Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Du är ju en allmänt hyvens kille som tänker i flera led, betänk här att han erkänt en ständig otrohet mot förra frun. Då skulle jag också bli en elak svärmor. Framför allt om jag också fått åka motorhuv.
Sen har han ju tjoat om att han haft papper ifrån en gynekolog att flickan var oskuld även efter massageseansen. Och anklagat Bodström för att ha tagit droger.
Jag har ingen aning om huruvida han är skyldig eller inte men alla knivarna i lådan har han inte.
Mmm, du måste ha en sak i åtanke. Låt oss säga att Tito är duktig på att skaffa sig fiender och att han på något filosofiskt sätt förtjänar att sättas dit trots att han är oskyldig just för att han är arrogant, dryg och kaxig mot folk.
Fine.
Men då måste du ha klart för dig vilka motståndare han har. Jag kan säga att Monica Dahlström-Lannes är så oerhört illa omtyckt i breda läger och bevisligen gjort så många människor riktigt illa att vår egen lille häradsbetäckare hamnar ungefär på Jesus nivå. Det är inte Tito som är den onde i denna historia.
Sen finns det en annan omständighet i stort du missar. Man behöver inte ens ha Titos personlighet för att hamna i denna knipa. Jag har sett en hel del fall där tystlåtna, ödmjuka personer utan fiender dragits in i liknande processer av personer
som inte ens känner dem och som följaktligen
saknar direkt personliga motiv.
Då måste man ju fråga sig hur det detta gått till, inte sant? Jo, svaret finns att hämta på fiendesidan. Orsaken till att rättsfallen blivit till har ingenting med de anklagade att göra utan det är folket på fiendesidan som saknar knivar i lådan.
Hajar du detta? Detta kan drabba vem som helst när som helst och om du vill kan jag enkelt dra igång en framgångsrik process mot dig så får du se med egna ögon hur många vänner du
egentligen har. Säg till bara så syr jag in dig på ett par år. Om du är man, vill säga. Om du är kvinna så får jag problem att lyckas.
Är inte det sjukt?