Artisten: Allt är bara lögn
STOCKHOLM/SYDAMERIKA. Den världskända artisten är anhållen i sin frånvaro, misstänkt för våldtäkt på en barnflicka.
Mannen som är i Sydamerika talar nu ut - och säger att han ska återvända till Sverige.
- För att försvara mitt namn och min karriär, säger den världsberömda artisten till en sydamerikansk tidning.
Expressen har tidigare berättat att mannen inte befinner sig i Sverige just nu utan är i ett sydamerikanskt land. Där har han fortsatt att jobba professionellt.
Men anklagelserna mot mannen har nått landet och nu talar han ut i flera sydamerikanska tidningar och radiostationer om brottsmisstankarna mot honom.
I en ännu opublicerad intervju, som Expressen tagit del av, säger han:
– Det är så hemskt och jag lider, förnedrad på grund av de här galenskaperna.
Ett fall i hovrätten
Den världsberömda svenska artisten är anhållen i sin frånvaro, misstänkt för våldtäkt på en barnflicka. Sexövergreppet, på skådespelerskan Maria Lundqvists barnflicka, ska ha skett i Skåne 1999.
– Jag har ännu inte blivit förhörd. Alltså finns det ingen laglig grund för anklagelserna mot mig, att jag skulle ha våldtagit den kvinnan. Allt är bara lögn, säger han, enligt källan, i den opublicerade artikeln.
Det aktuella fallet är inte det första där misstankarna riktas mot artisten.
Förra året åtalades mannen för sexuella övergrepp mot en 6-årig flicka.
Men i februari i år friades han i tingsrätten. 5 december är det dags för nya förhandlingar i hovrätten.
– Det är en fars. Man försöker smutsa ner mitt namn, min person och min karriär i hela världen, säger mannen enligt Expressens källa.
I en annan tidning säger artisten att han är utsatt för en komplott, att personer som stått honom nära tidigare i livet nu vill smutskasta och förstöra för honom.
Till Sverige snart
Men trots allt uppger mannen att han kommer att åka tillbaka till Sverige för att närvara vid rättegången om några veckor.
– Jag måste åka till rättegången och försvara mitt namn och min karriär, säger den världsberömda artisten.
När Expressen ringer till artisten ger han inga kommentarer utan lägger på telefonluren. Men hans representant i det sydamerikanska landet säger:
–
Nu ska han först få det nya fallet avslutat. Sedan ska han gå till juridisk aktion mot den som anklagat honom. Och därefter ska han flytta till ett annat land i Europa.
http://www.expressen.se/nyheter/1.92...t-ar-bara-logn