Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-27, 00:04
Medlem
Bizmarcks avatar
Ja, utan att riskera att bli föremål för nåt löjligt ärende gällande sexuella trakasserier?
Faktum är att det sedan ett par månader tillbaka arbetar en kvinna med väldigt vackra och välvårdade fötter där jag råkar jobba. Hon verkar veta om det också, och går alltid omkring i öppna skor och målade tånaglar. Perfekta linjer på vristen, precis som jag gillar.
För ja...jag råkar uppskatta ett par snygga välvårdade kvinnofötter.
Men till frågan; Törs man påtala detta till henne? Givetvis med sexuellt neutral men ändå uppmuntrande ton, så att hon inte tror att jag är värsta sortens pervo och våldtäktsman.
Kan man ge en sådan komplimang: ”Måste bara säga att du har väldigt snygga fötter”!
Citera
2018-06-27, 00:05
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ja, utan att riskera att bli föremål för nåt löjligt ärende gällande sexuella trakasserier?
Faktum är att det sedan ett par månader tillbaka arbetar en kvinna med väldigt vackra och välvårdade fötter där jag råkar jobba. Hon verkar veta om det också, och går alltid omkring i öppna skor och målade tånaglar. Perfekta linjer på vristen, precis som jag gillar.
För ja...jag råkar uppskatta ett par snygga välvårdade kvinnofötter.
Men till frågan; Törs man påtala detta till henne? Givetvis med sexuellt neutral men ändå uppmuntrande ton, så att hon inte tror att jag är värsta sortens pervo och våldtäktsman.
Kan man ge en sådan komplimang: ”Måste bara säga att du har väldigt snygga fötter”!

Är du intresserad av henne eller vad är grejen?
Citera
2018-06-27, 00:06
Medlem
Nej det kan du inte. Beundra henne i tysthet du.
Citera
2018-06-27, 00:10
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokalle
Är du intresserad av henne eller vad är grejen?

Nej, jag tycker bara att hon har snygga fötter.
Citera
2018-06-27, 00:12
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Nej det kan du inte. Beundra henne i tysthet du.

Vad är fel i en sådan komplimang, menar du?
Att jag mellan raderna skulle antyda att jag vill ligga med henne?
Citera
2018-06-27, 00:13
Medlem
Bertfans avatar
Nej det kan du inte säga. Det blir bara creepy hur du än lägger fram det, det är totalt genomskinligt.
Citera
2018-06-27, 00:14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Nej det är inte lämpligt att säga men du kan säga att du tycker att det är snyggt med målade naglar.
Citera
2018-06-27, 00:16
Medlem
Eftersom du känner att du måste be om råd först så är du antagligen ett creep. Folk som ger komplimanger utan baktanke och planering behöver inte be om råd.
Citera
2018-06-27, 00:18
Medlem
Citat:

Det är inte relevant huruvida någon har snygga fötter på en normal arbetsplats.
Komplimanger som anspelar på utseende skall man vara ytterst försiktig med på jobbet.
"Snygg tröja, var har du köpt den?" på sin höjd om man känner personen någorlunda.
Ditt flörtande får du sköta på din fritid.
Citera
2018-06-27, 00:19
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Eftersom du känner att du måste be om råd först så är du antagligen ett creep. Folk som ger komplimanger utan baktanke och planering behöver inte be om råd.

Nja, jag är nog bara en vanlig kille som blivit mindfuckad av de senaste månaders meetoo-kampanjer. Plötsligt vågar man inte ge komplimanger längre utan att bli uthängd som sexofredare!
Citera
2018-06-27, 00:20
Medlem
Citat:
Nja, jag är nog bara en vanlig kille som blivit mindfuckad av de senaste månaders meetoo-kampanjer. Plötsligt vågar man inte ge komplimanger längre utan att bli uthängd som sexofredare!

Om du har gett komplimanger tidigare utan att bli polisanmäld så lär det ju inte vara någon risk nu heller.
Citera
2018-06-27, 00:22
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Om du har gett komplimanger tidigare utan att bli polisanmäld så lär det ju inte vara någon risk nu heller.

Det vet väl varken du eller jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in