2008-01-16, 22:46
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiloop

A barnflicka's gotta to what a barnflicka gotta to

Va??

gotta do heter det! och du måste ha ett s efter barnflicka, barnflicka's är en förkortning av "barnflicka has" (gotta do whatetever she has gotta do)
Senast redigerad av guggliano 2008-01-16 kl. 22:49.
Citera
2008-01-16, 22:50
Medlem
MaeWests avatar
Ännu en snyftartikel med icke-kändisen Jenny"Snipan"Beltran!

http://www.gt.se/nyheter/1.1007510/f...nte-kontaktbar
Citera
2008-01-16, 22:51
Medlem
Hunnerkungens avatar
Fattas bara att Beckroth skulle vara nämndeman i det här målet ...
Citera
2008-01-16, 22:54
Medlem
Taipehs avatar
Preskriptionstid finns

för att brott ska kunna klaras upp långt efter de blivit utförda. Just när det gäller sexualbrott utförda av någon man känner, eller står i beroendeställning till är det ganska vanligt att man inget berättar förrän efter en tid, ibland en väldigt lång tid.
När jag förstår hur alla de som fick veta "att något hänt" under själva turneringen reagerar är det inget som är konstigt i mina öron. Har man arbetat med liknande frågor under en lång tid är det självklart att inte alla reagerar enligt en senare uppställd skolboksmodell.
-Vem är det som anklagas...jo en kollega, kanske en kamrat.
-Vem är det som anklagar..., jo en barnflicka, en som inte hör hit, en som inte vill berätta, en som inte vill anmäla...
FY FAAN så besvärligt..så fruktansvärt..så hemskt.
-Vad ska vi göra? Kan vi polisanmäla mot hennes uttalade vilja...nääh
-Kan vi kicka Tito...nääh, inte utan polisanmälan.

Och då händer det som oftast händer när något sopas under mattan...
Alla sväljer, mår olika grader av dåligt, förtränger.

Den som mår sämst är naturligtvis den unga tjejen, sen i cirkelordning de som kommit närmast hennes upplevelse.

Detta är ett skolboksexempel på sexuella övergrepp som sker i vår närhet som vi inte klarar av att hantera eftersom de väcker så mycket ångest.

(Varför är jag censurerad i mina tidigare inlägg om vad som kan räknas som våldtäkt?)
Senast redigerad av Taipeh 2008-01-16 kl. 22:57.
Citera
2008-01-16, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Ännu en snyftartikel med icke-kändisen Jenny"Snipan"Beltran!

http://www.gt.se/nyheter/1.1007510/f...nte-kontaktbar

Har han gått i barndom?
Citera
2008-01-16, 22:55
Bannlyst
Jag vill fortfarande ha en poll!! "Tror du Tito har våldtagit nannyn?"
- Eller nej förresten det vill jag inte.
Ni skvallrisar, varför är ni så envetna?
Se det hela lite rättsligt eller vad man säger. Rättsmedvetet.
Citera
2008-01-16, 23:06
Medlem
Om nu den här tito befinns vara skyldig till våldtäkterna och än värre det han påstås ha gjort mot den 6 åriga flickan, kommer då Jenny B fortfarande säga att han egentligen är oskyldig? eller kommer hon förstå vidden av det inträffade och ändra åsikt radikalt snabbt,
vem vill egentligen leva med en sexförbrytare som spänner på allt över 20 kilo oavsett ålder.
För snacka om att chilenaren verkar ha ett brett register,
från förskolebarn till svärmor.
Citera
2008-01-16, 23:06
Bannlyst
Jag har inte hängt med i hela tråden och det känns väl sådär lockande att läsa igenom 209 sidor: Är det Tito själv som sjunger "den kåte chilenaren" och i vilket sammanhang och till vem ska han ha gjort detta?
Citera
2008-01-16, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaa
Jag har inte hängt med i hela tråden och det känns väl sådär lockande att läsa igenom 209 sidor: Är det Tito själv som sjunger "den kåte chilenaren" och i vilket sammanhang och till vem ska han ha gjort detta?
Ja det är han som sjunger just den meningen i rätten. Anders Berglund ska ha hittat på, och sjungit den inför hela teamet, som ett sätt att chikanera Tito, för hans kvinnoaffärer.

Och Tito tror TYVÄRR att det förbättrar hans case att sjunga den inför rätten.
Citera
2008-01-16, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antess
Om nu den här tito befinns vara skyldig till våldtäkterna och än värre det han påstås ha gjort mot den 6 åriga flickan, kommer då Jenny B fortfarande säga att han egentligen är oskyldig? eller kommer hon förstå vidden av det inträffade och ändra åsikt radikalt snabbt,
vem vill egentligen leva med en sexförbrytare som spänner på allt över 20 kilo oavsett ålder.
För snacka om att chilenaren verkar ha ett brett register,
från förskolebarn till svärmor.

Vänd på steken: om han frikänns, kommer alla Tito´s motsåndare (inklusive FB-skribenter) förstå vidden av vad som hänt?
Citera
2008-01-16, 23:15
Medlem
Mr Magoos avatar
I mina ögon är han skyldig som fan. Jämför en kristen, okysst barnflicka och en notorisk rundknullande tenor. Klart som fan han ska krypa in och få bränna sitt pass. Ger inte en spänn för det kräket!! Knulla sin svärmor borde kvalificera honom i Darwinawards top 3.
Ska bli kul att få se honom be om att få massera sina manliga medfångar på kåken....
Citera
2008-01-16, 23:17
Medlem
Taipehs avatar
Det knepiga med att frikännas

utan att i "anden" vara frikänd är naturligtvis att detta släpar med honom.
Jag tror vi kan vänta med spekulationerna vad som kommer att hända till vi ser hur det går i det mål som hovrätten ska pröva vg den lilla flickan, sen kanske det blir nya mål vg italienskan, kanske fd svärmor....
Somliga har ett berg att släpa på.

Tycker synd om frun, kanske inte just nu med om vi ser ca 5 år framåt i tiden.
Vem skulle vilja ha denna press i sin CV?
För att inte tala om-i sitt fd liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in