2018-10-12, 13:07
Medlem
M.N omhäktad i väntan på åtal. Ännu fulla restriktioner tror jag.
Citera
2018-10-17, 12:02
Medlem
Åtal skall vara väckt senast 23okt.
Alternagivt förlängd häktninhäg
Citera
2018-10-22, 13:04
Medlem
Ny häktesförhandling av M.N på onsdag. Åklagaren har begärt förlängning. Tredje gången nu.
Citera
2018-10-27, 14:24
Medlem
M.N blev omhäktad. Åtal skall vara väckt senast 20 november. Datorerna är genom gångna. Tydligen fattas ännu uppgifter ifrån NFC. Hur tänker ni omkring sekttanken? Hur skulle det förklara trakasserierna och mord i byn tänker ni?
Citera
2018-10-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodaKY
M.N blev omhäktad. Åtal skall vara väckt senast 20 november. Datorerna är genom gångna. Tydligen fattas ännu uppgifter ifrån NFC. Hur tänker ni omkring sekttanken? Hur skulle det förklara trakasserierna och mord i byn tänker ni?

M.E berättade i tidigt skede när han flyttat till Boda att höll man sig inte sams med AG och hans umgängeskrets så fick man med största sannolikhet problem som boende i Boda.
Han berättade även att folk i byn verkade rädda för att säga emot två personer. Dessa är JL och AG enligt M.E.

Det ska även finnas en äldre herre (BodyKY vet säkert vem det är) som hotat M.E inne på Konsum och sagt åt honom att folk i byn är inte har mycket till övers för folk som flyttar in utifrån och anpassar man sig inte efter det regler som gäller i byn blir man inte långvarig där och det skulle han se till att M.E inte blev.
Både M.E och vänner till honom har sett JL smyga omkring på fastigheten. Vid ett tillfälle tog M.E honom på bar gärning och gav honom ett par smällar. Detta hände inte långt innan mordet.

AG ska tydligen av "godhet" hjälpt till att klippa gräset på fastigheten efter mordet. Något jag inte tror det finns någon godhet alls i. Snarare rädsla och/eller skuldkänslor över vad som hänt då jag vet att M.E tyckte otroligt illa om AG.
Citera
2018-10-27, 17:00
Medlem
Absolut. Hör att du pratat med M.E. Sa det samma till flera. Umgicks A med M och J? Kvinnans problem förvärrades då grannen till M började bråka med kvinnan, strax efter fick kvinnan problem med A. Den äldre man du beskriver vet jag dock inte vem med säkerhet. Initialer på han? Skulle vilja nå dig privat? Har du delgivit polisen eller åklagaren det du har? Det kan vara viktigt då polisen har svårigheter ta in vad folk säger om Boda. De tycks tassa tyst som indianer. Flera har talat om mysko ageranden från A efter. Kvinnan har blivit utfrågad vid två tillfällen av vänner till A angående M.E. under våren och försommaren. Mannen mitt emot M sökte upp M.E då han var ny inflyttad, enligt M.E Resten sägs bara mellan 4 blå/bruna/gröna. Tacksam smutstuppen. Att A har denna makt är nytt. Men då jag talat och tänkt och dragit upp ögonbrynen lite högre har jag börja ana något och när man prövar det, tycks det inte fela. i så fall hade M.E helt rätt. Har du funderat något över inbrotten?
Citera
2018-10-27, 17:15
Medlem
M.E var väldigt arg över A.G. jag vet. Han sa saker om A.G och övriga som jag inte vill ta här. Detta låter som bymaffia. Dessa gubbar sitter även i de flesta by och vägföreningar. De krånglar med kvinnan och även andra. De vägrar ge koder till bommar de satt upp. Markägare kommer inte in. De har varit med och betalt via avgiften till bommarna. kvinnan har vägrat betala i 3 år. Hon säger att hon betalar direkt hon får koderna och vill ha nya då de byts. Jurist inkopplad. Kvinnan har sagt ifrån flera gånger till A.G och bymaffian. Ligger de bakom alla trakasserier så måste de uppenbarligen ha skickat andra, då just de själva inte synts till. Det är inte omöjligt. Barn och yngre generationen gör som de vuxna pratar vid matbordet, är A.G egna ord. Vilken soppa!
Citera
2018-10-27, 17:22
Medlem
Väntar på sanningen. Jag lägger bara pusselbitarna, som jag och andra har. Är dock min misstanke att polisen inte vill ha fram detta i utredningen. Risk det blir fyllebråk eller liknande är jag rädd. En polisman skall redan i augusti sagt i grannkommunen att det bara var ett fylle/knarkbråk inget att bry sig om. Rör inte vanliga människor. Att påstå att bodadrevet inte existerar säger ju också rakt ut att det gör exakt det motsatta. Några är nog rätt nerviga.
Citera
2018-10-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodaKY
Väntar på sanningen. Jag lägger bara pusselbitarna, som jag och andra har. Är dock min misstanke att polisen inte vill ha fram detta i utredningen. Risk det blir fyllebråk eller liknande är jag rädd. En polisman skall redan i augusti sagt i grannkommunen att det bara var ett fylle/knarkbråk inget att bry sig om. Rör inte vanliga människor. Att påstå att bodadrevet inte existerar säger ju också rakt ut att det gör exakt det motsatta. Några är nog rätt nerviga.

Ja det finns med största sannolikhet några bybor i Boda som är nervösa över vad som kommer fram i utredningen.
Citera
2018-10-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsTuppen
Ja det finns med största sannolikhet några bybor i Boda som är nervösa över vad som kommer fram i utredningen.

JL aktiv i AFA kan det stämma?
Citera
2018-10-30, 17:16
Medlem
🤔 varför skulle några av byborna vara nervösa?
Det står klart och tydligt (nödvärn) inget bodadrev har med det o göra!
Citera
2018-10-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammiesmulpaj
🤔 varför skulle några av byborna vara nervösa?
Det står klart och tydligt (nödvärn) inget bodadrev har med det o göra!

Var kan jag läsa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in