• 1
  • 2
2018-08-01, 14:46
Bannlyst
C har gjort en politisk U-sväng de senaste tjugo åren och har i stort sett bytt ut sina väljare. Nu har man fått många väljare från bl.a. M och KD för sitt flyktingkramande. Det kan ge ett litet lyft i det här valet, men partiets väljarbas - kärna - har blivit allt mindre. Det kan kosta dem dyrt i nästa val. Kortsiktigt vinner man kanske några väljare den 9 september men de kommer med största sannolikhet att sprida för vinden under den kommande mandatperioden - oavsett scenario.

Det här kan hända:

1. C lämnas helt utanför inflytande, Annie Lööf tröttnar och får ett toppjobb inom FN (det är enligt uppgift redan ordnat), Ursula tar över och de lättrörliga väljarna söker sig någon annanstans. Kärnan på ett par procent räcker inte till en plats i Riksdagen 2022.

2. C inleder ett samarbete med S och raderas ut som parti lagom till valet 2022.

3. Annie Lööf blir statsminister i en S-M-C-regering och partiet utplånas lagom till valet 2022.
Citera
2018-08-01, 15:15
Medlem
grey.eagles avatar
Kommer massor med blivande C väljare över medelhavet varje vecka.
Citera
2018-08-01, 15:21
Medlem
Larasofts avatar
C appellerar nu till urbana människor som lever över utsläppsvärden men har dåligt samvete för det. En växande grupp så partiet står stadigt, med reservation för att Mp med nya starka språkrör och utan kompromisser kan konkurrera ut C.

Edit, bönder kommer aldrig rösta på Mp.
Senast redigerad av Larasoft 2018-08-01 kl. 15:23.
Citera
2018-08-01, 15:48
Medlem
Centerpartiets kärnväljare bönderna är redan utdöda (finns kanske 0,4 procent kvar) Centerpartiet visar moralisk styrka och mod. Det kan bli så att partiet växer långsiktigt. Jag antar att vi behöver ett mittparti med medmänsklighet. Gärna lett av en kvinna. (jag är dock inte centerpartist)
Citera
2018-08-01, 16:12
Medlem
holmiums avatar
Man kan anta att när de 1,8 miljarder kronorna är slut, så är centern slut som kulturmarxistiskt och verklighetsfrånkopplat parti.

Fotnot:
Centerpartiet fick 1,8 miljarder när man sålde centerpressens tidningar till det av judiska ägare kontrollerade tidningsoligopolet i oktober 2005. Dessa pengar hamnade i partikassan och har sen dess används för att politiskt och ekonomiskt underminera Sverige som en välmående och etniskt homogen nation.
Citera
2018-08-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Centerpartiets kärnväljare bönderna är redan utdöda (finns kanske 0,4 procent kvar) Centerpartiet visar moralisk styrka och mod. Det kan bli så att partiet växer långsiktigt. Jag antar att vi behöver ett mittparti med medmänsklighet. Gärna lett av en kvinna. (jag är dock inte centerpartist)
Du skev fel, skulle ha varit omänsklighet. Men det funkar till svenskarna gr uppror, med tanke på vad C gör och vill göra, med våra skattepengar (så nyliberaler man är).
Citera
2018-08-01, 21:12
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N

Roligaste inlägget jag har läst idag. Så mycket floskler att man baxnar.
Citera
2018-08-01, 21:45
Medlem
smoerreboms avatar
Jag tror det handlar mycket om att dekonstruera och klä av Annie Lööfs tomma retorik och falska person. Det är nog redan väldigt många som är jävligt trötta på henne, det gäller att få den sista klicken att känna likadant eller för dem att få höra mycket att hon är fake och att de är dumma som går på det.

Sen handlar det om att få fram att Centern idag är nåt helt annat än vad det var för 15-20 år sen.
Citera
2018-08-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Kommer massor med blivande C väljare över medelhavet varje vecka.

Dessa personer som kommer från afrika kommer aldrig att rösta på en svensk vit kvinna.
Citera
2018-08-01, 22:18
Medlem
Well, C har ingen trollfabrik ännu verkar det som, dom får ungefär 20-50 inlägg per FB meddelande, varav hälften är emot deras politik. Så C väljare verkar inte vara så heta på Annie, eller så är dom enormt uppblåsta i OU.

Såg att företrädare för annat alliansparti hade likat C också... På min privata FB
Senast redigerad av runorkul 2018-08-01 kl. 22:20.
Citera
2018-08-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag tror det handlar mycket om att dekonstruera och klä av Annie Lööfs tomma retorik och falska person. Det är nog redan väldigt många som är jävligt trötta på henne, det gäller att få den sista klicken att känna likadant eller för dem att få höra mycket att hon är fake och att de är dumma som går på det.

Sen handlar det om att få fram att Centern idag är nåt helt annat än vad det var för 15-20 år sen.

Hon är ju med i Centerns valpropaganda 3 ggr per dag på FB, inte konstigt att folk tröttnar
Citera
2018-08-13, 14:42
Bannlyst
Det genomruttna Centerpartiet har en väljarbas på 2.5%. Det kan gå riktigt illa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in