
Medlem
NavierStokess avatar
Autistiska barn kan vara väldigt jobbiga. Om exempelvis styvpappan har problem att hantera humöret har nog Bobby tillbringat en tid i familjens frys som utbultad lövbiff för att sedan försvinna någonstans. Hittas han i livet skall jag inte äta mina skor, jag skall fira med att äta en chokladkaka. Man får vara glad om han hittas överhuvudtaget och kan ges en värdig begravning.

En sak (som vi inte kan kolla) är om Bobby fått julklappar tidigare jular, och om sådana inhandlats denna jul. Om dom inhandlats dena jul betyder det inget, men om inga inhandlats är det skumt.
Citera
2006-02-05, 13:24
Medlem
snauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Autistiska barn kan vara väldigt jobbiga. Om exempelvis styvpappan har problem att hantera humöret har nog Bobby tillbringat en tid i familjens frys som utbultad lövbiff för att sedan försvinna någonstans. Hittas han i livet skall jag inte äta mina skor, jag skall fira med att äta en chokladkaka. Man får vara glad om han hittas överhuvudtaget och kan ges en värdig begravning.

En sak (som vi inte kan kolla) är om Bobby fått julklappar tidigare jular, och om sådana inhandlats denna jul. Om dom inhandlats dena jul betyder det inget, men om inga inhandlats är det skumt.

Det där med julen var faktiskt riktigt smart må jag säga.
Citera
2006-02-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHarlot
Hur har du fått dessa fakta? Du menar att det inte är bevisat?

Jag vet inget mer än någon annan. Konstaterar bara läget. Pojken är borta och ingen är utpekad.
Vad polisen arbetar med och vad vi tror, är en annan sak...
Citera
2006-02-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det här är Flashback och inte Aftonhorans kommentarsforum.

Vi skriver vad vi vill. Hårda bud.

- F.G

Du har så rätt. Men håll med om att det blir mer läsvärt om vi kan hålla tråden...
När du ändå påpekar att det här är Flashback, tycker jag du kan ta dig en titt på reglerna för inlägg.
Där rekommenderas de som inte kan hålla tråden att öppna en ny tråd för sidospår.

Jag tyckte att tråden rann iväg i ett sidospår när diskussionen övergick att handla om etnisk tillhörighet och att namn med "y" var överrepresenterade som kriminella.
Inget fel i den diskussionen... men ett klart sidospår.
Kan du hålla med om det då?
Citera
2006-02-05, 23:53
Medlem
Tacoritzs avatar
Nyhetsövervakningen verkar inte vara på topp...
Tyvär blir det här nog en unge i mängden som upprör många ett par dagar men som sedan glöms bort tills några fiskare tjugo år senare drar upp en svart sopsäck. Jag hoppas såklart på det bästa men bortsprungen eller mördad, han är nog inte i livet idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in