2018-07-29, 17:07
Medlem
Christopher.s avatar
Har alltid varit rebell sedan jag blev vuxen. Stått för åsikter som bara för några år sedan var rebelliska. Nu har Sverigedemokraterna blivit mainstream, folk pratar öppet om invandringskatastrofen. Det är helt okej att trycka ner feminister som de idioter de är. Åskan har rensat luften, men jag är jävligt osäker hur Sveriges utveckling kommer se ut när det inte finns någon samhällskonsensus. Sverige står inför för att tala politikerspråk, enorma utmaningar. När bränderna nu rasar så ser man svart på vitt hur svag statsmakten är. I min värld så kan allt möjligt hända med Sverige kommande år. Särskilt som de gamla uvarna sossarna och moderaterna tydligt signalerat att de inte vill styra landet längre. Vad tror ni kommer hända med Sverige? Vem kommer ta över nu efter identitetsvänstern och borgarna? Vart är Sverige påväg?
Citera
2018-07-29, 17:16
Medlem
Sverige har inte förändrats. Det är som tidigare.
Citera
2018-07-29, 17:21
Medlem
Det är väl rätt uppenbart att man vill gå upp i EU och Nato.

Allt mer makt har flyttats till EU under senaste decennier utan att folket har fått tycka till om det.
Citera
2018-07-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Det är väl rätt uppenbart att man vill gå upp i EU och Nato.

Allt mer makt har flyttats till EU under senaste decennier utan att folket har fått tycka till om det.

Nato borde vi gått med i för länge sedan.
EU vore bra om de satsade på att vara en handelsunion och gav fan i att lagstifta om storleken på jordgubbar i sverige och annat trams.

Sebaste EU regler som vi lider av:
- GDPR
- Förbudet mot handel med amerikanska ETFer.
Citera
2018-07-29, 17:31
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Sverige har inte förändrats. Det är som tidigare.

Kanske där du bor. Men jag får inte ens mothugg längre sedan ett par år tillbaks.
Citera
2018-07-29, 17:32
Medlem
jag tycker också luften blivit renare men p g a förbudet att grilla vilket jag tycker är härligt. Äntligen en sommar då det inte luktar restaurangos på badstranden eller friluftsområdena. på sikt kanske det blir mindre skräp efter besökarna.
Citera
2018-07-29, 17:35
Apropå hur svag Sveriges regering är. Det kan verkligen gå hursomhelst. https://www.youtube.com/watch?v=1uBJu-rfMbE
Citera
2018-07-29, 18:53
Medlem
Sunimods avatar
Jo luften är nog radikalt renare. Regeringen införde en flygskatt och då släpper alla plan ut mindre avgaser när de flyger över Sverige.

Sedan nya Bonus-Malus där diesel och bensinbilar beskatta hårdare till förmån för de rika som har råd att köpa ytterligare en bil och då en elbil.

Eller vad var annars meningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in