Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-07-24, 16:57
Medlem
Jag är 22 år gammal och alltid velat träna boxning, jag har reflexerna och kan slå riktigt snabbt osv.
Dom få gångerna jag varit i slagsmål har jag knockat folk.

Är det för sent att börja träna nu och bli proffs, jag menar börja träna 5h om dagen med bra tränare exempel som är före detta proffs. Finns det möjlighet att bli proffs eller är det för sent?

Jag har vilja av stål och min dröm är detta och jag känner faktiskt att detta kan vara ödet.

Vi utgår att jag har talang men aldrig tränat, men att detta är mina sista chans.

Vill gärna höra åsikter från ex boxare eller boxare alt kampsportare.
Senast redigerad av nissepistol1985 2018-07-24 kl. 17:01.
Citera
2018-07-24, 17:01
Medlem
0gKolhydraters avatar
Köp en viktväst och kör, du tar igen många år av att använda det.
Citera
2018-07-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Köp en viktväst och kör, du tar igen många år av att använda det.

Du menar viktväst man joggar med ?
Citera
2018-07-24, 17:05
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissepistol1985
Du menar viktväst man joggar med ?

Ja eller för gym, vad du vill.
Cardio, hopprep, fotarbete, slå på säck.
Senast redigerad av 0gKolhydrater 2018-07-24 kl. 17:08.
Citera
2018-07-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ja eller för gym, vad du vill.
Cardio, hopprep, fotarbete, slå på säck.

Yes få igång alla dom övningarna, jag är redo att göra allt för att bli det med träning kost osv.
Citera
2018-07-24, 17:16
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Yes få igång alla dom övningarna, jag är redo att göra allt för att bli det med träning kost osv.

Inte bara de övningarna, du kommer bli en explosiv butterfly när du tar av dig västen.

Har läst mycket forskning om detta.

T.ex så var det en studie där man sprang i trappor.

Den gruppen som fick använda viktväst i några månader var betydligt snabbare än de andra som endast använde sin kroppsvikt som träning.

Så båda grupperna körde utan väst på testet och det säger sig självt vem som slaktade.

Jag har en väst med upp till 40kg. Du kommer ta din träning till nya nivåer som du inte kommit till annars.

Vet att många boxare gör det i smyg.

Köp en med bra kvalité.
Citera
2018-07-24, 17:24
Medlem
Citat:
Inte bara de övningarna, du kommer bli en explosiv butterfly när du tar av dig västen.

Har läst mycket forskning om detta.

T.ex så var det en studie där man sprang i trappor.

Den gruppen som fick använda viktväst i några månader var betydligt snabbare än de andra som endast använde sin kroppsvikt som träning.

Så båda grupperna körde utan väst på testet och det säger sig självt vem som slaktade.

Jag har en väst med upp till 40kg. Du kommer ta din träning till nya nivåer som du inte kommit till annars.

Vet att många boxare gör det i smyg.

Köp en med bra kvalité.

Tränar du boxning själv eller ? All utrustning och träning är inga problem. Jag kan träna 365 dagar om året med den västen för att bli proffs om det krävs, det jag menar är att för att bli proffs måste man först börja träna sen bli amatör och bygga den karriären få lite record innan man går till proffsboxning. Jag menar det tar lite tid.
Citera
2018-07-24, 18:12
Medlem
ingen boxare här ?
Citera
2018-07-24, 18:16
Medlem
Det viktigaste i ditt fall är att ta dig till en boxnings lokal och börja träna boxning.
Är du målmedvetet och har viss talang, så borde det gå.
Citera
2018-07-24, 18:30
Medlem
Citat:
Jag är 22 år gammal och alltid velat träna boxning, jag har reflexerna och kan slå riktigt snabbt osv.
Dom få gångerna jag varit i slagsmål har jag knockat folk.

Är det för sent att börja träna nu och bli proffs, jag menar börja träna 5h om dagen med bra tränare exempel som är före detta proffs. Finns det möjlighet att bli proffs eller är det för sent?

Jag har vilja av stål och min dröm är detta och jag känner faktiskt att detta kan vara ödet.

Vi utgår att jag har talang men aldrig tränat, men att detta är mina sista chans.

Vill gärna höra åsikter från ex boxare eller boxare alt kampsportare.

Boxning handlar om teknik, talang, disciplin och mentalitet. Bli medlem i en boxningsklubb! Bara att träna på, du får sparra mot de som är 4 gånger bättre än dig, och få mycket stryk... efter ett tag kan du och tränaren bilda er en uppfattning.
Citera
2018-07-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse95
Det viktigaste i ditt fall är att ta dig till en boxnings lokal och börja träna boxning.
Är du målmedvetet och har viss talang, så borde det gå.

Tack för svaret, betyder mycket. Ska fixa mig en grym tränare och ge järnet.
Citera
2018-07-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laurel99
Boxning handlar om teknik, talang, disciplin och mentalitet. Bli medlem i en boxningsklubb! Bara att träna på, du får sparra mot de som är 4 gånger bättre än dig, och få mycket stryk... efter ett tag kan du och tränaren bilda er en uppfattning.

Precis om jag duger eller ej , tack för svaren det betyder mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in