Citat:
Ursprungligen postat av
SingMeToSleep
Numera är kreti och pleti universitetsutbildade inom allt från sociologi till genusvetenskap och begreppet ”högskoleutbildad” har vaskats ur till något som vilket spån som helst kan uppnå.
Ja, och efter att ha producerat sin muppsats och fått en kandidatexamen tycker de väl inte sällan om att känna att de har gjort "klassresan".
Annars handlar det väl oftast bara om vanlig njutningslystnad och lättja. I stället för att tänka och lära om och dagligen anstränga sig för att förstå världen nöjer man sig med att posta några anti-SD-memes med banjobilder från
Den sista färden, slå sig för bröstet och säga: –
Jag tackar dig min Gud för att jag icke är såsom sverigedemokraten där borta. –
Tack och lov att vi inte är som de som gör skillnad på vi och de. Och så vidare.
Kanske lite samma tendens som när folk vill vara öppensinnade och mångkulturella by proxy – i stället för att mödosamt själv studera och värdera olika kulturer, vilket både kräver ansträngning och vanskliga avgöranden, vill man importera något slags estetisk mångfald av härliga färger och smaker och låtar och heliga värden, där man själv kan promenera omkring som på något slags jävla basar. Och ändå själv förbli samma idiot.