2008-01-11, 11:30
Medlem
Linkzies avatar
Lite tråkigt att folk börjar med massa fördomar om Chile för detta. Kul med generaliseringar? Men man hoppas väl att landsmannen är oskyldig.
Senast redigerad av Linkzie 2008-01-11 kl. 11:37.
Citera
2008-01-11, 11:42
Medlem
RallyHarrys avatar
och tråkigt att så många dömer på förhand. Vi vet ännu inte så mycket, men av vad som framkommit genom pressen vet vi att det hela bygger på ett vittnesmål från flickan, ett vittnesmål som hon senare ändrat och ett antal vittnen som styrker kvinnans vittnesmål. Kvinnan gjorde polisanmälan efter 8 år! Att Tito är skyldig känns för mig allt annat än självklart.
Citera
2008-01-11, 11:56
Medlem
Linkzies avatar
Också komiskt att så många på FB tar Aftonbladets ord på allvar den här gången , som detta med att alla svenskar är rasister m.m., när det sedan handlar om SD (typ alla artiklar som handlar om dem), skriker man om vinklig... .
Citera
2008-01-11, 12:02
Medlem
RallyHarrys avatar
Det är väl typiskt för den obildade massan. Man tar till sig den information som bekräftar de slutsatser man redan dragit och blundar för allt annat. Att måla allt i svart och vitt är ett enkelt sätt för många att hantera en komplex verklighet...
Citera
2008-01-11, 12:23
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
Det är väl typiskt för den obildade massan. Man tar till sig den information som bekräftar de slutsatser man redan dragit och blundar för allt annat. Att måla allt i svart och vitt är ett enkelt sätt för många att hantera en komplex verklighet...

Det har absolut inget med en obildad massa att göra. När någon anmäler någon för våldtäkt brukar det bli ett jävla liv, oavsett om det har skett en våldtäkt eller inte. Och i det här fallet är det ganska självklart att det blir ett medialt intresse utan dess like.

Jag skiter i om han blir fälld eller inte, jag tycker det är skitskoj med en ordentlig kändisrättegång i det här landet.

Ok, det är ingen OJ-hysteri, men det här duger gott.
Citera
2008-01-11, 12:40
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Att man kritiserar en person som kanske är skyldig till våldtäkt är fullt naturligt ,då detta är ett känsligt ämne och är ett allvarligt brott mot det motsatta könet.Men kritiken som ibland framställs här känns mest att vara en kvarleva av en föråldrad medeltida by-mentalitet där sanningen är sekundär, och hetsjakten blir det primära målet.

Hmmm...

http://www.jackofallblogs.com/wp-con...-angry-mob.png
Citera
2008-01-11, 13:05
Medlem
Linkzies avatar
Hade ngn översatt artikeln från Las Ultimas Noticias (från den sjätte januari 2008)?

Edit: Ingen fara jag har den. Yes AB m.m. har utgått från den intervjun. Var är Mercurio-artikeln? Kan någon tanka upp den på imagageshack? Varför har AB m.m. bara utgått från LUN?
Senast redigerad av Linkzie 2008-01-11 kl. 13:10.
Citera
2008-01-11, 13:37
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkzie
Hade ngn översatt artikeln från Las Ultimas Noticias (från den sjätte januari 2008)?

Edit: Ingen fara jag har den. Yes AB m.m. har utgått från den intervjun. Var är Mercurio-artikeln? Kan någon tanka upp den på imagageshack? Varför har AB m.m. bara utgått från LUN?
Är det den här?
http://www.emol.com/noticias/todas/d...noticia=287889
Citera
2008-01-11, 13:39
Medlem
"Bodström tror på fällande dom"

http://sydsvenskan.se/skane/article292597.ece
Citera
2008-01-11, 13:53
Medlem
Weejays avatar
Är det bara jag som tycker Tito känns mer och mer oskyldig i just denna fråga? (vad han har haft för sig innan uttalar jag mig inte om)
Citera
2008-01-11, 13:56
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Är det bara jag som tycker Tito känns mer och mer oskyldig i just denna fråga? (vad han har haft för sig innan uttalar jag mig inte om)

Tror också han är oskyldig.
Citera
2008-01-11, 13:56
Medlem
RallyHarrys avatar
Nej, jag tycker att det osar katt lång väg... Han må vara ett svin, men det är inte olagligt. Att göra sig skyldig till våldtäkt är något helt annat. Folk här inne tenderar att blanda ihop korten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in