Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 22:37
Medlem
Noterar följande passage i en text på Ledarsidorna.se:
Citat:
Ledarsidorna kommer på sikt lämna Youtube som arena då de anonyma anmälningarna mot programmen inte längre går att hantera på ett rimligt sätt utan lägger sin videokanal nu utanför Youtube med egen videospelare.
https://ledarsidorna.se/2018/07/alme...-nervost-lugn/

Ledarsidorna är inte politiskt korrekta men de står extremt långt från allt vad extremism och rasism heter. Grundaren Johan Westerholm är gammal sosse.

Är inte detta en ganska oroande utveckling i en demokrati? Att en visserligen oppositionell men långt ifrån extremistisk publikation berövas tillgången till en stor plattform på grund av massanmälningar? Att massanmäla på detta sätt påminner ju lite om att DOS-attackera en sajt. D.v.s. en form av sabotage. Vilka som massanmäler framgår inte av den citerade texten men det är rimligen en mix av vänsterorienterade eller vänsterextrema SJW som insett att argumentationen för länge sedan är förlorad.

Går det att göra något för att återupprätta ett rimligt demokratiskt samtal i Sverige?
Går det att lagstifta mot denna typ av sabotage?
Citera
2018-07-04, 22:46
Medlem
Vem0ths avatar
Så himla tråkigt, riktigt bra intervjuer som görs med bra gäster.

Nyvänstern gillar inte klassisk liberal och libertarian media, det är tydligen fascism/nazism.
Vilket är ironiskt, med tanke på nyvänstern vill stärka HMF för att stöta bort yttrandefrihetslagen. Fascister vill ha bort yttrandefrihetslagen, resultaten blir identiska. Klassiskt liberala vill ha bort/göra om HMF eftersom det påverkar yttrandefriheten för mycket.

Johan Westerholm förtjänar bättre.
Citera
2018-07-05, 00:15
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Dom kan väl använda bitchute istället.
Citera
2018-07-05, 00:28
Medlem
Vad jag vet tas inte något ner från Youtube om det inte bryter mot communityreglerna oavsett hur många som anmält. Många anmälningar gör bara att det blir mer prioriterat att granskas manuellt. Så jag förstår inte varför många som anmäler skulle vara ett problem.
Citera
2018-07-05, 02:55
Medlem
Så sjukt oroande att ett tiotal fjortisar anmäler någonting och sjwtube tar ned skiten.
Om någonting annat hade hänt hade jag varit orolig på riktigt.

Youtube står inte för yttrandefrihet, youtube står för att behaga massan.
Citera
2018-07-05, 14:10
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Vad jag vet tas inte något ner från Youtube om det inte bryter mot communityreglerna oavsett hur många som anmält. Många anmälningar gör bara att det blir mer prioriterat att granskas manuellt. Så jag förstår inte varför många som anmäler skulle vara ett problem.

Nja det fungerar ofta så att de som ska granska latar sig och bara stänger av vid för många anmälningar. det är så vissa har fått sina videos återupplagda/återaktiverade. Eftersom de eg. inte bröst mot reglerna.

Detta vet alla SJW:s om och därför som de svingar hej vilt med attacker på alla sociala medier.
Citera
2018-07-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim

Intressant synpunkt. Du menar att de ljuger?

Nu har jag inte Youtubekonto men jag tänkte mig att om många anmäler kanske Youtube låser en video till dess den som lagt upp den förklarat varför den inte bryter mot reglerna. Om det sker hela tiden kan jag förstå att det inte håller för en liten redaktion. Vet inte om språkförbistring även kan bidra till problemen.
Citera
2018-07-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nja det fungerar ofta så att de som ska granska latar sig och bara stänger av vid för många anmälningar. det är så vissa har fått sina videos återupplagda/återaktiverade. Eftersom de eg. inte bröst mot reglerna.

Detta vet alla SJW:s om och därför som de svingar hej vilt med attacker på alla sociala medier.

Aha, ungefär som jag trodde alltså.
Ja, det verkar som en rimlig förklaring.
Youtube handlar ju i första hand om att tjäna pengar så de lägger nog inte mer än absolut minimum på varje händelse.

Jag vill nog inte klandra Youtube för detta utan människor som väljer att förstöra istället för att debattera. Antidemokrater kallar jag sådana oavsett om de är nazister eller vänstermuppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in