• 1
  • 2
2018-06-16, 21:07
Har Bassett's vingummi alltid varit så mjuka som de är nuförtiden? Detta gäller deras påsar. Smakar banne mig inte gott. Måste vara hårdare!

Handlade lösgodis, bl a Bassett's vingummi. Där vart dem mycket hårdare - godare!

Hur kommer detta sig?
Finns det bättre vingummi av annat märke?
Citera
2018-06-16, 21:10
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Har Bassett's vingummi alltid varit så mjuka som de är nuförtiden? Detta gäller deras påsar. Smakar banne mig inte gott. Måste vara hårdare!

Handlade lösgodis, bl a Bassett's vingummi. Där vart dem mycket hårdare - godare!

Hur kommer detta sig?
Finns det bättre vingummi av annat märke?
Tror det beror på att de du köper i lösvikt har haft lite mer tid på sig att "torka". Köpte en låda av dessa på taxfree och ja, de var läbbigt mjuka. Någon vecka liggandes i en skål gjorde susen!
Citera
2018-06-16, 21:15
Medlem
Ryggradsluss avatar
Gammal nyhet men de har väl ändrat receptet ganska markant, vilket du kanske visste?
Citera
2018-06-16, 21:15
Medlem
Var det inte någon tråd för nåt år sen som handlade om att dom ändrat receptet, eller minns jag helt fel?
Citera
2018-06-16, 21:16
Medlem
durrahs avatar
ICA Basic's 1 kg-påse smakar faktiskt jävligt bra. Över förväntan! Prova =)
Citera
2018-06-16, 21:17
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Gammal nyhet men de har väl ändrat receptet ganska markant, vilket du kanske visste?

Jävla idioter isf

Läste om det efter jag startat tråden. Googlade lite.
Citera
2018-06-16, 23:27
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Har Bassett's vingummi alltid varit så mjuka som de är nuförtiden?
NEJ. Idioterna ändrade receptet för några år sedan. Ingen gillar den nya mjuka skiten.

Bring back the original!

(FB) Bassett's Vinegum
Citera
2018-06-17, 00:55
Medlem
Jag tycker SKÅNES KONFEKTYR ENGLISH WINEGUMS är riktigt bra.
Citera
2018-06-17, 01:03
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonish79
Jag tycker SKÅNES KONFEKTYR ENGLISH WINEGUMS är riktigt bra.
Vill kunna inhandla dessa i 150 g påsar så man inte är tvungen att beställa en hel burk från Webbhallen.
Men godkänt får dom.
Citera
2018-09-19, 17:27
Medlem
SkyRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
NEJ. Idioterna ändrade receptet för några år sedan. Ingen gillar den nya mjuka skiten.

Bring back the original!

(FB) Bassett's Vinegum

Helt riktigt! Jag minns på 90-talet då dem var så där lite skarpa i smaken och dem sögs fast i tänderna. Det var tider det!
Det nya receptet är värdelöst
Citera
2019-04-21, 19:53
Medlem
Tre stycken olika affärer i min närhet har vingummi som smakar precis som de gamla Bassett's gjorde. Finns på både ICA och Coop. De är helt identiska i smak och konsistens som de gamla Bassett's är. Så receptet har bara bytt ägare och finns numera som lösgodis i många affärer istället.
Citera
2019-09-13, 20:25
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannejanne
Tre stycken olika affärer i min närhet har vingummi som smakar precis som de gamla Bassett's gjorde. Finns på både ICA och Coop. De är helt identiska i smak och konsistens som de gamla Bassett's är. Så receptet har bara bytt ägare och finns numera som lösgodis i många affärer istället.

Intressant om det stämmer. Coop säljer Bassett's i 200 g påsar för 17:90/st. NetOnNet säljer 1 kg-förpackningar för 49:-/st. Vingummin ska vara färska, dvs mjuka. Jag undviker de hårda som man finner i lösgodisavdelningen, de verkar ha passerat bäst-före datum och har tappat smaken. Annars är Budget-vingummina som säljs av City Gross väldigt goda, och billiga dessutom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in