2007-11-11, 22:38
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kink
Det är lika bra ni lägger ner det där för det är ett nummer som inte används längre. Det finns så mycket ni inte vet, det måste kännas hemskt tråkigt.
Jag vet att han inte blir dömd, bevisningen håller inte.

Tito
Citera
2007-11-12, 05:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Frågan är väl om de ens bryr sig om det, i andra länder är det väl mer eller mindre mer regel än undantag att gifta män kladdar på yngre flickor verkar det som

Nja, han är totalt okänd utomlands och därför är inte tidningarna det minsta intresserad av honom.
Citera
2007-11-12, 06:27
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Frågan är väl om de ens bryr sig om det, i andra länder är det väl mer eller mindre mer regel än undantag att gifta män kladdar på yngre flickor verkar det som

Jo ja du kanske har rätt...
.
Citera
2007-11-12, 06:28
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, han är totalt okänd utomlands och därför är inte tidningarna det minsta intresserad av honom.

Han måste ju varjefall vara känd för en viss klick av människor annars skulle han väl inte få jobb...
.
Citera
2007-11-12, 07:23
Medlem
Andy Pandys avatar
AB har en ny artikel om "världsartisten". Den här gången har man talat, inte med artisten själv, men med en journalist som har intervjuat honom i "en tidning i det sydamerikanska land han befinner sig i just nu". En chilensk tidning, alltså. Länk:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1220489.ab

Några utdrag

Citat:
Världsartisten är på bejublad turné i Sydamerika.
...
Han vägrar att prata med Aftonbladet. Men för en tidning i det sydamerikanska land han befinner sig i just nu, berättar han om anklagelserna om sexbrott i Sverige.
Aftonbladet har pratat med journalisten som återger vad världsartisten sagt under intervjun.
Citat:
– Allt är lögn, så fort det här är över ska jag och min fru flytta från Sverige till Spanien, säger världsartisten till journalisten på tidningen.
I tidningen ger han sin version av vad som hände med artistkollegan Maria Lundqvists barnflicka.
– Det stämmer att vi var tillsammans på hotellrummet, men vi hade aldrig sex, säger han.
Citat:
Till den 5 december räknar artisten med att återvända.
...
Eftersom artisten bara är efterlyst i Sverige gör polisen i det aktuella landet ingenting.
– Hittills har vi inte tagit emot någon begäran om att den här personen ska gripas, säger polisbefälet Joel Hernández.
Citera
2007-11-12, 07:28
Bannlyst
Artisten: Allt är bara lögn

STOCKHOLM/SYDAMERIKA. Den världskända artisten är anhållen i sin frånvaro, misstänkt för våldtäkt på en barnflicka.
Mannen som är i Sydamerika talar nu ut - och säger att han ska återvända till Sverige.
- För att försvara mitt namn och min karriär, säger den världsberömda artisten till en sydamerikansk tidning.

Expressen har tidigare berättat att mannen inte befinner sig i Sverige just nu utan är i ett sydamerikanskt land. Där har han fortsatt att jobba professionellt.
Men anklagelserna mot mannen har nått landet och nu talar han ut i flera sydamerikanska tidningar och radiostationer om brottsmisstankarna mot honom.
I en ännu opublicerad intervju, som Expressen tagit del av, säger han:
– Det är så hemskt och jag lider, förnedrad på grund av de här galenskaperna.
Ett fall i hovrätten
Den världsberömda svenska artisten är anhållen i sin frånvaro, misstänkt för våldtäkt på en barnflicka. Sexövergreppet, på skådespelerskan Maria Lundqvists barnflicka, ska ha skett i Skåne 1999.
– Jag har ännu inte blivit förhörd. Alltså finns det ingen laglig grund för anklagelserna mot mig, att jag skulle ha våldtagit den kvinnan. Allt är bara lögn, säger han, enligt källan, i den opublicerade artikeln.
Det aktuella fallet är inte det första där misstankarna riktas mot artisten.
Förra året åtalades mannen för sexuella övergrepp mot en 6-årig flicka.
Men i februari i år friades han i tingsrätten. 5 december är det dags för nya förhandlingar i hovrätten.
– Det är en fars. Man försöker smutsa ner mitt namn, min person och min karriär i hela världen, säger mannen enligt Expressens källa.
I en annan tidning säger artisten att han är utsatt för en komplott, att personer som stått honom nära tidigare i livet nu vill smutskasta och förstöra för honom.
Till Sverige snart
Men trots allt uppger mannen att han kommer att åka tillbaka till Sverige för att närvara vid rättegången om några veckor.
– Jag måste åka till rättegången och försvara mitt namn och min karriär, säger den världsberömda artisten.
När Expressen ringer till artisten ger han inga kommentarer utan lägger på telefonluren. Men hans representant i det sydamerikanska landet säger:
Nu ska han först få det nya fallet avslutat. Sedan ska han gå till juridisk aktion mot den som anklagat honom. Och därefter ska han flytta till ett annat land i Europa.

http://www.expressen.se/nyheter/1.92...t-ar-bara-logn
Citera
2007-11-12, 07:30
Bannlyst
Åklagarens nya vittnen
Världsartisten friades för ett annat sexuellt brott i tingsrätten. Nu ska det upp i hovrätten där åklagaren åberopar flera nya vittnen.
- De ska höras på bevistemat att han var kapabel att göra detta
, säger kammaråklagare Ingela Svensson.

6-ÅRIG FLICKA
* I februari 2006 åtalades världsartisten misstänkt för att ha utnyttjat en sexårig flicka sexuellt och smittat henne med könsherpes flera år tidigare. Ett flertal övergrepp ska ha skett. Han nekade till allt och friades från alla anklagelser i tingsrätten. Nu, den 5 december, väntar förhandling i hovrätten – där nya vittnen och ny bevisning mot världsartisten kommer att läggas fram.

BARNFLICKAN
* Skådespelerskan Maria Lundqvists dåvarande barnflicka säger sig ha blivit våldtagen av världsartisten. Våldtäkten ska ha ägt rum i samband med en föreställning 1999. ”Han har våldtagit mig! Han har våldtagit mig, Maria!”, har Maria Lundqvist berättat att flickan skrek till henne. I våras polisanmälde hon mannen för våldtäkt och i torsdags beslutade åklagaren att anhålla honom i hans frånvaro.

Världsartisten har anklagats för att sexuellt utnyttjat en sexårig flicka och smittat henne med könsherpes.
Han friades av tingsrätten i början av året
Hovrättsförhandlingarna inleds 5 december.
Vad talar för att han fälls den här gången?
– Jag är av uppfattningen att tingsrättens dom var oriktig. Vad de kom fram till var att de inte kunde utesluta att flickan hade inbillat sig allt detta, säger kammaråklagare Ingela Svensson.
Nya vittnen

– Jag åberopar ju exempelvis nya vittnen och ny bevisning till stöd för att hans sexuella beteende är sådant att han är kapabel att göra sådant här.
En före detta anhörig till världsartisten kommer att åberopas som nytt vittne. Liksom en känd tv-profil.
Dessutom kommer Maria Lundqvist att vittna på samma tema.
Det är hennes barnflicka som anklagat världsartisten för våldtäkt i ett separat fall.
Har du haft kontakt med Anna Håkansson, som är åklagare i fallet med Maria Lundqvists barnflicka?
– Ja, det har jag haft. Vi har naturligtvis pratat om mitt och hennes bevisläge och om det finns något som vi kan delge varandra, om hon har haft något jag kan ha nytta av och tvärtom, säger kammaråklagare Ingela Svensson.
Väntar på hemkomsten

Anna Håkansson har anhållit världsartisten i dennes frånvaro misstänkt för våldtäkt på Maria Lundqvists barnflicka.
Världsartisten är efterlyst i Sverige, men för att han ska utlämnas från Sydamerika krävs att han även begärs häktad.
– Jag vill höra honom, men tills vidare nöjer jag mig med att göra det när han kommer hem i december för hovrättsförhandlingarna, säger Anna Håkansson.

http://www.expressen.se/nyheter/1.92...ns-nya-vittnen
Citera
2007-11-12, 07:33
Medlem
MissTakens avatar
Inte ens ett dygn hann gå innan Expressen och AB besvarade min fråga och kunde meddela att det skrivs om saken även där han befinner sig. Tack för det!
.
Citera
2007-11-12, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Inte ens ett dygn hann gå innan Expressen och AB besvarade min fråga och kunde meddela att det skrivs om saken även där han befinner sig. Tack för det!
.

Eller för att de inhemska tidningarna har blivit nermejlade av av information om honom och vad som händer här i Sverige? Jag är övertygad om att det är en och annan spanskskrivande Flashbackare som översatt diverse artiklar och mejlat.
Citera
2007-11-12, 09:49
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Varför begär inte Sverige att få honom utlämnad? Han är ju misstänkt för brott?
Citera
2007-11-12, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Varför begär inte Sverige att få honom utlämnad? Han är ju misstänkt för brott?

Åklagaren har ju sagt att hon väntar med att förhöra honom tills han kommer tillbaka till Sverige dvs innan hovrättsförhandlingen. Dyker han inte upp då så lär det nog bli efterlysning via interpol och alltihopa. Dessutom skulle sydamerikansk polis ta honom nu så kan han sitta där i evigheter innan utlämning och annat går igenom. Det här är nog det taktiska bästa sättet att få hem honom inom en snar framtiden, dvs genom att samarbeta med honom och få honom att självmant komma hem.
Citera
2007-11-12, 11:12
Medlem
Soffpotatisens avatar
Han lär inte komma hem före den 17é. Han jobbar då i Universidad Técnica Federico Santa María tillsammans med Patricia Cifuentes, sopran och
Verónica Torres, piano ackompanjemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in