2008-09-12, 14:19
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Är du medveten om att du nu skriver att den som är dålig i sängen borde fällas för sexbrott?

Dålig i sängen??? Brist på inlevelse menar du kanske? Och det är en egenskap som brukar känneteckna människor som kan begå den här typen av handlingar utan att ens själva förstå att de begår övergrepp. Tydligen är de fler än man ens kunnat ana, av denna diskussion att döma. Jag välkomnar införandet av ny lagstiftning som Peter Eriksson föreslår. Den behövs, märker man. Jag är glad att jag själv sluppit träffa denna typ av män hittills i alla fall.
Citera
2008-09-12, 14:21
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamSeaborn
Haha, utvidga sexualbrottslagen med brottsrubriceringen förtida utlösning.

Eller hänvisa alla män med emapibrist till uppblåsara barbara. Detta handlar inte om problem emd för tidig utlösning, men du kanske inte förstår hur man märker att en tjej vill ha sex med dig?
Citera
2008-09-12, 14:22
Medlem
MissTakens avatar
Jag tycker svaren i musikerns vittnesmål är på tok för vaga. Dessutom pressas han inte att svara på frågorna ordentligt. Vissa av frågorna kommer han på tok för lätt undan med och jag tycker att hans vittnesmål kan inte gjort vare sig bu eller bä för målet.

Är det verkligen så här lätt att slippa svara på frågor så de blir riktiga svar på frågan? Skandal!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3303935.ab
.
Citera
2008-09-12, 14:23
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
...samt "ej gentlemannamässig penetrering"....

Ja du... många här som inte förstår skillnaden märker jag... Jag tror - och hoppas - att det handlar om urvalet av män som befinner sig på FB. Har aldrig stött på några i verkliga livet som inte förstår skillnaden faktiskt...
Citera
2008-09-12, 14:31
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Ja du... många här som inte förstår skillnaden märker jag... Jag tror - och hoppas - att det handlar om urvalet av män som befinner sig på FB. Har aldrig stött på några i verkliga livet som inte förstår skillnaden faktiskt...

Inte själv stött på? Du missar det fundamentala i detta och det är därför många män skiter på din kommentar nu. De män du haft kan mycket väl ha hamnat i liknande situationer med andra kvinnor vid andra tillfällen. Personkemi och inte minst vem kvinnan är spelar en enorm roll för hur en relation funkar. Dessutom tillkommer saker som alkohol, tid på dygnet, platsen, vädret, tajming i livet, mannens och kvinnans partners och en miljon andra saker.

Tito har ju bevisligen haft många brudar. Så brist på tajming och förmåga saknar jag ju tydligen inte. Att det gick fel med just denna tjej behöver ju faktiskt inte vara hans fel. Iaf inte till 100 procent.

Fattar du verkligen inte detta?
Citera
2008-09-12, 15:09
Medlem
dozes avatar
expressens senaste filmklipp visar ju ansiktet på barnflickan!!
Citera
2008-09-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror också att det gått till som du beskriver det och tycker att det är ett solklart fall av våldtäkt. Hon är oerfaren och han utnyttjar det. I vilket läge hade hon en chans att läsa hans tankar och säga nej, när han dessutom använder överraskningseffekten? Det hade knappt en erfaren kvinna som varit dåsig av massagen varit beredd på eller klarat av.

En normal kvinna lägger sig inte naken på sängen för att få massage. Det går alldeles utmärkt att få massage med en t-shirt och byxor på.

Även om flickan skulle ha varit så naiv så är det inte våldtäkt eftersom situationen kunde misstolkas av Tito. Det hela kan vara en enda stor missuppfattning och man skall inte kunna fällas för väldtäkt om ett samlag kommer till på grund av en missupfattning mellan dem två.

Flickan har också ett ansvar. Man lägger sig inte helnaken på sängen och väntar på "massage". Men hon har varit naiv och han har varit både naiv och kåt. Så enkelt är det.

/K
Citera
2008-09-12, 15:23
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Inte själv stött på? Du missar det fundamentala i detta och det är därför många män skiter på din kommentar nu. De män du haft kan mycket väl ha hamnat i liknande situationer med andra kvinnor vid andra tillfällen. Personkemi och inte minst vem kvinnan är spelar en enorm roll för hur en relation funkar. Dessutom tillkommer saker som alkohol, tid på dygnet, platsen, vädret, tajming i livet, mannens och kvinnans partners och en miljon andra saker.

Tito har ju bevisligen haft många brudar. Så brist på tajming och förmåga saknar jag ju tydligen inte. Att det gick fel med just denna tjej behöver ju faktiskt inte vara hans fel. Iaf inte till 100 procent.

Fattar du verkligen inte detta?

För det första skiter jag fullständigt i om "många män skiter i" min kommentar just nu. Den typen av män som skriver (och tycker) såhär skiter jag i också. Jag har ingen ambition att det skulle gå att omvända er. Empatibrist är liksom oåterkalleligt. Vad som däremot är sorgligt är att det finns så många svaga tjejer som hamnar på tu man hand med den här typen av män.

Och svaret på det sista är - nej jag fattar verkligen inte hur man kan missa att en tjej vill ha sex med en.
Citera
2008-09-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du att det inte är lämpligt att kvinnor går till manliga massörer?

Det är helt klart olämpligt att ta av sig helnaken, lägga sig på sängen och säga "massera mig", när vanlig massage vanligtvis ges med åtminstone byxorna på.

Båda två har varit naiva och det hela är en missupfattning. Och sådant skall självfallet icke leda till någon påföljd överhuvudtaget, just eftersom det är en missupfattning och inte något brott.

Jag försvarar inte Tito. Jag försvarar rättssystemet. Vi har tillräckligt med justitiemord i Sverige. Utom all tvivel står det i Sveriges rikes lag. Men ute i domstolarna verkar just den principen inte praktiseras speciellt ofta.
Citera
2008-09-12, 15:24
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien
En normal kvinna lägger sig inte naken på sängen för att få massage. Det går alldeles utmärkt att få massage med en t-shirt och byxor på.

Även om flickan skulle ha varit så naiv så är det inte våldtäkt eftersom situationen kunde misstolkas av Tito. Det hela kan vara en enda stor missuppfattning och man skall inte kunna fällas för väldtäkt om ett samlag kommer till på grund av en missupfattning mellan dem två.

Flickan har också ett ansvar. Man lägger sig inte helnaken på sängen och väntar på "massage". Men hon har varit naiv och han har varit både naiv och kåt. Så enkelt är det.

/K

Ännu en man som aldrig haft ömsesidigt sex märker jag
Citera
2008-09-12, 15:25
Medlem
dozes avatar
Citat:
Givetvis inte. Men det är heller inte poängen. Jag säger heller inte att hon får skylla sig själv bara för att hon lät sig bli masserad av Tito på hans hotellrum.

Det jag säger att OM din flickvän (om du nu är snubbe) inte hade haft några som helst problem att ta sig ur den situationen. Eller hur? Tänk efter. Vilken av dina flickvänner eller tjejpolare hade inte hur enkelt som helst klarat sig ur sex med Tito i det läget?

Om du är tjej...du hade ju själv hur enkelt som helst klarat dig ur situationen. Eller hur?

Varför ska då en "kristen barnflicka” bedömas annorlunda?

jag har faktiskt på riktigt tagit mig ur en sån situation med Tito men jag är kanske kaxigare än hon jag vet inte. Han kan va jävligt tjatig.
Citera
2008-09-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Ännu en man som aldrig haft ömsesidigt sex märker jag

Det säger en del om dig, för du vet inte någonting om mig. Är det så ni resonerar? Genom att gissa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in