• 1
  • 2
2018-08-05, 10:20
Medlem
526s avatar
Hur går det ihop?
Jag blir på riktigt rädd när jag hör och läser om Annie Lööf.
Hon vill rasera rättigheterna och tryggheten för Sveriges löntagare (dvs nästan alla), sänka a-kassan, försämra arbetsrätten, och samtidigt öka invandringen.

Vem röstar på ett sånt parti?
Och det värsta är att de andra högerpartierna är i princip på samma linje.
Och det enda alternativ som finns är SD . . . vilket också är ett högerparti.
Citera
2018-08-05, 10:26
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Liberalers ideologi bygger på upplevd alienation och utopiskt tänkande. Det är drömmar om ett annat och bättre samhälle med en ny människor som omöjliggör för Annie och hennes gelikar att vårda och förvalta det som finns. I deras värld är alla människor på hela jordklotet ekonomiska agenter. Desto mer frihet för ekonomiska agenter desto bättre.
Citera
2018-08-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur går det ihop?
Jag blir på riktigt rädd när jag hör och läser om Annie Lööf.
Hon vill rasera rättigheterna och tryggheten för Sveriges löntagare (dvs nästan alla), sänka a-kassan, försämra arbetsrätten, och samtidigt öka invandringen.

Vem röstar på ett sånt parti?
Och det värsta är att de andra högerpartierna är i princip på samma linje.
Och det enda alternativ som finns är SD . . . vilket också är ett högerparti.

Om alla betalar för sig själva spelar det mindre roll om det kommer invandrare för de kan inte bli en belastning.
Citera
2018-08-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Liberalernas ideologi bygger på alienation och utopiskt tänkande. Det är drömmar om ett annat och bättre samhälle med en ny människor som omöjliggör för Annie och hennes gelikar att vårda och förvalta det som finns. I deras värld är alla människor på hela jordklotet ekonomiska agenter. Desto mer frihet för ekonomiska agenter desto bättre.

Är inte det en lite väl extrem beskrivning?
Citera
2018-08-05, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LtRingrost
Om alla betalar för sig själva spelar det mindre roll om det kommer invandrare för de kan inte bli en belastning.

Såklart de blir en belastning. Människor som inte kan betala tenderar att skaffa sig pengar på annat sätt. Drogerna flödar i förorten exempelvis.
Citera
2018-08-05, 10:29
Medlem
Treantprotectors avatar
SD är i praktiken ett mitt/vänster parti, om vi ska snacka blockpolitik.
Citera
2018-08-05, 10:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Enbart rejält dumma personer som mest sitter i Stockholms innerstad och hoppas på att just Lööf den dummaste av de alla ska bli landets första kvinnliga statsminister. Skulle bli en katastrof.
Citera
2018-08-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Enbart rejält dumma personer som mest sitter i Stockholms innerstad och hoppas på att just Lööf den dummaste av de alla ska bli landets första kvinnliga statsminister. Skulle bli en katastrof.

Det kommer inte ske!
Citera
2018-08-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Såklart de blir en belastning. Människor som inte kan betala tenderar att skaffa sig pengar på annat sätt. Drogerna flödar i förorten exempelvis.

Varför skulle de komma hit öht om de inte erbjuds någonting gratis här?
Citera
2018-08-05, 10:33
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Är inte det en lite väl extrem beskrivning?

Nej, inte är det extremt i Sverige i alla fall. Hit är alla välkomna för att skapa Sverige till vad det blir. Det finns enligt sjuklöverns politiker inget Sverige som kan vårdas och förvaltas.
Citera
2018-08-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LtRingrost
Varför skulle de komma hit öht om de inte erbjuds någonting gratis här?

Slippa krig är väl prio ett. Sen just nu erbjuds de en massa saker.
Citera
2018-08-05, 10:36
Medlem
Citat:
Slippa krig är väl prio ett. Sen just nu erbjuds de en massa saker.

Just nu ja men tråden handlar om Centerpartiets ultraliberala ekonomiska politik, jag trodde du fattade vad vi pratade om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in