• 1
  • 2
2006-02-05, 13:43
Medlem
frankensteins avatar
Vilken klack tycker du är Sveriges bästa? Du får inte rösta på din egen, som du säkert tycker är den bästa, utan du måste rösta på motståndarens. På så sätt kan vi kanske få till stånd en diskussion kring vilken som är Sveriges bästa klack. Givetvis måste du även motivera varför.
Ungefär så här:

Laget i mitt hjärta: Malmö FF
Sveriges (näst)bästa klack: Hammarbys
Varför: Håller igång bra på sina matcher(de jag sett) med vackra tifon, sköna bengaliska eldar och sång hela tiden. Dessutom en bra och varierande repetoar, iaf tycker jag det.
Citera
2006-02-05, 13:51
Medlem
ErrolFlynns avatar
Laget i mitt hjärta: IFK Göteborg
Sveriges (näst)bästa klack: GAIS
Varför: Det finns nog inga supportrar som är så lojala som GAIS:are. De seglar upp och ned (mest ned ) i divisionerna och har väl inte vunnit något sen 1800-talet ungefär men supportrarna är alltid lika entusiastiska.
Citera
2006-02-05, 16:16
Medlem
O.I.S.s avatar
Laget i mitt hjärta:

Sveriges (näst)bästa klack:
Inte djurgården i alla fall. Hammaby har ju en trogen publik trots att de inte är bortskämda med framgångar.
Citera
2006-02-05, 17:33
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Laget i mitt hjärta: Bajen

Sveriges näst bästa klack: Gais. De är inte flest. De hörs inte mest. Men de är fanimej lojalast. Efter Bajen dårå....
Citera
2006-02-05, 17:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Lojalast? Gais? Nja.

http://www.svenskfotboll.se/t16spl.asp?id=27922

Visst, Gais rykte är överdrivet, men vad har publiksiffrorna från en enda säsong med lojalitet att göra? AIK gjorde en blixtvisit i Superettan, Gais har harvat i Superettan och Division 2 ett jävla tag. Det är faktiskt skillnad.

Sveriges (näst)bästa klack: Malmö FF:s
Varför: Eftersom jag inte har sett alla Allsvenska lags klackar på deras respektive hemmaarenor utgår jag i min bedömning efter hur klackarna agerat på Gamla (och Nya) Ullevi, och där står MFF-klackens uppvisning på Nya Ullevi hösten 2004 i särklass.

/feldgrau
Citera
2006-02-05, 17:56
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Lojalast? Gais? Nja.

http://www.svenskfotboll.se/t16spl.asp?id=27922

Det handlade ju om att dom är få - men bra. Kvalitét inte kvantitet

Jag röstar också på GAIS.
Favoritlag: AIK
(fast det som gör att AIK inte vinner omröstningen är ju att det kommer att vara många AIKare som röstar och de andra bryr sig inte)
EDIT: sedan måste jag säga att jag sett väldigt få bortamatcher de senaste åren så min röst är väl mer "på känn" så att säga. Jag har sett AIK-Hammarby från södra på Råsunda tre gånger så där tycker jag att jag definitivt kan säga att Hammarbys klack inte är något speciellt.
EDIT2: "något speciellt" jämfört med AIKs alltså.
Citera
2006-02-05, 19:23
Medlem
cecels avatar
Laget i mitt hjärta: AIK
Sveriges (näst)bästa klack: Hammarbys, inte djurgårdens iallafall
Varför: Hammarbys fans verkar lojala helt enkelt. men ingen klack slår Black Army!
Citera
2006-02-05, 21:29
Medlem
Noonahs avatar
Sveriges (näst)bästa klack: AIK.
Varför: Lojala är ordet vad gäller Gnaget, sen att det finns en viss stolpskottsmentalitet (höstderbyt 04-ner-med-kravallstaketet medan vi sjunger Always look on the bright side of life) får man leva med. Jag ser mer fram emot mötet med Gnaget än mot Skansen eftersom det är lite mer match klackarna emellan. Att Skansen inte sjunger i 90 minuter eftersom dom "inte gillar Råsunda" är väl redan allmän kännedom.
Citera
2006-02-05, 21:30
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Sveriges (näst)bästa klack: Malmö FF:s
Varför: Eftersom jag inte har sett alla Allsvenska lags klackar på deras respektive hemmaarenor utgår jag i min bedömning efter hur klackarna agerat på Gamla (och Nya) Ullevi, och där står MFF-klackens uppvisning på Nya Ullevi hösten 2004 i särklass.

/feldgrau

Instämmer i ovanstående. Har sett matcherna mellan Blåvitt o MFF och de två senaste åren har jag blivit imponerad av dem, allra mest 2004.
Citera
2006-02-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noonah
Sveriges (näst)bästa klack: AIK.
Varför: Lojala är ordet vad gäller Gnaget, sen att det finns en viss stolpskottsmentalitet (höstderbyt 04-ner-med-kravallstaketet medan vi sjunger Always look on the bright side of life) får man leva med. Jag ser mer fram emot mötet med Gnaget än mot Skansen eftersom det är lite mer match klackarna emellan. Att Skansen inte sjunger i 90 minuter eftersom dom "inte gillar Råsunda" är väl redan allmän kännedom.

Ja, ni verkar trivas tillsammans. Vem minns inte Nackas minne för några år sedan då ni gullade med Black Army, först uppfinner ni läktarkulturen och nu detta. Ni är ledande, inget snack om saken!

Söderstadion kokar fett, http://www.hammarbyfotboll.se/se/akt...rticleid=28574 !
Citera
2006-02-06, 11:17
Medlem
Bä$tuzs avatar
Håller på: HIF
Sveriges (näst)bästa klack: Djurgården
Varför: De är de enda förutom HIF som har en något sånär acceptabel repertoar, deras bortafölje är störst i Sverige och deras klack låter helt enkelt mest. Dessutom ingen trumma som förstör stämningen.

Helt ofattbart att det finns folk som nämner bajen, Gais och mff. Aik hade jag kunnat förstå då de åtminstone på hemmaplan kan komma upp i ljudnivåer som närmar sig Dif:s men att nämna de tre i det här sammanhanget är smått absurt.
Citera
2006-02-07, 10:38
Medlem
East Clintwoods avatar
Håller på: Djurgårdens IF
Näst bäst: Vännerna från Solna. Ingen trumma, inget tjafs - raka rör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in